Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@06:03:00 GMT

محفل انس با قرآن در «صندل‌آباد» بجنورد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۵۴۸۴۰

محفل انس با قرآن در «صندل‌آباد» بجنورد

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، محفل انس با قرآن کریم به یاد شهیدان روستای صندل‌آباد شهرستان بجنورد سردار مسلم رحمتی، پاسداران حسین امانی، حسن خاک‌نژاد، محمد یاران، سربازان گل‌حسن ابراهیمی، احمد پورولی، عقیل علی‌نیا، مهدی عوض‌پور، دانشجو محمود الهی و جانباز زنده‌یاد ابراهیم کریم‌زاده با حضور جمع کثیری از نمازگزاران، هشتم بهمن‌ماه در حسینیه فاطمة‌الزهرا(س) این روستا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد در این محفل معنوی، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در روایتی می‌فرمایند که ای شیعیان و ای کسانی که من را دوست دارید اگر عبادت‌تان را خالص به محضر خداوند اعطا کنید خداوند هم بهترین مصلحت را برای‌تان در نظر خواهد گرفت.
وی بیان کرد: ساخت مسجد، برپایی محفل انس با قرآن کریم، انجام کار خیر، رساندن منفعت به دیگران، گرفتن دست نیازمندان، انجام کارهای درست، احترام به پدر و مادر و بزرگان و آزار نرساندن و... همگی از مصادیق عبادت است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد در ادامه با بیان اینکه روستای صندل‌آباد جزء یکی از شش منطقه ویژه در نظر گرفته شده جهت انجام کارهای فرهنگی در این شهرستان است، اظهار کرد: امیدواریم با همت اهالی با صفای این روستا و با همکاری مشترک وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی با اجرای این طرح و با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و کلاس‌های آموزشی شاهد مقابله با آسیب‌های اجتماعی در این منطقه شویم.
هدایتی افزود: می‌توان با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، سپاه حضرت جوادالائمه(ع)، کانون مساجد و تمام نهادهای فرهنگی استان، این منطقه را از محرومیت خارج کرد و با تربیت صحیح افراد در مسجد، انسان‌های تأثیرگذاری را به جامعه تحویل داد.
رئیس اداره تبلیغات بجنورد گفت: مدیون مسجد و نمازی که در آن اقامه می‌کنیم، هستیم. همه ما باید بچه‌ها را به حضور در مسجد تشویق کرده تا آنان در این مکان مقدس، کارهای نیک را فرا بگیرند.
حجت‌الاسلام هادی یزدانی، امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) روستای صندل‌آباد نیز در این مراسم با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع)، گفت: هر چیزی زیور و زیبایی دارد و زیبایی قرآن به صوت زیبا، خوش و نیکوی آن است و چون قرآن زیباست باید آن را با صدای نیکو زیباتر کرد.
وی با بیان اینکه ان‌شاءالله بتوانیم از این محافل معنوی بیشتر برگزار کنیم، افزود: انس یعنی مونس و همدم، یعنی قرآن مونس و همدم ما است یعنی با هر خوشی و گرفتاری که داریم باید به سمت قرآن آمده و با قرآن زندگی کنیم و از قرآن حرف بزنیم و به آن عمل کنیم.
امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: همه خانواده‌ها دغدغه فرزندان خود را دارند و دوست دارند که آنان در یک محل مورد اطمینان مثل مسجد که محل دیانت، فرهنگ و سیاست است، باشند. هر زمان که فرزندان در مسجد حاضر می‌شوند خیال خانواده‌ها راحت است که آنان وقت خود را بیهوده در خیابان‌ها نمی‌گذرانند.
در این محفل معنوی اسماعیل نیک‌فهم از قاریان حائز رتبه اول کشور، هادی اسماعیل‌زاده از حافظان کل قرآن مجید، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و دارای رتبه اول کشور، ابوالفضل دامود از قاریان نوجوان و ممتاز شهرستان شیروان و حامد حیدری مدیر خانه قرآن صاحب‌الزمان(عج) و از قاریان برجسته روستای صندل‌آباد آیاتی از کلام الهی را تلاوت کردند.
برگزاری مسابقه قرآنی و اعطای هدایا به غلامرضا امانی، صاحب‌اختیار الهیان، محمدعلی باغبانی، اسماعیل پهلوان، حسین جعفری، ابوالفضل حاتمی، مهدی حسن‌زاده، ابراهیم حیدری، حسن حیدری، محمد حیدری، علی خاکشور، حسن رشیدی، جواد رمضان‌پور، علی‌اکبر شاکری، حسن علی‌پور، حسین علی‌پور، محمد علیزاده، ابوالفضل کاظمی، ایوب محمدی، عباس محمدی و حسین ندیمی از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی بود.
همچنین در این محفل قرآنی امین درتومی، معاون توسعه و شبکه کانون‌های مساجد و باغانی، مسئول امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، سیدرضا هاشمی کارشناس اعزام اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد حضور داشتند.
حسینعلی ظفری
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: محفل انس با قرآن روستای صندل آباد ایکنا چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه

حجت الاسلام ابوذر قوره جیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار شد.

وی افزود: در این دوره ۲۸۲ نفر در سه بخش ۱۰ جز ،۲۰ جز و حفظ قرآن کریم شرکت داشتند.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: این دوره از آزمون‌ها در سه حوزه امتحانی شهرستان هرسین، جوانرود و کرمانشاه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه آزمون اعطای مدرک تخصصی در چند سطح از جمله درجه یک، دو، سه، چهار و پنج برگزار شده خاطرنشان کرد: درجه یک معادل دکتری، درجه دو معادل فوق لیسانس، درجه سه معادل لیسانس، درجه چهار معادل فوق دیپلم و درجه پنج معادل دیپلم است.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه حضور شرکت کنندگان در این دوره را خوب ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته ۲۱۹ نفر در این آزمون حضور داشتند که این آمار در سال جاری به ۲۸۲ نفر رسید.

وی یادآور شد: در نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در کنار اساتید مطرح و شناخته شده حوزه قرآن، شرکت کنندگان در گروه‌های سنی مختلف همچون خردسالان نیز حضور داشتند.

کد خبر 6096195

دیگر خبرها

  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه