Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@16:23:21 GMT

مراقب بسته‌های فرهنگی فست‌فودی باشیم

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۵۶۷۶۰

مراقب بسته‌های فرهنگی فست‌فودی باشیم

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین که صبح امروز، ۹ بهمن‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: بهار نمایشگاه کتاب در استان کار خود را آغاز کرده که برای علاقه‌مندان به کتاب مثل بهار معنویت است.
وی با اشاره به جایگاه قزوین، افزود: مقام معظم رهبری در سفر به قزوین فرمودند که اگر ما فقط بزرگان قزوین را نام ببریم سه ساعت زمان نیاز دارد، بنابراین قزوین جزو شهرهای فرهیخته است که به گفته برخی عالمان زمانی پایتخت حوزه علمیه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: قزوین همواره به‌عنوان پایگاه مذهبی و فرهنگی کشور یاد می‌شد که حوزه‌های علمیه موجود در قزوین سند گویای این امر است.
وی افزود: باید قدر این ظرفیت‌های فرهنگی را بدانیم، همان‌طور که غذای فست‌فود داریم امروزه بسته‌های فرهنگی فست‌فودی داریم که جای کارهای فرهنگی غنی را گرفته است که باید مراقب آن باشیم. 
عابدینی خاطرنشان کرد: قزوین دارای شهدای بزرگی مانند شهیدان بابایی، رجایی و لشگری است که ثمرات ماندگاری دارند مانند 3000 شهید استان که نمونه‌های ثمرات هستند.
وی با اشاره به اینکه قزوین پایتخت خوشنویسی کشور است، مطرح کرد: این نشان‌دهنده ظرفیت بالای استان در این حوزه است، فرهنگ فاخر قزوین سبب شده است که به‌عنوان پایتخت خوشنویسی کشور باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: استانی که پایتخت خوشنویسی باشد در واقع پایتخت کتاب، مکتب و فرهنگ است که خوشنویسی و کتابت به‌تبع این موارد به وجود آمده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین غذای فست فود آیت الله عابدینی نمایشگاه کتاب قزوین ظرفیت های فرهنگی ظرفیت های فرهنگی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند

پروانه رضاقلیزاده اظهار کرد: نام نویسی برای نخستین جشنواره کتابخوانی عشایر استان با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه هدف به کتاب، تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد و تاکنون ۶۶۱ نفر در این رویداد فرهنگی و علمی نام‌نویسی کرده‌اند. 

او افزود: جشنواره کتابخوانی عشایر استان اردبیل موسوم به "بیلیک اوبالاری" در شهرستان‌های دارای جامعه عشایری از جمله پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، انگوت و خلخال در حال برگزاری است و هفت هزار برگه از قبیل پرسش‌های چهارگزینه‌ای و نقاشی و تجربه نگاری مابین عشایر توزیع شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل افزود: جشنواره کتابخوانی عشایر برای نخستین بار در استان در سه بخش کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال با مشارکت حوزه هنری، سازمان امور اجتماعی کشور و استانداری اردبیل برگزار می‌شود و ارائه امکانات و خدمات فرهنگی، ایجاد فضای شاد با برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی و دسترس پذیر کردن کتاب برای جامعه عشایر استان از اهداف جشنواره است.

رضاقلی‌زاده ادامه داد: کتاب "کوه مرا صدا می‌زند" نوشته محمدرضا بایرامی از نویسندگان سرشناس استان، منبع این جشنواره است و بخش کودک شامل تصویرسازی و نقاشی زیست بوم عشایری، بازگویی قصه‌های عامیانه (فیلم سه دقیقه‌ای) و دست سازه‌های بومی خواهد بود.

او درباره بخش نوجوان جشنواره تصریح کرد: این بخش شامل سئوالات چهار گزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، روخوانی گزیده‌ای از کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای)، نامه به شخصیت اصلی داستان (جلال)، خلاصه‌نویسی و دست سازه‌های بومی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: بخش جوان و بزرگسال نیز شامل سئوالات چهارگزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، پویش معرفی کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای) نامه به نویسنده کتاب (محمدرضا بایرامی) و خلاصه‌نویسی است.

رضاقلی‌زاده گفت: دبیرخانه جشنواره در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد مستقر است و دریافت و تحویل حضوری پاسخنامه‌ها در همه کتابخانه‌های عمومی سراسر استان میسر خواهد بود و شرکت‌کنندگان غیرحضوری می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی جشنواره (www.ketabkhooon.ir) در این رخداد شرکت کنند.

استان اردبیل با ۸۳ کتابخانه عمومی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و اغلب جامعه عشایر آن در شهرستان‌های شمالی استان ساکن هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • آثار رضا مافی به موزه هنرهای معاصر می‌رود/نمایش برگزیده‌ای ازآثار
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد