Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:37:27 GMT

انجام مراحل پایانی ساخت سومین ماهواره علم و صنعت

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۵۲۸۴۸

انجام مراحل پایانی ساخت سومین ماهواره علم و صنعت

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان این‌که ساخت ماهواره سوم این دانشگاه در مراحل پایانی قرار دارد، گفت‌: امیدواریم از این دستاوردها در سایر بخش‌ها استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر جبارعلی ذاکری امروز در اولین همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن، افزود: دانشگاه علم و صنعت جزو سه دانشگاهی است که در حوزه فناوری‌های فضایی فعال شده است و گام‌های مهمی در جهت ساخت ماهواره‌ها برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ماهواره سوم این دانشگاه در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: طراحی‌های ماهواره دوم این دانشگاه انجام شده است و تست‌های مربوط به آن به خوبی پاس شده است، ولی مشکلاتی در پرتاب این ماهواره وجود داشت.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در ادامه با اشاره به اینکه ماهواره سوم این دانشگاه در حال پایان است، ادامه داد: ما علاوه بر طراحی و ساخت ماهواره‌ها در حوزه‌های کاربردی این صنعت تاکید داریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود و با اشاره به کاربرد دستاوردهای فضایی در حوزه‌های حمل و نقل، بلایای طبیعی و بخش‌های کشاورزی ابراز امیدواری کرد که کشور بتواند از این دستاوردها در سایر بخش‌ها استفاده کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد

تین نیوز

تحریم هوایی ایران یکی از بزرگترین مشکلات صنعت هوانوردی ایران است. مشکلی که قدمتی بیش از چهار دهه دارد و با طولانی بودنش این صنعت را به شدت تضعیف کرده است.

به گزارش تین نیوز، این تحریم ها خرید هواپیمای مسافربری نو را به آرزویی دست نیافتنی برای شرکت های هواپیمایی ایران تبدیل کرده و نیجه آن نیز کمبود ناوگان هوایی و  بازار کساد  و گران حمل و نقل هوایی و صنعت هوانوردی ایران بوده است.

در کنار کمبود هواپیما به دلیل ناتوانی در امکان خرید هواپیمای نو ، تعداد زیادی از هواپیمای موجود نیز  به دلیل مشکلات تامین قطعه و ... غیر فعال شده و همین امر موازنه عرضه و تقاضا را برهم زده و موجب شده همان اندک امکانات موجود در بخش حمل و نقل هوایی نیز بازار سیاه پیدا کرده و از دسترس بخشی زیادی از اقشار جامعه خارج شود.

در این بین اصرار غیرمنطقی برای ساخت فرودگاه طی سال های گذشته و حتی اکنون، با وجود کمبود ناوگان و ناتوانی بخش زیادی از مردم از پرداخت هزینه های پرواز، فرودگاه های زیاندهی روی دست کشور به جا گذشته که جز هزینه نگهداری و باری بر دوش بیت المال،  ثمر دیگری ندارد تا جایی که برخی کارشناسان صنعت فرودگاهی این فرودگاه ها را به مکانی برای لانه سازی پرندگان به جای پرواز هواپیما تشبیه کرده و می گویند میلیاردها دلار برای ساخت و توسعه زیرساخت های فرودگاهی هزینه شده که به لانه پرندگان تبدیل شده اند.

این کارشناسان با تاکید بر این که سیاست گذاری ها باید بر مقاومت بر عطش شدید سیاستمداران به خصوص نمایندگان مجلس و استانداران بر ساخت فرودگاه های بدون بازده در استان ها مبتنی باشد، می گویند : عقل و منطق حکم می کند در جایی سرمایه گذاری شود که محل فرار از تحریم ها باشد و نه محلی که به برگه تحریم ها قوت می دهد.

به گفته آنان، لازم است میلیاردها دلاری که با اصرار نمایندگان و دیگر مقامات سیاسی  برای ساخت مکانی امن و زیبا برای لانه سازی پرندگان هزینه شود را می توان در طرح های پربازده و اقتصادی هزینه کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اینترنت رایگان برای معلم‌ها
  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی
  • تغییر نام استقلال کِی و طی چه مراحلی انجام می‌شود؟
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است