Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدریان گفت: ۲۱ پروژه بیابان‌زدایی و آبخیزداری افتتاح خواهد شد، اضافه کرد: این پروژه ها به کاهش بیابان‌زایی کمک کرده و مانعی برای بروز سیلاب است لذا این طرح‌ها در طول سال پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، علی‌نقی حیدریان در نشست خبری ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر ،بابیان اینکه ۱۴ طرح آبخیزداری و هفت طرح بیابان‌زدایی طی دهه فجرسالجاری دراستان سمنان افتتاح می‌شود، گفت: برای این طرح‌ها دو میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه ۱۱ پروژه تثبیت مالکیت در این اداره پیگیری شده است، ابراز داشت: قبل از انقلاب سه سند با دو هزار و ۷۲۱ هکتار و بعد از انقلاب یک هزار و ۷۶۰ پلاک با هشت میلیون و ۹۷۹ هزار هکتار زمین مالکیت در استان اخذشده است.

 

حیدریان بابیان اینکه برای ۹۶ درصد اراضی ملی استان سند مالیکت صادر شده است، تصریح کرد: چهار درصد باقی‌مانده مربوط به پرونده‌هایی است که در مراجع قضایی دنبال می‌شود.

 

برای ۴۰ درصد زمین‌های منابع طبیعی سند تک‌برگی صادرشده است

وی بابیان اینکه تاکنون برای ۴۰ درصد زمین‌های منابع طبیعی سند تک‌برگی صادرشده است، اضافه کرد: این طرح از سال ۹۳ شروع شد که طبق تعهد قرار است در استان سمنان امسال چهار میلیون هکتار زمین به سند تک‌برگی تبدیل شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه در حوزه آبخیزداری اقدام شاخصی قبل از انقلاب وجود نداشت، بیان کرد: این کار از سال ۷۲ از طریق جهاد سازندگی آغاز و بر اساس مطالعات خوب صورت گرفته در دهه ۸۰ استان سمنان دارای پنج میلیون هکتار حوزه آبخیز و از این میزان دو میلیون هکتار حوزه سیل‌خیز است.

 

حیدریان در ادامه با ابراز اینکه در حدود ۵۶۰ هزار هکتار مساحت سیل‌خیز استان سمنان عملیات آبخیزداری انجام‌شده است، تصریح کرد: در حوزه احداث بند خاکی و سنگ و ملات جمعا شش میلیون و ۵۵۷ هکتار کار صورت گرفت.

 

وی از سد کردن راه سیل در برخی نقاط این استان از طریق اجرای طرح‌های آبخیزداری خبر داد وافزود: با اجرای طرح‌هایی در بالادست مناطق جنوبی چاشتخوران، روستای علبا، مناطق جنوبی شهرک صنعتی سمنان، و ارمیان و قدس در میامی و..راه را بر نفوذ سیلاب بستیم.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان اضافه کرد: در حوزه آبخیزداری تنها کار سازه‌ای و سخت افزاری دنبال نمی‌شود بلکه در ۹۰ هزار هکتار آن اقدامات بیولوژیک نیز صورت گرفته است.

 

حیدریان بابیان اینکه قبل از انقلاب ۲۱ هزار و ۱۹۱ هکتار از اراضی استان بیابان‌زدایی شده بود، ابراز داشت: این میزان در روستای اعلا و حسن‌آباد سمنان بود که اکنون به ۱۶۲ هزار و ۸۸۸ هکتار تبدیل‌شده است.

 

ساخت بوستان در ۶۰ روستای استان سمنان با ۸۸ هکتار طی پنج ساله اخیر

وی بابیان اینکه بعد انقلاب ۲۱ پارک جنگلی با مساحت ۹۲۵ هکتار افتتاح و بر اساس قانون تحویل شهرداری‌ها شده است، تصریح کرد: ساخت بوستان در ۶۰ روستای استان سمنان با ۸۸ هکتار طی پنج ساله اخیر به دهیاری‌ها واگذار و کار در حال انجام است.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان همچنین به واگذاری برخی اراضی در مناطق روستایی استان اشاره و اظهار کرد: از سال ۸۹به بعد نیز حریم روستاها را با هدف ساماندهی مسکن روستاییان به بنیاد مسکن واگذار کردیم.

 

حیدریان  با بیان اینکه تا سال ۸۵ واگذاری اراضی از طریق این اداره کل انجام می‌شد اضافه کرد: با تغییر در قانون وظیفه واگذاری‌ها تقسیم شد.

 

وی از اجرایی شدن طرح‌های منابع طبیعی به عنوان طرح‌هایی پایه‌ای و ماندگار نام برد و افزود: متاسفانه به دلیل بی‌صدا بودن و دور از چشم بودن بخش عمده طرح‌های منابع طبیعی، پروژه‌های این بخش چندان دیده نمی‌شوند اما این طرح‌ها در درازمدت اثرات بسیار مثبتی دارند.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از یک سال اخیر به عنوان یکی از پرکارترین سال‌ها در حوزه آبخیزداری نام برد و تصریح کرد: خوشبختانه دولت در یک سال گذشته اعتبارات بسیار خوبی به حوزه آبخیزداری داد و از این رو در یک سال گذشته به تنهایی به اندازه پنج سال پروژه و کار زیرساختی انجام دادیم.

 

حیدریان اضافه کرد: در استان سمنان یک هزار و ۲۵۲ سامانه مرتعی با سه میلیون و ۷۰۰ هکتار مساحت وجود دارد که برای چهار میلیون و ۷۰۰ هکتار آن پروانه چرا صادر و طی پایش از ۶۱۶ سامانه مرتعی با یک‌میلیون و ۸۰۰ هکتار پروانه چرای ۵۱۲ نفر با ۶۱ هزار و ۴۷۷ دام باطل‌شده است.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی کتاب محمد جواد ظریف ظریف نمایشگاه کتاب دهه فجر پروژه های قابل افتتاح ایام الله دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد

این پروژه که با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال در فاصله تنها ۴۵ روز ساخته شده توانایی تولید ۱.۲ مگاوات برق را دارد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار شد با اجرای فاز دوم این پروژه، امکان تولید ۲ مگاوات برق توسط این مجموعه فراهم شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078500 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد