Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس اعلام کرد: سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی در شیراز برگزار می‌شود.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد رحمانیان معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه از جمله جرائم مهم اقتصادی علیه اموال عمومی، تصرف غیرقانونی اراضی ملی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغات و مستثنیات است، افزود: در سال‌های پس از انقلاب اسلامی به علت سهل انگاری برخی از دستگاه‌های مربوطه به میزان قابل توجهی اراضی ملی به‌صورت عدوانی و غیرمجاز تصرف و اراضی زراعی و مستثنیات، تغییر کاربری داده شده که یکی از پیامد‌های آن حفر چاه‌های غیر مجاز در این اراضی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نتیجه این اقدامات سوء، ایجاد رانت در حوزه تصرف اراضی ملی برای معدودی افراد فرصت طلب و کسب درآمد و منافع نامشروع زیاد توسط برخی از افراد سودجو و تعرض به حقوق عمومی و بیت المال بوده است، تأکید کرد: اراضی ملی میراث الهی است که متعلق به کلیه احاد ملت است و عده‌ای خاص نباید آن را با ویژه‌خواری و انحصارطلبی تصرف کنند.

این مقام قضایی ادامه داد: در همین راستا دستگاه قضایی کشور و بالتبع مجموعه قضایی استان فارس، با تشکیل شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و شورای حفظ حقوق بیت المال، اقدامات گسترده‌ای را با رویکرد پیشگیری و مقابله با تصرف غیرقانونی اراضی انجام داده است که نتیجه آن بازگشت ۷۷ هزار و ۹۸۶ هکتار از اراضی ملی در سال ۹۶ به بیت المال بوده است.

رحمانیان با اشاره به این اقدامات، اظهار کرد: به منظور هم‌افزایی، هماهنگی و توجیه دستگاه‌های مرتبط کشوری، سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی در ۱۰ بهمن ماه به میزبانی دادگستری کل استان فارس و با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، رئیس سازمان امور اراضی کشور، معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سراسر کشور، مدیران کل منابع طبیعی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری و راه و شهرسازی سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: از جمله موضوع‌های این همایش ارائه راهکار‌های رفع چالش رویه‌های قضایی در پرونده‌های حقوقی و کیفری مربوط به اراضی، بررسی قوانین پیشگیرانه مرتبط با اراضی و ارائه راهکار‌های حفاظت از منابع طبیعی با استفاده از فن آوری‌های نوین و همچنین ارائه رهنمود‌های پیشگیری از تصرف غیرقانونی اراضی است.

انتهای پیام/چ

برگزاری سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی در شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگاه دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای حکم قضایی، اراضی ملی به مساحت تقریبی ۱۰۲۹۷ مترمربع واقع در مراتع ترکاچال روستای میرافضل شهرستان ساری رفع تصرف شد.

این عملیات با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی سعیدآباد و مامور پاسگاه انتظامی تلمادره انجام و اعاده به وضع سابق گردید.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر