Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@16:31:47 GMT

ارز مجازی ایرانی این هفته رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۴۷۶۸۶

به گزارش اکوفارس به نقل از الجزیره، ایران از ارز مجازی خود با حمایت دولت در کنفرانس سیستم های پرداخت و بانکداری الکترونیک در تهران در هفته جاری رونمایی می‌کند .
ایران از اول نوامبر با تحریم های جدید آمریکا روبه رو است. این کشور قبلا قصد داشت از ابزارهای مالی بر پایه بلاک چین به عنوان راهی برای ازبین بردن محدودیت های رشد اقتصادیش استفاده کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابراین یک ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی (CBDC) منتشر شده که می تواند یک ارز مجازی با پشتوانه ریال باشد. به نظر میرسید تهران بتواند جایگزینی برای سوئیفت بسازد. سوئیفت یک سیستم پرداخت  جهانیست که دسترسی برخی بانک‌های ایرانی به آن قطع شده است .
هنوز از امکان اجرایی شدن وسیع این طرح اطمینان وجود ندارد ولی کاربردهای  جزئی تر از این ارز دیجیتال مثل پرداخت مشتریان احتمالا قابل اجراست.
یک متخصص بلاک چین گفت:« این ارزهای مجازی احتمالا نمی توانند به خاطر طبیعت متمرکزشان جایگزین بلاک چین شوند ولی وجودشان بی ضرر است» .
ایران یکی از چندین کشوری است که قصد دارد ارزهای دیجیتال متمرکز منتشر کند .
پروژه روسیه، روبل مجازی، هنوز چند سال تا انتشار فاصله دارد ‌. ارز دیجیتال ونزوئلا، پترو، در جریان است ولی با اتهامات مختلف غیرقابل قانونی بودن مواجه شده است .
به گفته یکی از امضاکنندگان قرارداد بلاک چین چینپوینت بین ایران، روسیه و ارمنستان، ایران در حال توسعه شیوه بلاک چین برای جایگزینی سوئیفت است .
یوری پریپاچکین، رئیس مجمع روسی صنعت مجازی و بلاک چین گفت:« طبق اطلاعات ما، یک مدل ایرانی از سوئیفت در راه است» .
در دسامبر، قانونگذاران آمریکا هشدار دادند که هر شکلی از ریال مجازی را تحریم خواهند کرد .

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۷۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ویدیویی عجیب و غریب از یک آدم کوتوله در ایران در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده و نشان میدهد که فارسی صحبت می‌کند. این ویدیوی عجیب در شبکه‌های اجتماعی پربازدید و تعجب کاربران را برانگیخته است.

منبع: رکنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • (عکس) رونمایی از لباس متفاوت پرسپولیس مقابل نساجی
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • عکس‌| رونمایی از لباس متفاوت پرسپولیس مقابل نساجی
  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • خرید ترازو دیجیتال
  • اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود