Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۸۵ درصد از انرژی مصرفی خانوارهای ایرانی در کشور تولید می‌شود. ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمد علی طهماسبی ، ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان  بخش کشاورزی  همدان اظهار داشت: در سال 1356، جمعیت کشورمان 35 میلیون نفر بود که 16 میلون و700 هزار نفر از آن در روستاها زندگی می‌کردند اما امروزه جمعیت ایران به 82 میلیون نفر رسیده که از این تعداد 61 میلیون نفر در مناطق شهری و 21 میلیون نفر هم در روستاها زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عواملی نظیر خشکسالی، تغییر اقلیم، الحاق روستاها به شهر و غیره موجب مهاجرت ساکنین روستاها به مناطق شهری شده است.

وی  به رشد چشمگیر تولید محصولات کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: در سال 56، مجموع تولید محصولات کشاورزی در کشور 26 میلیون تن بوده در حالی که این میزان تولید در سال 97 به بیش از 122 تن رسیده است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی  با تاکید بر اینکه پیشرفت در حوزه کشاورزی را مدیون یکایک کشاورزان زحمت‌کش و دست اندرکاران آن هستیم، ابراز کرد: کشوری که در دوران پیش از انقلاب تمام مایحتاج غذایی خود را از کشور‌های خارجی تامین می‌کرد خوشبختانه امروز به جایگاهی رسیده که 85 خود درصد از انرژی مصرفی خانوارها را تامین می‌کند.

تولید محصولات دامی بعد از انقلاب 10 برابر شد2.5 میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی کشور اضافه می‌شودمیزان تولید محصولات کشاورزی آذربایجان غربی به بیش از 6 میلیون ارتقا یافت

طهماسبی  افزود: امروزه فقط در زمینه خوراک دام و طیور وابسته کشورهای دیگر هستیم که آن هم در آینده‌ای نزدیک توسط تولیدکنندگان داخلی تامین خواهد شد.

وی  با تاکید بر اینکه کشاورزان و تولیدکنندگان همدانی در سطح کشور خوش درخشیده‌اند، گفت: از کل کشور 150 تولیدکنندگان نمونه را برگزیدیم که 6 نفر از این کشاورزان برتر از استان همدان بوده‌اند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی  ابراز کرد: استان همدان از نظر مساحتی 1.2 مساحت کشور را دارا است اما اکنون 4 درصد از تولیدکنندگان نمونه کشوری مربوط به این استان است که این برای استان همدان افتخار بزرگی است.

طهماسبی در بخش دیگری از سخنانش به تولید گردو در تویسرکان اشاره کرد و گفت: شهرستان تویسرکان در زمینه تولید گردو پیشتاز بوده و تحول بزرگی را در کشور ایجاد کرده است.

وی  گفت: 60 دانش آموخته در شهرستان تویسرکان در زمینه پیوند گردو به 250 کشاورز در سطح کشور آموزش‌های پیوند زنی را ارائه کرده‌اند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی  با بیان اینکه در فصل خرید و جا به جایی نهال قرار داریم،ابراز کرد: کشاورزان باید نهال‌های مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری کنند و موارد بهداشتی مربوط به آن را رعایت کنند.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۷۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه جهش تولید در دیمزارهای مازندران گفت: میانگین سرانه زمین در کشور ۳.۲ هکتار است که اگر به کمتر از این میزان برسیم قطعاً با کاهش بهره وری در اراضی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: واردات دانه‌های روغنی توسط واردات کنندگان در ازای خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان است و پس از پرداخت وجه به کشاورزان و تأیید آن اجازه واردات به این شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بلوک بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است که به صورت پهنه بندی مدیریت می‌شوند، افزود: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره وری مزارع می‌شود.

مهاجر اظهار داشت: در مازندران باید کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود.

وی تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی تأمین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم را برعهده دارند و باید بر اساس رسالت اصلی خودشان عمل کنند.

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه ذات و رسالت جهاد کشاورزی تولید است، ادامه داد: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می‌شود و امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

وی بر تأمین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی تاکید کرد.

کد خبر 6094289

دیگر خبرها

  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو