Web Analytics Made Easy - Statcounter

فارس: سریال تلویزیونی «لحظه گرگ و میش» تازه‌ترین اثر همایون اسعدیان در تلویزیون به تازگی روی آنتن شبکه سه سیما رفته است. این اثر که روایتگر فراز و فرود زندگی خانواده‌‌ای اصیل در طول سه دهه از انقلاب و با محوریت زندگی تنها دختر این خانواده است، در همین زمان کوتاه توانسته نگاه مخاطبان رسانه ملی را به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسعدیان با انتخاب ظرف زمانی تاریخ معاصر پس از انقلاب و بیان قصه خود در دل داستان خانواده‌ای که در بطن ماجرای جنگ و مشکلات زندگی آن روزگار بوده‌اند، تجربه‌ای تازه را برای مخاطبان در روزهای یادآور بهمن ۵۷ و دهه فجر رقم زده است.

از سویی پرداخت جالب توجه و تازه این سریال به شهدای اقلیت نظیر شهدای ارامنه که چند شب گذشته روایت شد، نشان از همبستگی و یکدلی مردم ایران در برابر دشمنان این سرزمین بود. «رازمیک» شخصیت ارمنی داستان «لحظه گرگ و میش» و پزشک بیمارستان که برای کمک رسانی به رزمندگان دفاع مقدس عازم جبهه می شود و خبر شهادت او دوستان و خانواده‌اش را دغدار می‌کند و این شروع ماجرای قصه این سریال در دل سال های پرالتهاب جنگ است. روایتی که پیش از این سابقه نداشته و به خوبی در این سریال نمایش داده می‌شود.

در جنگ ۸ ساله اقلیت های مسیحی ارمنی و آشوری، زرتشتی و کلیمی همدوش با دیگر ایرانی‌ها از این کشور دفاع کردند و ده ها شهید و جانباز و اسیر دادند و سهم زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی داشته‌اند.

«رازمیک داویدیان»، شهید هم نام با کاراکتر سریال همایون اسعدیان یکی از این شهیدان است که در وصیت نامه آکنده از روح ایثارگری و میهن پرستی آگاهانه اش می‌خوانیم:

هموطنان عزیز، من جانم را در راه آزادی میهن فدا کردم. دوستان عزیز، برای شهادت من ناراحت نشوید، زیرا از همان اوایل انقلاب هدف من فدا کردن جان خود برای میهن و آزادی آن بود. من در لباس سربازی به این افتخار نائل شدم تا نام من در کنار نام میهن پرستان یاد شود. از همه ایرانیان دلیر و ارامنه خداپرست و میهن دوست انتظار دارم که برای آزادی میهن از من پیروی کنند...

اما این یک وجه ماجراست و وجه دیگر موضوع چرایی وقوع انقلاب اسلامی و دلایل وقوع جنگ تحمیلی است که پیش از این ما کمتر در سریال‌های تلویزیونی دیده‌ایم. این که جوانانی در دل قصه‌ای عاشقانه به اما و اگر وقوع یک رویداد تاریخی بزرگ می‌پردازند و برای دانستن چرایی آن وارد چالش‌های جدی می‌شوند که حتی بر روابط عاطفیشان نیز اثرگذار است. 

اسعدیان در «گرگ و میش» نشان داده که زمان عبور از آثار کلیشه‌ای و پرداخت‌های یکسان گذشته و باید برای فهم وقوع دفاع مقدس به نسل‌های جدید وارد چالشی شد که به پرسش‌ها پاسخ می‌دهد و با نگاهی احساسی از ماجرا عبور نمی‌کند. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی  خبرگزاری تسنیم، خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید.

با پیگیری ستاد معراج شهدا و پس از بررسی و انجام تست دی ان ای از افراد مدعی، نسبیت خانوادگی آقای محمد یاسین مرادی فرزند میرزا محمد به عنوان برادر شهید نسیم افغانی محرز گردید.

برادر شهید نسیم افغانی امروز با حضور در ستاد معراج شهدا در جریان احراز نسبیت برادری با شهید قرار گرفت.

خرداد سال 1399 بود که سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین طی یک ویدئو درخواست کرد هر کسی می تواند در شناسایی یک شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس کمک کند.

او در این ویدئو گفته بود: در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدای گلگون‌کفن دفاع مقدس، اخیراً شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان به‌ نام «نسیم افغانی»، فرزند میرزا محمد، 31 ساله به شماره پلاک CG519_396 اعزامی از لشکر 5 نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شده است. چرا که با پیگیری‌های به‌ عمل‌ آمده، نشانی جدیدی از محل سکونت خانواده این شهید افغانستانی به دست نیامده است. خواهشمند است در صورت اطلاع از محل سکونت خانواده شهید در ایران یا افغانستان، مراتب را به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح منعکس کنید.

برگزاری یادواره 470 شهید کارگر استان همدان + تصویر

حتی محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و سعید اوحدی، رئیس وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در اطلاعیه ای تقاضا کردند تا اگر کسی اطلاعی از خانواده این شهید عزیز دارد اعلام کند. تنها اطلاع به دست آمده در مورد این شهید دفاع مقدس، عکس او از پرونده پرسنلی‌اش، تصاویر حضور در جبهه و مشخصات یگان اعزامی‌اش بود.

گفتنی است نسیم افغانی در زمان شهادت جمعی دسـته سه گروهان سه گردان سیف‌الله از تیپ امام جواد(ع) لشکر 5 نصر خراسان بود که فرمانده گردانش، شهید جواد آخوندی بود. پیکر شهید آخوندی همچنان مفقود است. جانشین گردان نسیم افغانی در زمان شهادت، شهید سید محمود هاشمی بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • امید تازه در پروژه ۱۰ ساله لرستان
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد