Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@15:25:25 GMT

حمایت قاطع از رتبه‌بندی بازرگانان ایرانی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۴۹۱۱۹

خرداد: در جدیدترین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، حاضرین در این جلسه به این جمع‌بندی رسیدند که بحث رتبه‌بندی بازرگانان ایرانی به شکل جدی پیگیری شود.
به گزارش ایسنا، در این جلسه که عصر امروز (دوشنبه) در اتاق بازرگانی ایران و با حضور وزیر اقتصاد، وزیر صمت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و اعضای اتاق بازرگانی برگزار شد، طرفین به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشکل تأمین ارز کالاهای فهرست گروه یک با نرخ رسمی و نحوه تسویه‌حساب آن، اخذ تضامین به صورت ریالی در خرید ارز کالاهای اساسی و مشکلات مربوط به ثبت سفارش سه محور اصلی خواسته‌های بخش خصوصی از دولت بود که در این جلسه مطرح شدند.
پس از ارائه این دیدگاه‌ها رحمانی و دژپسند نمایندگان دولت از پیگیری برخی از این مسائل در گذشته خبر دادند و همچنین درباره دغدغه‌های باقی‌مانده اعلام شد که جلساتی با حضور نمایندگان دو طرف برگزار خواهد شد.
یکی از اصلی‌ترین مسائل مطرح شده در این جلسه رتبه‌بندی بازرگانان بود. بر این اساس با توجه به سابقه کار و چگونگی عملکرد تاجران در گذشته تلاش می‌شود با رتبه‌بندی آنها به افرادی که سابقه طولانی و فعالیتی بدون مشکل داشته‌اند در زمینه ارائه تسهیلات و گرفتن تضامین کمک‌های لازم صورت گیرد.
در پایان این جلسه وزیر اقتصاد اعلام کرد که موضوع رتبه‌بندی بازرگانان به عنوان یک موضوع مطرح شده جدی در این جلسه در دستور کار قرار دارد و پیگیری‌های لازم در رابطه با آن صورت خواهد گرفت. برچسب ها: بازرگانان ، رتبه‌بندی ، بخش خصوصی

منبع: خرداد

کلیدواژه: بازرگانان رتبه بندی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته بود که در گزارشی از وضعیت نامطلوب دانشجو معلمان و مشکلات آنان در مسیر تحصیل و تدریس آنان نوشتیم.

دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ که در سال‌های آخر تحصیل خود ناچار شدند در مدارس هم تدریس داشته باشند.

در این گزارش با عنوان معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی؛ به مشکل ناشی از کمبود معلمین در مدارس و حضور دانشجو معلمان در کلاس‌های درس اشاره شده است. حضور این دانشجو معلمان مشکلاتی همچون کسورات دانشجومعملمان را در پی داشته است.

اقدام قابل تقدیر وزیر آموزش و پرورش

به دنبال این گزارش رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی ویراستی اش نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقا رتبه بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم.

خبرگزاری مهر ضمن تقدیر از توجه وزیر آموزش و پرورش، امیدوار است در سال‌های آتی به تدریج دیگر شاهد کمبود معلم در مدارس نباشیم تا دانشجو معلمان نیز بدون مشکل به تحصیل در دانشگاه و پس از آن تدریس در کلاس‌های درس حاضر شوند.

کد خبر 6088528 علی قدمی

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • وزیر ارتباطات: برای سومین بار رفع فیلتر گوگل‌پلی را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود