Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@12:44:51 GMT

خروج دام از مرزهای غربی؛ عامل گرانی گوشت قرمز

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۵۰۱۲۰

خروج دام از مرزهای غربی؛ عامل گرانی گوشت قرمز

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: نیاز استان به گوشت قرمز سالانه ۱۰۴ تن است که این میزان در ماه‌های گذشته افزایش یافته است، این موضوع سبب پایین آمدن سرانه مصرف گوشت قرمز شده است.

‌به گزارش ایسنا- سرابندی در جلسه پیشگیری از قاچاق که با محوریت قاچاق دام برگزار شد، افزود: آن چه سبب گرانی گوشت تا چند برابر قیمت‌ها شده است، خروج دام از مرزهای غربی کشور است که استان در بروز این مشکل دخیل نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرابندی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان با همکاری دام پزشکی و گمرک استان اولین محموله دام هفته آینده از مرز کوهک به میزان ۵۰۰ رأس دام وارد استان می‌شود که تأثیر زیادی بر کاهش قیمت‌های کنونی خواهد داشت و پس از کشتار قسمتی در استان و قسمتی هم در دیگر نقاط کشور توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هر هفته کشتار دام و توزیع گوشت آن در استان و کشور تا کاهش کامل قیمت‌ها و رفع مشکل کنونی ادامه خواهد داشت.

سرابندی اظهار کرد: برای پایین آوردن قیمت گوشت گوسفند در نظر داریم از زابل دام وارد کنیم، گوشت منجمد نیز همچنان تهیه و توزیع می‌شود.

مدیر کل دام پزشکی استان نیز گفت: مجوز خرید سه هزار رأس دام از برزیل صادر، ارز آن هم دریافت و قرارداد هم با شرکت برزیلی منعقد شده است که به زودی وارد می‌شود.

حسینی افزود: ورود ۶ هزار رأس دام از پاکستان به ثبت رسیده است که پس از انجام کارهای گمرکی وارد استان می‌شود.

وی بیان کرد: ۵۰ هزار رأس دام سبک نیز از رومانی خریداری شده است و از طریق بندر چابهار وارد می‌شود، یک متقاضی واردات دام از عمان هم اعلام آمادگی کرده است که پس از بررسی شرایط دام‌ها در آن کشور توسط کارشناسان و تأیید سالم بودن آن، خریداری و وارد استان می‌شود.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی باید برای جلوگیری از هر گونه سو استفاده واردکنندگان دام که از ارز دولتی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی استفاده می‌کنند، مدیریت بیشتری به خرج دهند.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گرانی گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد بررسی تحلیلی گزارش اطلاعات مربوط به تامین ارز توسط بانک مرکزی بابت واردات در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده رشد غیرمتعارف گروه کالایی نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز است.

بر اساس این گزارش ارز تامین شده بابت گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۶۴درصد و بابت گوشت مرغ به میزان ۱۰۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ دارای رشد نامتعارف نسبت به گروه کالایی و زنجیره ارزش اعلام شده توسط وزارت صمت و جهاد بوده است.

لازم به ذکر است که گزارش تحلیلی منابع و مصارف ارزی سال ۱۴۰۲ توسط دیوان محاسبات کشور برای بهره برداری متولیان نظام برنامه ریزی و تصمیم گیران اقتصادی منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • طارمی عامل خروج یک ستاره از اینتر
  • طارمی عامل خروج «الکسیس سانچز» از اینتر
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت