Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@14:19:08 GMT

45240 واحد خون به مراکز درمانی قم ارسال شد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۵۵۷۹۷

45240 واحد خون به مراکز درمانی قم ارسال شد

علیرضا کبیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این مدت، 10 هزار و 545 واحد خون به شبکه خونرسانی کشور ارسال شده است.
وی با بیان این که در این مدت، 43 هزار و 952 تن برای اهدای خون به مرکز اهدای خون قم در میدان روح الله مراجعه کرده اند گفت: از این تعداد 34 هزار و 416 تن موفق به اهدای خون شدند که از هر کدام یک واحد خون دریافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کبیری با بیان اینکه 96 درصد اهداکنندگان خون در این استان را آقایان تشکیل می دهند، اضافه کرد: از کل آمار اهداکنندگان خون از ابتدای امسال تا آخر دی ماه در قم، یک هزار و 347 تن بانوان بودند که موفق به اهدای خون شدند.
معاون فنی اداره کل انتقال خون قم با بیان اینکه 62 درصد از کل اهداکنندگان خون در این استان اهداکننده مستمر هستند گفت: تعداد اهداکنندگان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 3 درصد افزایش داشته است که این افراد بیش از 2 بار اقدام به اهدای خون کرده اند.
وی اضافه کرد: میزان تولید پلاکت فرزیس نیز 122 واحد خون بوده است که ارزش علمی و درمانی بالایی برای بیماران سرطان خونی دارد.
پلاکت فرزیس، یکی از روش ‌های اهدای خون است که تنها یک جزء خاص از خون اهداکننده، جدا و بقیه اجزای خون به اهداکننده باز گردانده می‌ شود.
180 بیمار تلاسمی و 200 بیمار هموفیلی در قم وجود دارد که به طور مستمر نیاز به اهدای خون دارند ضمن اینکه سایر بیماران نیازمند به خون از جمله سرطانی، عمل های جراحی و سایر موارد، از جمله بیمارانی می باشند که در همه زمان ها نیازمند اهدای خون هستند.
شهروندان برای دریافت زمان نوبت جهت اهدای خون می توانند به سامانه www.IBTO.ir مراجعه تا در زمان اعلام شده به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.
7404/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها جراحی دی ماه سرطان قم مراکز درمانی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز کارگر با حضور در سه واحد تولیدی، با اهدای گل این روز را به کارگران زحمتکش تبریک گفت.

وی بیان کرد: شما افسران صنعتی و سربازان امام زمان (عج) در این عرصه هستید و برای نایب امام زمان (عج) سربازی می‌کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کارگران از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن همیشه در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تولید کالای با کیفیت موجب جلب اعتماد مردم، ارتقای معیشت و امنیت شغلی خود و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

شرکت‌های سپهر الکتریک، بهمن دیزل و کاشی الوند، سه واحد تولیدی بود که امام جمعه به مناسبت روز کارگر در آنها حضور یافت و روز کارگر را تبریک گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته