Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام پیشین پنتاگون گفت که ژنرال های ارشد آمریکایی با هر گونه حمله نظامی به ونزوئلا که جنگجویان دولت ترامپ به دنبال آن هستند،مخالفت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «اسپوتنیک»، «کارن کویاتکوسکی»، تحلیلگر نظامی ،ژنرال بازنشسته نیروی هوایی ارتش امریکا و مقام پیشین پنتاگون گفت که ژنرال های ارشد آمریکایی با هر گونه حمله نظامی به ونزوئلا که جنگجویان دولت ترامپ به دنبال آن هستند،مخالفت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کویاتکوسکی  گفت که حمله به ونزوئلا در راستای هیچ یک از منافع و اولویت های آنها نیست.

«دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور هفته گذشته «خوان گویدو»،رئیس مجمع ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناختند تا مشروعیت «نیکولاس مادورو» که دو بار به صورت دموکراتیک به عنوان رهبر ونزوئلا انتخاب شده است را زیر سوال ببرند.

تحلیلگر آمریکایی درباره امکان مداخله نظامی واشنگتن در ونزوئلا گفت:«مداخله در ونزوئلا ممکن است برای مدی مانند «جان بولتون»،مشاور امنیت ملی آمریکا معنی داشته باشد اما هیچ معنایی برای منافع ملی آمریکا و ارتش این کشور ندارد.»

مقام پیشین پنتاگون همچنین تصریح کرد که مداخله نظامی احتمالی،رای دهندگان آمریکایی که به خاطر بی کفایتی مالی بر سر تعطیلی دولت عصبانی هستند را عصبانی تر می کند.

به گفته «کارن کویاتکوسکی» ،هیچ گونه ائتلاف منطقه ای در حمایت از کودتا علیه مادورو از طریق افسران نظامی ونزوئلا و احزاب یا جنبش های سیاسی مرتبط با آنها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد که مردم آمریکا هم با وجود تیم تحریک کننده نو محافظه کار در داخل کاخ سفید،هرگز از مداخله نظامی برای تغییر دولت در ونزوئلا دفاع نمی کنند.

ژنرال بازنشسته نیروی هوایی ارتش امریکا همچنین نسبت به همکاری دیپلماتیک کافی برای تضمین پیشبرد کودتا در ونزوئلا یا مداخله نظامی در این کشور از سوی آمریکا ابراز تردید کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته دیپلمات سابق آمریکایی با سابقه طولانی در امور خاورمیانه و آمریکایی لاتین را به عنوان نماینده ویژه این کشور در ونزوئلا منصوب کرد.

واشنگتن مدعی است که با این اقدام می خواهد دموکراسی را به «کاراکاس»،پایتخت ونزوئلا بازگرداند.

«مایک پمپئو» ،وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که «الیوت آبرامز» را به عنوان نماینده ویژه آمریکا در ونزوئلا منصوب کرده است تا به ونزوئلایی ها برای بازگرداندن دموکراسی به این کشور کمک کند.

قرار است آبرامز هماهنگ کننده همه تلاش های دیپلماتیک برای جایگزین کردن «نیکولاس مادورو» ،رئیس جمهوری ونزوئلا با «خوان گویدو» ،رئیس پارلمان این کشور که گزینه مطلوب آمریکا و برخی از اعضای اتحادیه اروپا است ،باشد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان دهه فجر استان بوشهر کتاب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مجلس محمد جواد ظریف ونزوئلا پنتاگون آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند

فایننشال تایمز گزارش داد، سالیوان گفته که کمک جدید واشنگتن به اوکراین که اخیرا توسط آمریکا تصویب شد پیشرفت روسیه را در روزهای آتی در صحنه نبرد متوقف نمی‌کند و جلوی مسکو را نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت، اوکراین به دنبال یک حمله دیگر به روسیه است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته بسته تکمیلی کمک نظامی به اوکراین را که توسط کنگره تایید شد، امضا کرد.

بر این اساس، مبلغ ۶۱ میلیارد دلار دیگر در قالب کمک نظامی به اوکراین اختصاص یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • دانشجویان نشان دادند که نسبت به آنچه در جهان می گذرد، بی‌تفاوت نیستند
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر