Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@10:20:33 GMT

۱۱ روستای خراسان شمالی فاقد شرایط گازرسانی است

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۵۶۲۰۴

۱۱ روستای خراسان شمالی فاقد شرایط گازرسانی است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ۷۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۰۴ روستا گازدار، ۹ روستا در حال اجرا و ۱۱ روستا فاقد شرایط گازرسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حسن رضا میربلوکی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی امروز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: 724 روستای بالای 20 خانوار جمعیت در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد 704 روستا گازدار و 9 روستا در حال اجرای طرح گازرسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه 11 روستا هم فاقد شرایط گازرسانی است، دلایل آن را یا هزینه بر بودن بالا و یا شرایط جغرافیایی و سهل الوصول نبودن برخی روستاها اعلام کرد و گفت: قاضی سفلی، کی کی، گودالی سلاخ در بجنورد، برج ذوالفقار در شیروان، چهل دختران در اسفراین، هاور، ارناوه، پست دره، منصور آباد در مانه و سملقان و اسلام آباد و گلمندره در شهرستان گرمه این 11 روستا را شامل می شوند.

 

میربلوکی، 9 روستای در حال اجرای طرح گازرسانی را روستاهای کلاته آتعلی، کلاته قره باتر، اشتوت بالا، اشتوت پایین، آیرقایه، رشوانلو، اخلی، دنگل و نجف آباد با اعتبار 54 میلیارد و 941 میلیون ریال معرفی کرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه اداره راه باید زیرساخت ها را برای گازرسانی آماده کند، نمی توان زمان دقیق اتمام این پروژه ها را اعلام کرد.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی، ضریب نفوذ گاز روستایی در حال حاضر را 98.5 درصد ذکر کرد که این رقم در ابتدای تشکیل استان 15 درصد بوده است.

 

وی در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه های دهه فجر به بهره برداری از 29 پروژه در حوزه روستایی و صنایع با اعتبار 99 میلیارد و 608 میلیون ریال اشاره کرد و گفت: از این میزان 18 پروژه سهم گازرسانی روستایی و 11 پروژه گازرسانی در بخش صنایع است.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی استان بوشهر محمد جواد ظریف دهه فجر کتاب نمایشگاه کتاب کانون های فرهنگی هنری مساجد شرکت گاز گازرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت

مهدی نقدی در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۰ درصد شهرستان شفت از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار کرد: پروژه گاز رسانی شهرک امام زاده ابراهیم (ع) با همت اداره گاز شهرستان نیز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه با گازرسانی شهرک امام زاده ابراهیم (ع) خوشبختانه تمامی روستاهای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخودار خواهند بود، افزود: اعتبار هزینه شده این پروژه بیش از ۵۵ میلیارد ریال بوده است.

نقدی با اشاره به اینکه متراژ خط لوله پروژه ۳۶۲۲ متر است که تاکنون این پروژه ۱۷۰۰ متر توسط پیمانکار اداره گاز اجرا شده است، افزود: با اتمام این پروژه ۵۲۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی در شهرک امام زاده ابراهیم (ع) برخوردار و بیش از ۲۶۰ علمک گاز نصب خواهد شد.

وی با اتمام این پروژه مهم و بزرگ در امام زاده ابراهیم (ع) بیان کرد: حضور گردشگران و اقتصاد گردشگری برای اهالی این روستا از اهمیت بالای برخوردار خواهد شد و با اتمام این پروژه تمامی روستاهای شهرستان شفت سبز و تا پایان فصل بهار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

کد خبر 6093135

دیگر خبرها

  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی