Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت بهره برداری و نفت و گاز گچساران گفت: عمده قطعات و تجهیزات مورد نیاز این شرکت از خارج کشور تامین می‌شد که با آغاز تحریم‌ها متخصصان داخلی با توان داخلی کار قطعه سازی را شروع کردند.

وی ابراز داشت: تعمیر قطعات مورد نیاز شرکت نفت و گاز گچساران بیشترین تعداد این فعالیت‌ها را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صیدالی با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان بیان کرد: خودکفایی در ساخت و تعمیر قطعات مورد نیاز صنعت نفت گامی بلند به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی ملی است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و نفت و گاز گچساران تصریح کرد: تاکنون چهار هزار قطعه مورد نیاز این صنعت از سوی متخصصان این شرکت بومی سازی شده است.

صیدالی افزود: این قطعات از سوی شرکت‌های داخلی و کارگاه مرکزی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران طراحی و ساخته شده است.

وی بیان کرد: روزانه بیش از ۱۰ قطعه مورد نیاز این صنعت از سوی متخصصان این شرکت طراحی و ساخته می‌شود.

وی اظهار داشت: وابستگی صنعت نفت به قطعات مورد نیاز در خارج از کشور به کمترین میزان خود رسیده بطوری که در سال گذشته بیش از یکهزار و ۷۰۰ قطعه در این شرکت تولید شد.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد از قطعات این صنعت در داخل کشور تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و نفت و گاز گچساران گفت: این کالا‌ها شامل هفت دستگاه خودرو اطفاء حریق، یک دستگاه چاه پیما، مخازن تحت فشار، انواع روغن و مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت نفت، دستگا‌های سرد کننده و کولر، فیلتر‌های صنعتی، انواع پمپ و ماشین آلات فرایندی و قطعات کمپرسور‌ها و نشت بند‌ها و یاتاقان و بیرینگ و لاستیک خودرو‌های سبک و سنگین است.

صیدالی گفت: پیچیده‌ترین قطعاتی که در تجهیزات و ماشین آلات دوار قرار می‌گیرند در داخل کشور ساخته می‌شوند و به طور حتم هیچ قطعه‌ای نیست که ما نتوانیم آن را بسازیم.

صیدالی ادامه داد: این شرکت برای ایجاد اشتغالزایی تمام تلاش خود را برای حمایت سازندگان داخلی انجام خواهد داد.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت بهره بردار بزرگ نفتی در کشور است که ۲۰ درصد نفت کشور را تولید می‌کند.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران است.

این شرکت با بهره گیری و توانمندی از ۱۰ واحد بهره برداری، پنج کارخانه نمک‌زدایی در مدار، ۲ کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، ۱۱ ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گازمایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه شیرگاه و لخته گیر مایع و چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، ۶ واحد آبرسان، حدود ۱۱۰ تفکیک گر سرچاهی و بوستری، ۳ ایستگاه برق فشار قوی و بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ دارد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هفت هزار نفر نیروی انسانی دارد.

منطقه نفتخیز گچساران نخستین بار در فاصله سال‌های ۱۳۰۲ و ۱۳۰۳ هجری شمسی، توسط کنسرسیوم دارسی مورد مطالعه قرار گرفت.
استخراج نفت از میدان گچساران در سال ۱۳۱۸ هجری شمسی از چاه شماره ۱۳ این شهرستان آغاز شد.

برنامه‌های حفاری تا پیش از ملی شدن صنعت نفت ادامه یافت و در این مدت به ۱۶ حلقه چاه نفت تولیدی و ظرفیت تولید ۶۰ هزار بشکه در روز نفت خام، افزایش یافت.

پس از ملی شدن صنعت نفت، شرکت اکتشاف و تولید نفت ایران در سال‌های ۱۳۳۵ و ۱۳۳۶ عملیات حفاری را بار دیگر در این منطقه آغاز کرد.
این برنامه تا سال ۱۳۴۵ ادامه داشت و تعداد چاه‌های حفاری شده به ۴۶ حلقه افزایش یافت.

صنعت نفت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وابسته به بیگانگان بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرزندان متخصص این سرزمین خود اداره این صنعت بزرگ را بر عهده گرفتند.

انتهای پیام/غ

خودکفایی شرکت نفت گچساران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سال ۱۴۰۲ در زیست بوم نوآوری و فناوری ایران،‌ سرشار از رویش ها و شکفتن ها بود. در این سال تحولات فراوانی در زمینه ی علم و فناوری در کشور رخ داد، این تحولات مسیر مشارکت شرکت های دانش بنیان و مردم را در عرصه ی تولید و رونق اقتصاد دانش‌بنیان هموار کرد. از این تحولات می توان به راه اندازی ستادهای جدید اقتصاد دانش‌بنیان تا اجرای آیین نامه جدید ارزیابی شرکت های دانش بنیان و....... اشاره کرد؛ این تغییر و تحولات درواقع نویدبخش دستاورد ها و توفیقاتی عظیم در آینده ای بسیار نزدیک است.

رشد چشمگیر و پرشتاب تعداد شرکت های دانش بنیان و افزایش حدود ۲۰۰ درصدی صادرات دانش بنیان کشور در یک سال اخیر، نشان دهنده بسترسازی مناسب، پویایی و رشد جهشی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و فضای مساعدی است که در راستای تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» در عرصه اقتصاد دانش‌بنیان کشور فراهم شده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص شعار سال و رشد اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: باید به موضوعات جوان، علم و دانش توجه ویژه ای کرد. گیرایی و  انگیزه برای کسب اطلاعات علمی در یک جوان می تواند موثر در پیشرفت دانش بنیان باشد. با توجه به شعار سال، مشارکت مردم در جهش تولید و جذب نخبگان و استعدادها در شرکت های دانش بنیان مهم است. بنابراین باید در جهت رشد و توسعه ی  این شرکت ها حمایت لازم از آن ها صورت گیرد.

کیومرث سرمدی در ادامه تصریح کرد: عمده دغدغه ی مردم و مسئولین به خصوص مقام معظم رهبری موضوع معیشت و اقتصاد مردم است در واقع شعار امسال هم که مقام معظم رهبری آن را مشارکت مردم در تولید خواندند، حمایت از شرکت های دانش بنیان با هدف آوردن مردم پای کار و استفاده از علم و توان بالای آن هاست. در این شرایط جوانان با انگیزه و با استعداد، نخبگان و افرادی که توانایی بالایی دارند می توانند بیایند و رشد تولید را افزایش دهند. مردمی سازی اقتصاد کشور و جهش تولید و توسعه صنعتی کشور با مشارکت مردم، مبتنی بر توسعه ی اقتصاد دانش بنیان با دانش بنیان شدن صنایع بزرگ به کمک شرکت های تواتمند دانش بنیان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: باید توجه به بومی گزینی، داشته ها و توانمندی های داخلی و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره ی تولید به گونه ی حمایتی باشد یعنی تولید کننده به توسعه ی تولید داخلی تشویق شود، درواقع باید هم شرکت های دانش بنیان تولید کننده تشویق شوند و هم از طرفی وزارت خانه ها و ارگان های دولتی، بخش های خصوصی را مجاب کنند تا تولیدات شرکت های دانش بنیان را خریداری و استفاده نمایند. در این شرایط قطعا تولید کنندگان در رشد تولید و همچنین افزایش کیفیت تشویق می شوند.

 

دیگر خبرها

  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان