Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- گرافيست و طراح برجسته کشور و دبير جشنواره هنرهاي تجسمي فجر به همراه  مديرکل هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از نمايشگاه آثار منتخب پنجمين جشنواره هنر مقاومت بازديد کردند.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي پنجمين جشنواره هنرمقاومت ابراهيم حقيقي گرافيست ، طراح و مدير هنري برجسته کشور و دبير جشنواره هنرهاي تجسمي فجر به همراه هادي مظفري مديرکل هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از آثار منتخب پنجمين جشنواره هنرمقاومت بازديد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهيم حقيقي درحاشيه اين بازديد گفت: آثار اين جشنواره مرا به وجد آورد و شگفت زده ام کرد و اذعان مي کنم که بسياري از آثار اين نمايشگاه باکيفيت و در سطح هنري بالايي قرار دارند.به طور مثال در برخي رشته ها مثل عکس يا کاريکاتور شاهد آثار خوبي بودم مخصوصا در بخش عکس و تصاويري که بانوان باموضوع زن ايراني ثبت نموده بودند.
طراح سيمرغ جشنواره بين المللي فيلم فجر افزود:پيش از اين در خصوص گرافيک و خصوصا پوستر در کشور بسيار نگران و مايوس بودم و گرافيک شلخته و سطح نازل و بي کيفيت بسياري از تبليغات شهري از بقالي ها گرفته تا بيلبوردهاي شهري مرا به طور کلي نگران کرده بود، اما با ديدن آثار جوانان گرافيست و طراحان حاضر در نمايشگاه به جرات ميتوانم بگويم که مي بايست در افکارم تجديد نظر جدي انجام دهم چرا که آثار باکيفيت و جذابي را خصوصا  در بخش پوستر اين نمايشگاه شاهدبودم.
وي همچنين با انتقاد از شرايط گرافيک پوسترهاي سينمايي کشور گفت:
در بحث پوسترهاي سينمايي کشور و به طور کلي تبليغات فيلمها متاسفانه دچار پسرفت هستيم که اين موضوع به نظرمن دوعامل اصلي دارد يکي مفاهيم سخيف و مبتذل فيلمها که در پوستر اين فيلم ها هم به وضوح شاهداين  مورد هستيم و عامل ديگر کج سليقگي طراحان پوستر فيلمها هستيم که اين دوعامل باعث اصلي رکود و پسرفت کاملا مشهود گرافيک پوستر هاي سينماي کشور مي باشد.هرچند که خوشبختانه من با ديدن آثار جوانان حاضر در اين جشنواره بسيار اميدوارشدم که اين نسل جديدمستعد بتواند با هدايت درست درآينده حرفي براي گفتن داشته باشد و اينده هنروگرافيک ايران را تعالي ببخشد.
حقيقي در باره طراحي منحصربه فرد و خاص نمايشگاه پنجمين دوره جشنواره هنر مقاومت نيز گفت:با ديدن فضاي بديع و خلاقانه اين نمايشگاه به وجد امدم چراکه باساده ترين مصالح به شيوه اي کاملا نو و بديع پيام اصلي و مضمون نهفته درنمايشگاه به بازديدکننده القا مي شود.چرخش درست و فضاي مناسب اين نمايشگاه به بازديد کننده اين امکان را مي دهد که به راحتي درفضاهاي اختصاصي بخش هاي نمايشگاه بچرخد و از نزديک جزييات کارها را با نورپردازي مناسب ببيند.تمامي اين موارد جزو فاکتورهايي است که يک نمايشگاه آثار هنرهاي تجسمي مي بايست دارا باشد و خوشحالم که با حضور در اين نمايشگاه از نزديک شاهد فعاليت هاي برگزار کنندگان جشنواره و اکران مناسب اثار اين جشنواره موضوعي بودم.
نمايشگاه آثار منتخب پنجمين جشنواره هنر مقاومت تا بيست و چهارم بهمن ماه در سالن شماره دو کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان ميزبان علاقمندان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حقيقي جشنواره هنر مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد

با منتفی شدن حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ یمن به عنوان مهمان ویژه در این رویداد حاضر خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ پس از انتشار خبر خبرگزاری تسنیم مبنی بر احتمال منتفی شدن حضوری هندی‌ها در نمایشگاه کتاب تهران،‌ علی رمضانی قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران در توئیتی نوشت: علی‌رغم تلاش جامعه فرهنگی هند نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات «وعده صادق» و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند،‌ حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه