Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش «نماینده» عبدالله حاتمیان، نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به "طرح استانی شدن انتخابات مجلس"، که به تازگی مطرح شده است، گفت: استانی شدن انتخابات مجلس  بین مردم و نمایندگان فاصله ایجاد می‌کند، زیرا مردم در حوزه‌های انتخابیه به دلیل دسترسی سخت به وزرا و دولتی‌ها، پناه‌ آخرشان برای بیان مشکلات، نمایندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی، یکی از معایب استانی شدن انتخابات مجلس را رسیدگی نکردن نمایندگان به مشکلات روستاها و شهرهای کوچک استان دانست و اظهار داشت: استانی شدن انتخابات مجلس موجب می‌شود تمرکز نمایندگان بر مرکز استان بوده و توجه کمتری به مشکلات شهرهای کوچک‌تر و کمتر برخوردار داشته باشند.

نماینده مردم درگز در مجلس همچنین، یکی دیگر از معایب استانی شدن انتخابات مجلس را کاهش مشارکت مردم دانست و گفت: استانی شدن انتخابات باعث رواج لابی پول و ارتباط به جای ضابطه می‌شود. همین مسئله باعث می‌شود تا کاندیداهایی هم که چهره‌های شناخته‌شده‌ای نیستند اما صلاحیت ورود به مجلس را دارند، نتوانند شانسی برای حضور در پارلمان داشته باشند.

حاتمیان در پایان خاطرنشان کرد: استانی شدن انتخابات مجلس همچنین  باعث می‌شود نمایندگان شهرستان‌ها و شهرهای کوچک نتوانند به مجلس راه یابند و فقط  نمایندگان طیف کمی از مردم استان‌ به مجلس راه یابند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: استانی شدن انتخابات نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس جمعه بیست و یکم اردیبهشت برگزار می شود و این روزها گنبدی ها همزان با شروع تبلیغات دو نامزد راه یافته به این مرحله مشغول بررسی ویژگی نمایندگان اصلح هستند.

گروهی از مردم بر این باورند که صداقت و پاکی و مردمی بودن باید معیار اصلی انتخابشان باشد و برخی دیگر ترجیح می‌دهند نمیانده مورد نظرشان فردی باسواد، اهل فن، دارای روابط قوی و کارنامه عالی مدیریتی داشته باشد.

در هر حال مردم می گویند : نماینده باید از جنس خود مردم باشد تا گرفتاری های آنان را درک کرده و به گوش مسوولان عالی رتبه برساند و در نهایت منجر به بهبود وضعیت شهر و منطقه خود شود.

در استان گلستان از ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف پنج حوزه در دور اول مشخص شد و فقط انتخابات در حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند و به دلیل نرسیدن آرایشان به حد نصاب باید یک بار دیگر برای ورود به مجلس رقابت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟