Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، متن توضیحات ارائه شده از سوی بنیاد سینمایی فارابی به شرح زیر است:

پیرو درج خبری با عنوان: «تسهیلات عجیبی که رامبد جوان به نام انجمن اوقات فراغت گرفت» در مورخ 6/11/97 در پایگاه اطلاع رسانی تابناک و به منظور تنویر افکار عمومی ذکر توضیحات زیر ضروری است:


۱- انتشار عملکرد 9 ماهه بنیاد سینمایی فارابی در سال 1397 در راستای سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور نیل به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و شفاف سازی فعالیت‌های انجام شده این بنیاد در سال جاری صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است تمامی اقدامات حمایتی صورت گرفته توسط بنیاد، در ادامه وظایف و ماموریت‌های این نهاد سینمایی بوده و بدون تردید هر یک از حمایت‌های مذکور پس از طی شدن مراحل و مسیر قانونی به مرحله اجرایی رسیده و اسناد مرتبط در هر یک از بخش‌های گزارش عملکرد یاد شده موجود است. 

۲-بنیاد سینمایی فارابی جزو نخستین نهادهای فرهنگی است که در راستای سیاست شفاف سازی و قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نسبت به انتشار گزارش عملکرد فرهنگی و مالی خود در چند نوبت اقدام کرده و «حمایت از اعزام دانش‌آموزان به سالن‌های سینما» در قالب برنامه های فرهنگی، تفریحی و اردویی که ثمرات مثبت آن بدون تردید نصیب کلیت سینمای ایران و زمینه سازی مناسب در حوزه فرهنگ و تربیت تماشاگر جدی برای آینده خواهد شد، که از جمله افتخارات بنیاد سینمایی فارابی در دستیابی به اهداف برنامه ریزی در حوزه سینمای کودک و نوجوان محسوب می‌شود.

۳- انجمن اوقات فراغت ایران، یک سازمان مردم نهاد است که همه مراحل ثبت قانونی را طی کرده و با مدیر عاملی آقای «هومن رازدار» مشغول به فعالیت است، این انجمن در حوزه فعالیت های خود برنامه های متنوعی را به ویژه برای دانش‌آموزان تعریف و اجرایی کرده و از طریق سامانه‌ای به نام «سامانه اردویی مدارس» (سام)، نسبت به برنامه‌ریزی و اعزام دانش‌آموزان مقاطع مختلف سنی به اردوهای مختلف دانش‌آموزی با همکاری و مشارکت اولیای مدارس و مسئولان وزارت آموزش و پرورش اقدامات مفیدی را انجام داده است.

۴- بنیاد سینمایی فارابی برای نزدیکی هرچه بیشتر دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی با تولیدات سینمای کودک و نوجوان، «حمایت از فیلم‌های کودک و نوجوان در مرحله اکران» و همچنین «کمک به چرخه مالی سالن‌های سینما» و نیز با هدف «برون سپاری بخشی از وظایف اجرایی به بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد»، از انجمن اوقات فراغت ایران دعوت کرد تا جذب، ثبت نام و اعزام دانش‌آموزان به سالن‌های سینما در نوبت های صبح را به صورت جدی در دستور کار سامانه اردویی مدارس (سام) قرار دهد تا حضور دانش‌آموزان به شکل سازماندهی شده و مستمر در تمام نقاط تهران (در فاز اول) و سپس در سینماهای شهرستان‌ها (در فاز دوم) در همه روزهای سال از طریق سامانه مذکور صورت گیرد.

در این زمینه بنیاد نیز بخشی از اجرای فعالیت‌های حمایتی خود در حوزه اکران سینمای کودک و نوجوان را در فرآیندی مشخص به انجمن اوقات فراغت ایران سپرد. 

طبق مستندات موجود، از ابتدای همکاری بنیاد سینمایی فارابی و انجمن اوقات فراغت ایران در حوزه اعزام گروه‌های دانش‌آموزی به سینماها از مهر ۱۳۹۶ تا کنون خوشبختانه تعداد هجده فیلم سینمایی کودک و نوجوان (در قالب اکران عمومی و طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» در جشنواره فیلم فجر) از این طریق مورد حمایت قرار گرفته و دانش‌آموزان مناطق مختلف استان تهران در چهل سالن سینما در قالب بیش از دو هزار و چهارصد و شانزده اردوی دانش‌آموزشی به تماشای این فیلم‌ها نشسته‌اند. 

فعالیت‌های انجام شده در این زمینه ثمرات ارزشمند و مثبتی داشته و بنیاد در راستای وظایف حمایتی خود به ازای خدمات دریافتی از طریق سامانه سام، درصد مشخصی را تحت عنوان حمایت از سینمای کودک و نوجوان به این انجمن، بابت حق‌الزحمه (و نه تسهیلات) پرداخت کرده است.

گفتنی است تابناک در پاسخ به این گزارش توضیحی به شرح زیر ارائه داده است:

اگرچه مدیرعامل انجمن اوقات فراغت شخص دیگری به جز رامبد جوان است که بنیاد سینمایی فارابی به درستی به آن اشاره کرده اما رامبد جوان این انجمن را مطرح کرده و در افکارعمومی این انجمن با رامبد جوان شناخته می‌شود. بنابراین طبیعی است که افکارعمومی نیز چنین پرداختی را به حساب رامبد جوان بگذارد. در عین حال باید در نظر داشت اقدام بنیاد در شفاف سازی، امری بی‌سابقه و قابل تقدیر است که انتظار می‌رود در سایه این نقدها قرار نگیرد و تداوم یابد.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اوقات فراغت بخش خصوصی فیلم سینمایی وزارت آموزش و پرورش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه کسب وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، محمود یوسفی‌فر افزود: به مناسبت هفته مشاغل و با هدف آشنایی دانش آموزان با کسب و کار همچنین کسب تجربه از حضور در بازار، غرفه صنایع دستی در محوطه آموزش شهرستان بندرانزلی امروز افتتاح و به مدت سه روزبرای بازدید عموم دایر است.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه ۲۵ غرفه دارد افزود: این غرفه‌ها شامل موارد مختلفی از محصولات منطقه و استان از جمله حصیربافی، سفال، عروسک بافی، نان محلی و انواع ترشی است که توسط خود دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم تهیه و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان
  • برپایی بازارچه کسب وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • تمام آنچه می‌خواستم روی پرده است/ نتیجه اعتماد به فیلمسازان جوان
  • روایتی از رنج دانش آموزان مازندرانی
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است
  • عنکبوتی به نام رامبد جوان ! | همه نامگذاری های عجیب جانوران
  • دانش آموزان، هدف دشمن در جنگ نرم هستند
  • عکس| تغییر چهره بازیگر «بزرگ‌مرد کوچک» در کنار رامبد جوان