Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا،‌ ارکستر آیسو با اجرای خواننده اتریشی در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر حضور خواهد داشت. مازیار یونسی رهبر ارکستر آیسو با اعلام این خبر گفت: در جشنواره امسال یک خواننده اتریشی با گروه خواهد بود و رهبری کار هم برعهده من است.

رهبر ارکستر آیسو درباره حضور خواننده اتریشی تصریح کرد :رافائل که از آن دعوت کرده‌ایم، یک خواننده موفق در اتریش است که در سالن اصلی اپرای وین مشغول به کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل مشغله‌هایی که این خواننده داشت هماهنگی با او کار سختی بود به همین دلیل این خواننده یک روز قبل از اجرا به ایران می‌آید تا در جشنواره همراه گروه باشد.

مازیار یونسی در رابطه با جزئیات اجرای این ارکستر گفت: چند قطعه ما از یوهان اشتراوس خواهد بود و چند قطعه از اپراهای موتسارت خواهیم داشت. اپراهای دون ژوان، عروسی فیگارو و فلوت سحرآمیز در این اجراها نواخته خواهد شد.

این آهنگساز ایرانی درباره اجرای خواننده اتریشی نیز گفت: رافائل قرار است جیپسی بارون استراوش را اجرا کند. همچنین یک قطعه با ارکستر زهی خواهیم داشت که  اتریشی نیست. سوئیتِ سینت پُل اثر گوستاو هولست یک قطعه قرن بیستمی خواهد بود و در اجرای ما گنجانده شده است.

یونسی در پایان درباره تم اصلی جشنواره امسال و  تاکید بر اینکه تمرکز گروه همیشه روی قطعات آهنگسازان ایرانی بوده است گفت: همیشه تمرکز ما با ارکستر آیسو روی اهنگسازان ایرانی بوده اما موسیقی اروپای غربی بیشتر روی اپراست و به همین دلیل دست ما باز است و باعث شد در این دوره از جشنواره از این قطعات استفاده کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: موسیقی اپرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۶۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود

"شب نغمه‌های اذان ایرانی" ۲۲ اردیبهشت‌ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این برنامه نمونه‌هایی از تولیدات تازه اجرای اذان در دستگاه های موسیقی اصیل ایرانی معرفی خواهد شد و در قسمت دوم برنامه ارکستر نیایش به سرپرستی علیرضا امینی مجموعه‌ای از آثار مناجاتی را اجرا می‌کند.

آثار اجرا شده توسط ارکستر نیایش در این اجرا، سروده و با آهنگسازی علیرضا امینی بوده که تنظیم قطعات را ایمان ملکی انجام داده است. اساتید برجسته هاشم احمدوند، سید ابوالفضل عدل، مهدی محمدی، حامد کاظمی و جواد کاپریمی خوانندگان آثار اذان ها و در ادامه ارکستر نیایش هستند. مراسم تجلیل از اجرای استاد رحیم موذن‌زاده و نیز استاد احمد مراتب و اهدای لوح های یادبود نیز یکی از چند قسمت این برنامه است. همچنین رونمایی از لوح ثبتی پرونده ثبت اذان‌گویی با موسیقی اصیل دستگاهی آواز ایرانی نیز از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.

علیرضا امینی در خصوص " شب نغمه‌های اذان ایرانی " گفت: من برای اولین بار در پرتو معرفی اجرای نغمه‌های اذان ایرانی به روش پیشینیان که اسناد مضبوط آن از حدود 110 سال پیش موجود است اجرایی را روی صحنه خواهم برد. نماز جایگاه معنوی بسیار بالایی در میان ایرانیان داشته است و در هر کوچه و خیابانی هر ایرانی با بیان خود اذان می‌گفته و مردم را برای نماز و عبادت آگاه می‌کرده است. همان‌طور که در حال حاضر اذان بیات ترک رحیم موذن‌زاده اردبیلی و شور محمد آقاتی در بهترین روایت ارزش این گونه مهم هنر معنوی را در جامعه ما نشان می‌دهد.

تامین مالی سینما، تئاتر و موسیقی از طریق بازار سرمایه

وی افزود: ما می‌توانیم با رونق روایت دوباره اذان ایرانی بین هنرمندان آواز اصیل ایرانی ، تمام ایرانی ها را با حفظ و روایت اذان  آشتی دهیم. اذان می‌تواند به عنوان یک نغمه و مناجات در تمامی لحظات زندگی مردم حضور داشته باشد چرا که تمام جملاتش گفت‌و‌گو از صفا و صمیمیت و اصول دینی ما است. اگر بتوانیم این باورها را تقویت کنیم تأثیر مثبتی روی تربیت اخلاقی جامعه خواهد داشت.

امینی ادامه داد: اجرای اذان ایرانی به عقیده من می‌تواند یکی از بزرگترین اتفاقات در پرورش نسل جوان جدید ما باشد. وقتی این نسل بتواند اذان را با نغمات قومی و ملی خود بشنود می‌تواند جملات زیبای اذان را اجرا و زمزمه کنند. اذان یک اجرا مختص به اوقات شرعی نیست. موسیقی ملی ما قابلیت‌های والایی دارد که وقتش رسیده به آن اصالت برگردیم و بی‌اعتنایی‌هایی که به موسیقی ملی ایران شده است را پایان دهیم و بدانیم این موسیقی نیاز به برنامه و حمایت دارد.

این آهنگساز خاطرنشان کرد: بنده تشکر می‌کنم از حجت الاسلام مهدی خاموشی که از این طرح در سازمان اوقاف و امور خیریه حمایت کردند. همچنین تشکر می‌کنم از استاد مهدی وجدانی وتیم اجرایی پژوهشی ویژه ثبت میراث ناملموس فرهنگی در سازمان میراث فرهنگی و مدیریت علیرضا ایزدی که لوح ثبتی پرونده اذان‌گویی با نغمات موسیقی اصیل دستگاهی آوازی ایران  را برای ما ثبت کردند و تشکر از استاد احمد مراتب که قبول کردند در برنامه ما حضور یابند و خاطره اذان‌گویی ایشان بر بام کعبه به عنوان دومین نفر بعد از بلال حبشی و اولین ایرانی را برای ما روایت کنند.

گفتنی است در اولین  اجرای " شب نغمه‌های اذان ایرانی " در تالار اندیشه ورود برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده آهنگ مشهور فریدون فروغی بعد از ۱۶سال فاش شد + ویدئو
  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه
  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان