Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:57:47 GMT

بازدید دوترته از کلیسای بمب‌گذاری شده در فیلیپین

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۵۱۷۹۳

بازدید دوترته از کلیسای بمب‌گذاری شده در فیلیپین

در پی بمب‌گذاری اخیر در فیلیپین و کشته شدن شدن ۲۰ نفر در کلیسایی، رئیس جمهوری و مقامات امنیتی ارشد این کشور از این کلیسای تخریب شده بر اثر انفجار بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین در میان کلیسای تخریب شده بر اثر انفجار بمب راه رفته و از نزدیک از این مکان بازدید کرد. همچنین دوترته با خانواده‌های قربانیان در یک کمپ نظامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان انفجار دو بمب در کلیسایی در جنوب فیلیپین دست‌کم ۲۰ تن کشته و بیش از ۷۰ تن زخمی شدند. این انفجارها چند روز پس از برگزاری انتخابات منطقه‌ای برای تشکیل یک منطقه خودمختار جدید برای مسلمانان رخ داد.

سخنگوی ارتش منطقه‌ای فیلیپین به خبرگزاری فرانسه گفته بود، انفجار اول صبح یکشنبه به وقت محلی در زمان انجام مراسمی درون یک کلیسای کاتولیک در جزیره "جلو" واقع در جنوب فیلیپین رخ داد و پس از آن یک بمب دیگر هم منفجر شد.

دوترته به نیروهای مسلح فیلیپین دستور داد که به گروه شبه نظامی ابوسیاف حمله کنند. پیش‌بینی می‌شود این گروه ۳۰۰ تا ۴۰۰ نیرو داشته که بیشتر آنها در منطقه‌ای به نام "سولو" حضور داشته باشند.

این گروه شبه نظامی تاکنون چندین بمب‌گذاری، ربایش و گروگانگیری انجام داده‌اند و خود را وابسته به داعش می‌دانند. این گروه شبه نظامی مسؤولیت بمب‌گذاری اخیر را بر عهده گرفت.

از سوی دیگر، وزیر دفاع فیلیپین با محکوم کردن حمله اخیر اعلام کرد، این اقدام تروریستی است و یک جنگ مذهبی نیست.

در حال حاضر پلیس فیلیپین برای جلوگیری از حملات مشابه سطح هشدار امنیتی کشور را افزایش داده است.

داعش در بیانیه‌ای در فضای مجازی اعلام کرد که این حمله توسط دو نفر از عاملان انتحاری این گروه انجام گرفت.

همچنین در میان مجروحین نزدیک به ۹۰ نفر غیرنظامی بودند.

سازمان ملل و برخی کشورهای دیگر این حمله را محکوم کردند.

شورای امنیت سازمان ملل با محکوم کردن این حمله بر لزوم مجازات مرتکبان، تأمین کنندگان مالی، حامیان و سازمان دهندگان این حمله تاکید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رودریگو دوترته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 5 کانال دوازده اسرائیل گزارشی از مذاکرات برای تبادل اسرا میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها منتشر کرد. آن گونه که در این گزارش گفته می‌شود، بعد از حمله ایران به اسرائیل، حماس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و راحت‌تر در مذاکرات نه می‌گوید. این گزارش جالب را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • بازدید امیر دریادار سیاری از گروه مخابرات ارتش
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • تصاویر تازه دفتر رهبر انقلاب از حمله به اسرائیل
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • اطلاعات و تصاویر تلویزیون قطر از حمله ایران به اسرائیل
  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند