Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@23:07:48 GMT

قانون عجیب شلیک مرگ در آمریکا

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۴۹۶۴۰

فرهنگ حمل سلاح در جامعه آمریکا عمیقا ریشه دوانده است. حق مالکیت و حمل اسلحه در متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا به رسمیت شناخته شده است.

یک سوم خانواده‌های آمریکایی اسلحه دارند. با حدود ۲۷۰ تا ۳۱۰ میلیون قبضه سلاح در دست شهروندان، آمریکا رکوردار جهان است: به طور متوسط یک قبضه برای هر یک نفر.

سالانه حدود ۳۰ هزار نفر در آمریکا با سلاح گرم کشته می شوند یا خودکشی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توالی به رگبار گلوله بستن جماعات در اماکن عمومی آمریکا بیشتر و بیشتر می شود تا بحث پیرامون قانون حمل اسلحه داغ‌تر و جنجالی تر شود.

هر ایالت آمریکا قوانین مرتبط با حمل سلاح خود را دارد که فقط سازندگان سلاح و نمایندگان مجاز فروش سلاح را در بر می‌گیرد و کاری با ۴۰ درصد معاملات فروش شخصی جنگ افزارهای شخصی ندارد.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا بارها و بارها تلاش کرد تا سلاح‌های رگباری را ممنوع و حلقه بررسی و تحقیق دقیق‌تر از خریداران سلاح را تنگتر کند.

اما لابی قدرتمندی به نام «انجمن ملی اسلحه» در آمریکا فعال است، لابی که به شدت با هر گونه اعمال محدودیت در حقوق مالکیت و حمل اسلحه توسط شهروندان مخالفت می‌کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا جنگ حقوق خودکشی مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۹۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد

پایگاه خبری اکسیوس به نقل از دو مقام اسرائیلی گزارش داد: «دولت جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا هفته گذشته ارسال یک محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد.»

به گزارش شفقنا، این اولین بار از ۷ اکتبر است که امریکا ارسال یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف کرده است.

مقامات اسرائیلی گفتند که این حادثه نگرانی‌های جدی در داخل دولت اسرائیل ایجاد کرده و مقامات را به تکاپو انداخته تا بفهمند چرا ارسال محموله متوقف شده است.

بایدن در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت او از اسرائیل هستند، با انتقاد شدید روبه‌رو است، دولت وی در ماه فوریه از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت امریکا توسط نیرو‌های اسرائیلی در غزه مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده شود. اسرائیل در ماه مارس یک تضمین‌نامه امضا شده ارائه کرد.

دولت بایدن علیرغم حمایت سیاسی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی اعلام کرده نگران حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه است؛ جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه عجیب ویسی!
  • پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض