Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@11:14:00 GMT

417 طرح هادی روستایی استان اردبیل در دست اجراست

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۵۶۰۰۰

417 طرح هادی روستایی استان اردبیل در دست اجراست

مسعود یگانه روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران ایرنا افزود: سیمای روستاها بعد از انقلاب اسلامی متحول شده و در حال حاضر شاهد آبادانی و عمران در اکثر روستا های استان هستیم .
وی افزود: هم اکنون تمامی روستاهای بالای 10 خانوار استان دارای برق ،88 درصد خانوار روستایی دارای انشعاب گاز و 55 درصد دارای شبکه آب شرب سالم و بهداشتی می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یگانه تعداد روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی را 978 روستا اعلام کرد و گفت: تعداد 30 روستا دارای خانه های ورزش روستایی است.
وی ادامه داد: هزار و 29 روستا دارای طرح هادی ،48 روستای مد نظر گردشگری ،12 روستای هدف گردشگری و بهره مندی 850 روستا از خدمات اینترنت از جمله اقدامات انجام شده است.
یگانه راه اندازی شبکه دهکده هوشمند شامل ( ایجاد فروشگاه ها، جاذبه های گردشگری، نیازمندی های محلی، صنایع دستی، خدمات گردشگری و کسب و کارهای محلی) در روستاها ، راه اندازی استارت آپ و ایده های کسب و کار روستایی با استفاده از فناوری های روز در روستاها، جمع آوری اطلاعات جامع روستایی در قالب نرم افزار Gis و بهنگام سازی داده ها و تولید نقشه های روستایی، شناسایی و مطالعه توانمندی ها و ظرفیت های روستاها در زمینه ایجاد اشتغال پایدار و توسعه پایدار روستایی بمنظور رفع محرومیت زدایی و مهاجرت معکوس به روستاها، پوشش بیمه ای47 درصدی روستاییان و عشایر در صندوق بیمه اجتماعی پلاک کوبی اماکن روستایی بمنظور ساماندهی کالبدی به تعداد 52هزار و واحد مسکونی ،بهسازی ، روسازی، سنگ فرش و آسفالت معابر روستایی از اول انقلاب اسلامی تا کنون به تعداد 2میلیون و 124 هزار و 495متر مربع ،شناسایی 168 زمین و ساختمان بلااستفاده دولتی در روستا بمنظور واگذاری به دهیاری ها و ایجاد کارگاه های تولیدی از دیگر خدمات در روستاهای استان اردبیل است .
وی ادامه داد: ایجاد 900 دهیاری ،28 شرکت های تعاونی دهیاری ، اجرای طرح های گردشگری ، طرح های عمرانی روستایی ،جمع آوری پسماند روستایی و توجه به روستا های مرزی از جمله اقدامات در استان اردبیل است.
او بیان کرد: تجهیز ناوگان خودرویی دهیاری ها از ابتدای تاسیس دهیاران تا کنون به تعداد 483 دستگاه ماشین آلات حمل زباله، آتش نشانی و عمرانی و احداث 186 باب ساختمان دهیاری از دیگر اقدامات است .
1859 روستای دارای سکنه با 404 هزار و 236نفر جمعیت در استان اردبیل وجود دارد .
7110/ 1257
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان اردبیل زباله شرکت آب و فاضلاب کسب و کار گاز جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خورشیدی پیش از ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: روز نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده و باید این روز مهم را گرامیداشت.

وی افزود: در آیات و روایات متعددی به اهمیت مشورت پرداخته شده است و لازم است در تمامی مسائل این مشورت صورت بگیرید و در واقع این مهم یکی از محاسن حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام خورشیدی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بخش روستایی باید شناسایی و تقویت شوند، گفت: دهیاران باید با شناسایی ظرفیت‌های روستاها در راه توسعه بخش روستایی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: همه ما اذعان داریم نظام اسلامی خدمات شایسته‌ای در سطح شهر و روستا انجام داده است اما هنوز مشکلاتی در حوزه‌های مختلف وجود دارد و لازم است شوراها و دهیاران در راستای رفع آن تلاش کنند.

امام جمعه بیجار بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت‌های روستا و بخش‌ها را شناسایی کنیم تا روستاها خودکفا شوند.

کد خبر 6090738

دیگر خبرها

  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است