Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال حقوقی عربستانی مقیم هلند درصدد است تا طرحی را برای حمایت از زنان فعال و بازداشتی و مسئله حقوق زنان و دفاع ازآنها راه اندازی کند.

خبرگزاری شبستان، «ریم سلیمان» نویسنده عربستانی مقیم هلند در گفتگو ویژه با الجزیره می گوید: او قصد دارد تا طرحی را برای حمایت از مسایل فعالان، بازداشت شدگان زن و حقوق زنان در عربستان راه اندازی کند و این مسئله را به زودی محقق خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمان در این گفتگو گفت: این طرح را پس از بهبودی روحی آغاز خواهد کرد، زیرا در مدتی که در زندانهای عربستان حبس بوده است، مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

 

ریم سلیمان به علت انتشار مقاله با عنوان« روشنفکر بین بحران عربستان و قطر» زندانی شد و مورد شکنجه قرار گرفت. وی به نوشتن مقالات در روزنامه داخلی عربستان از جمله «وئام»، «مکه مکرمه»، «أنحاء» شهرت دارد. او در مقالات خود بر موضوع حقوق زنان تمرکز داشت، اما مقامات سعودی وی را  به حمایت از تروریسم متهم  کردند.

ریم در صفحه توئیتر خود به انتشار تعدادی توئیت درباره حوادثی که از زمان تماس «سعود القحطانی» مشاور پیشین دیوان پادشاهی عربستان برای او رخ داده است و از خواسته نوشتن را متوقف کند، نوشته است.

 

مقامات سعودی پس از آن، ریم را بازداشت و درباره نوشته ها و ارتباطش با فعالان زن بازداشت شده و سایر مسایل دیگر بازجویی کردند و وی را مورد شکنجه و تهدید قرار دادند.

ریم به الجزیره می گوید: "تغییری که در زندان کردم، به اعتقاداتم آسیب نرساند، بلکه شخصیتم را تغییر داد و من مقاومت تر شدم و توانستم  در برابر نظام توتالیتر که در آزار و اذیت مخالفانش تردید ندارد، بایستم."

 

ریم، خودش را قربانی نظام توتالیتر می داند که بی قانونی بر آن سیطره داد. وی در زمان بازداشت، اخبار بازداشت شدگان زن را از سوی بازجویانی که او را به شکنجه با روش های وحشیانه تهدید می کردند، دریافت کرد. به طوری که به فکر خودکشی از این وضعیت نیز افتاد.

این فعال زن عربستان به الجزیره می گوید: مجازات فعالان زن عربستان در زمانی است که این کشور شاهدبرپایی مراسم ها، جشنواره های مختلط و از این قبیل است و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان می خواهد این فضا را باز کند، اما مسایلی که مربوط به حقوق زنان و حقوق بشر است، به سمت بدتری حرکت می کند، به طوری که عربستان درحال حاضر در دوره ای از سرکوب به سرمی برد که از زمان تاسیسش شاهد آن نبوده است.

 

وی معتقد است که می توان بحران فعالان زن را با راه اندازی اصلاح سیاسی داخلی حل کند، اما آنگونه که به نظر می رسد مقامات سعودی نمی خواهند، به همین دلیل باید جامعه بین الملل و سازمان های حقوقی عربستان، مسئولیت دفاع از زنان و مردان بازداشت شده عربستانی را برعهده بگیرد و بردولت عربستان برای آزادی آنها فشار بیاورد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی محمد جواد ظریف نمایشگاه کتاب کتاب مجلس دهه فجر حقوق زنان عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

«میخاییل گالوزین» معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی حکومت طالبان به «آمو» گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی «فراگیر» است.

حدود یک هفته پیش نیز «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: «کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایندگان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است».

کد خبر 848107 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه روسیه افغانستان طالبان افغانستان

دیگر خبرها

  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان