Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران از اعطای 937 نشان ملی ایثار درجه یک، 2 و سه به اعضای خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان انقلاب اسلامی در سطح کشور با حضور ریاست جمهوری در 40 سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن کاویانی راد روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به برنامه های کمیته ایثارگران ستاد دهه مبارک فجر اظهار داشت: یکی از راههای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزاری کنگره ها، همایش و یادوارهای تجلیل از شهدا و ایثارگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در طول چهل سال گذشته در راستای سیاست ها و راهبردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران 80 کنگره بین المللی و ملی و تعداد 688 هزار یادواره و مراسم برای شهدا، جانبازان، آزادگان با تولیت و مشارکت بنیاد شهید انقلاب اسلامی و امور ایثارگران در سراسر کشور برگزار شد.
رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه مبارک فجر افزود: در طول چهاردهه گذشته برای تعداد 865 هزار نفر ایثارگر و افراد تحت تکفل بیمه های همگانی و درمانی تکمیلی ایثارگران که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و همچنین برای یک میلیون و 720 هزار نفر افراد تحت تکفل آنان بیمه تکمیلی برقرار شد.
وی گفت: طی این مدت از تعداد 19 هزار و 751 گلزار شهدا در کشور، تعداد 14 هزار و 550 گلزار شهدا ساماندهی شد و برای بیش از یک میلیون نفر از خانواده ایثارگران برای تامین رفاه و معیشت آنان و همچنین تهیه مسکن، تسهیلات اعم از وام ساخت و خرید استفاده شد.
کاویانی راد افزود: اشتغال آفرینی و حمایت از کارآفرینان ایثارگر و تامین مالی برای طرح های اشتغالزا تاکنون تعداد 648 هزار و 562 خدمات شغلی و استخدامی ارائه شده است.
وی از ساماندهی اسناد و آثار 12 میلیون اثر فرهنگی و مستندسازی شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، 30 هزار مصاحبه تصویری با والدین معظم شهدا، خبرداد و اظهار داشت: طی چهل سال گذشته از ایجاد 14 بیمارستان تخصصی و مرکز درمانی، تاسیس دانشگاه شاهد با هشت دانشکده و 9 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی، سازمان اقتصادی کوثر، سازمان سیاحتی کوثر، بانک و بیمه دی، 1347 مدرسه شاهد، صندوق قرض الحسنه، 88 مرکز مشاوره، 687 هزار و 920 یادواره و مراسم شهری و روستایی، توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.
معاون فرهنگی بنیاد شهید گفت: در چهار دهه گذشته آموزش و اعزام 2500 پیام آور ایثار، 21 موزه و 3 خانه شهید و 71 کانون، 1089 حسینیه شهید، 200 مرکز فرهنگی گلزار، 51 مرکز فرهنگی ورزشی درمانی، در سطح کشور تاسیس شده است.
کاویانی راد افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکنون 18 هزار بیلبورد و تابلو نمایشگر، 15هزار اثر فاخر تجسمی و تبلیغی، نامگذاری بیش از 500 معبر، میادین و خیابان به نام شهدا، 2038 عنوان تحقیق و تالیف، 568 طرح پژوهشی و تحقیقاتی، چاپ و انتشار 1470 کتاب از فرهنگ شهدا، 13 فیلم تولیدی سینمایی، 6 سریال تلویزیونی و 1200 مستند، ساخته و تولید کرده است.
رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه مبارک فجر افزود: برای دو میلیون و 578 هزار و 507 دانش آموز و دو میلیون 363 هزار و 743 دانشجوی خانواده شاهد طی چهل سال گذشته تسهیلات آموزشی فراهم و از 2800 هیات علمی ایثارگر دانشگاههای حمایت مالی شده است.
کاویانی راد اظهارداشت: طی این مدت تعداد 3 میلیون و 500 هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان به حج، عتبات عالیات، مشهد مقدس، مناطق عملیاتی و اردوهای زیارتی و سیاحتی و تفریحی و گردشگری اعزام شده اند.
وی از کسب 321 مدال طلا، 170 نقره و 159 مدال برنز توسط جانبازان و ایثارگران کشور در میادین ورزشی بین المللی خبر داد و افزود: در سالگرد چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی 40 برنامه از 12 تا 22 اسفند در 32 استان در قالب هشت ستاد امور ایثارگران دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.
رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه مبارک فجرگفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله بنیاد شهید، آیین مهمانی لاله ها، گلزار بهشت زهرا به عنوان نماد ملی، گلزار شهدای شهرستان گنبد به عنوان نماد گلزار اهل سنت، گلزار شهدای زرتشتی به عنوان نماد گلزار ادیان توحیدی، تجدید میثاق ایثارگران و همکاران بنیاد شهید با امام راحل و بیعت با رهبری، اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده شهدا، تولید و پخش 10 فیلم کوتاه با موضوع ایثار اجتماعی، تبلیغات محیطی برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن، رونمایی از 50 عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت، مراسم درختکاری به نام شهدا، افتتاح پروژه، برگزاری همایش علمی - فرهنگی، برپایی نمایشگاه خلاقیت و ابتکار دانش آموزان شاهد و ایثارگر، جشنواره سروهای انقلابی، جشنواره اینفوگرافی ایثار و حضور گسترده به همراه ایثارگران و خانوده معظم شهدا در راهپیمایی 22 بهمن ، خبر داد.
اجتمام * 1417 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي امورايثارگران بنياد شهيد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین یادواره ۵۲ شهید کارگر شهرستان دامغان ظهر سه شنبه با حضور خانواده معزز شهدا، ایثارگران و همچنین فعالان کارگری، کارگران و کارآفرینان و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات شرکت فولاد دامغان برگزار شد.

امام جمعه دامغان در این مراسم معنوی ضمن بیان اینکه هرچه که امروز کشور ما دارد ودر آینده خواهد دات به برکت خون شهدا است، گفت: خون پاک شهدا جریان ساز است و امروز برگزاری این دست یاواره ها به این جریان سازی کمک می کند.

حجت الاسلام حسن رستمیان به جبهه کارو تولیدبه مثابه خط مقدم جهاد اقتصادی کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: کارگران به عنوان مجاهدان عرصه تولید نقش بسزایی در رونق وپیشرفت تولیدکشور دارند

وی افزود: به این دلیل دشمنان نمی‌توانند دربخش نظامی با ایرا ن مقابله کنند مقوله فرهنگ دینی را هدف قرار گرفتند که ما باید با سرمایه گذاری در بخش فرهنگی واجرای برنامه های معنوی وفرهنگی اهداف دشمنان را خنثی کنیم.

اجرای برنامه فرهنگی هنری وقرایت سرود گروه سراج، وبیان خاطرات آقای عالمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه ها بود درپایان از پنج خانواده شهید کارگر به نمایندگی از دیگر خانواده شهدای کارگر شهرستان دامغان تقدیر شد.

کد خبر 6093342

دیگر خبرها

  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام