Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جمعیت ۱۲ درصدی روستا‌های بهره‌مند از آب و فاضلاب با افزایش ۶.۲ برابری نسبت به روز‌های اول انقلاب، به ۷۴.۰۹ درصد رسیده است.

به‌گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، بعد از انقلاب یکی از بخش‌هایی که در وزارت نیرو مورد توجه قرار گرفت افزایش شبکه فاضلاب کشور بود که باتوجه به افزایش جمعیت کشور توسعه قابل توجهی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین آمار منتشره از سوی وزارت نیرو، نسبت به اوایل انقلاب جمعیت زیر پوشش سامانه فاضلاب شهری با رشد حدود ۶ برابری روبرو بوده است و از ۸.۵ میلیون نفر به ۴۹.۳ میلیون نفر رسیده است.

همچنین جمعیت روستایی زیر پوشش آب بهداشتی از ۲ میلیون نفر در سال ۵۷ به ۱۶.۸ میلیون نفر در آذر ماه سال ۹۷ رسیده و موجب ۸.۴ برابری جمعیت روستایی زیر پوشش آب شده است.

این درحالی‌است که جمعیت ۱۲ درصدی روستا‌های بهره‌مند از آب و فاضلاب با افزایش ۶.۲ برابری نسبت به روز‌های اول انقلاب، به ۷۴.۰۹ درصد رسیده است.

لازم به ذکر است که بهره‌مندی تعداد ۸ هزار و ۹۵۹ روستا با جمعیت ۶ میلیون نفر از آب شرب پایدار، سهم تلاش دولت تدبیر و امید بوده است.

براساس آمار منتشره طول شبکه توزیع آب روستایی در اوایل انقلاب ۳۶ هزار و ۵۸۵ کیلومتر بوده که در حال حاضر به ۱۸۱ هزار و ۱۰۸ کیلومتر رسیده است.

همچینن طول خطوط انتقال آب روستایی نیز از ۱۴ هزار کیلومتر به ۱۰۹ هزار و ۱۱۷ کیلومتر افزایش یافته است.

در این بین طول شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهری از ۲۸۰۰ کیلومتر در اوایل انقلاب به ۴۸ هزار و ۸۰۲ کیلومتر در ابتدای دولت یازدهم و ۶۴ هزار و ۱۶۰ کیلومتر در زمان حال افزایش یافته است.

لازم به ذکر است که تعداد مشترکان فاضلاب شهری نیز از ۲۸۰ هزار فقره در اوایل انقلاب، به ۴ میلیون و ۶۸۳ هزار فقره در ابتدای دولت یازدهم و ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار فقره در زمان حال رسیده است.

همچنین تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری از ۱۶۸ واحد در سال ۹۲ به ۲۱۶ واحد در سال ۹۷ رسیده و افزایش ۴۸ برابری را رقم زده است.

گفتنی است جمعیت کنونی زیر پوشش سامانه فاضلاب شهری نسبت به سال ۹۲ حدود ۱۰.۴۸ درصد افزایش یافته و از ۳۸.۸۲ درصد در سال ۹۲ به ۴۹.۳ درصد در سال ۹۷ رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فاضلاب سامانه شهری تصفیه خانه روستاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمداشرفی با بیان اینکه این طرح‌ها درقالب آبرسانی به یک مجتمع و دو روستا در حال انجام هستند، اظهار داشت: آبرسانی به مجتمع ۵ روستایی حمزیان شامل روستا‌های قورول سفلی، بالاکهریز، قره کهریز، حمزیان علیا و حمزیان سفلی و روستا‌های علی آباد و فیض آباد این طرح‌ها را شامل می‌شود.

وی افزود: در اجرای این طرح‌ها حفر یک حلقه چاه، احداث و راه اندازی ایستگاه سرچاهی، لوله گذاری خط انتقال به طول ۱۶ کیلومتر، ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن ذخیره آب پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، اتمام و بهره برداری از این طرح‌ها را سه ماهه اول سال جاری اعلام و اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها، ۲۵۳ خانوار روستایی با ۸۶۹ خانوار از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • اتصال خط انتقال مخزن و ایستگاه پمپاژ مجتمع ارسی خوی
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است