Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@20:41:54 GMT

گسترش اسلام‌هراسی در اروپای شرقی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۵۷۶۱۶

گسترش اسلام‌هراسی در اروپای شرقی

به گزارش ایکنا؛ نتایج این تحقیقات روز ۲۴ ژانویه با عنوان «شناخت و توضیح اسلام‌هراسی در اروپای شرقی» به صورت آنلاین بر روی سایت دانشگاه لایپزیگ قرار گرفت.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ الکساندر یندل،‌ استاد دانشگاه لایپزیگ(Leipzig) و مسئول پروژه مربوط به اسلام هراسی در اروپای شرقی در این باره گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد که اسلام‌هراسی در اروپا، حتی در مناطقی که در آن مسلمانان کمتری زندگی می‌کنند و یا هیچ مسلمانی در آن وجود ندارد، بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله به ویژه در شرق اروپا دیده می‌شود.»

به گفته یندل افزایش اسلام‌هراسی در اروپا ترسناک است:«در لهستان راستگرایان افراطی باعث افزایش اسلام‌هراسی شده‌اند و در جمهوری چک، حتی در آهنگ‌های پاپ نیز به مسلمانان توهین می‌شود.»

به طور کلی، نتایج تحقیقات «شناخت و توضیح اسلام‌هراسی در اروپای شرقی» نشان می‌دهد که این پدیده در شرق اروپا در حال افزایش است و به اسلام‌هراسی در غرب اروپا شباهت دارد. همچنین این تحقیقات مشخص کرده است که شیوه‌های اسلام‌هراسی در اروپای شرقی با اروپای غربی تفاوتی ندارند.

براساس گفته یندل، زمانی که شهروندان جواجع اروپایی تصور می‌کنند که به خاطر وجود مهاجران از لحاظ اقتصادی و فیزیکی امنیت ندارند، خطر اسلام‌هراسی بیشتر می‌شود. او معتقد است که خطر دیگری نیز در اروپا وجود دارد و آن این است که وقتی مردم به این باور برسند که مهاجران مسلمان، فرهنگ آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد، اسلام‌هراسی افزایش می‌یابد.

علاوه بر این، هنوز هم نژادپرستی در جامعه اروپا وجود دارد. نژادپرستان معتقدند انسان‌هایی که در یک کشور اروپایی متولد می‌شوند، ‌اما اجداد آنها از کشورهای غیراروپایی هستند، نباید به عنوان شهروند اروپا محسوب شوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اسلام هراسی اروپای شرقی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سواحل استان بوشهر متلاطم است/ افزایش پوشش ابر

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز و فردا با افزایش پوشش ابر و وزش باد، در برخی از نقاط وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: سواحل استان بوشهر در این مدت به تناوب متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی ابری و وزش باد و در برخی از نقاط بارش باران، گاهی رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۸ و طی ساعاتی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ و از بعدازظهر در برخی ساعات بیش از ۱۸۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6095545

دیگر خبرها

  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • ۲۵ شوال؛ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه باوجود تبلیغات شدید اسلام هراسی
  • خطوط مقدم جبهه مقاومت به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا گسترش یافته است
  • فریاد «مرگ بر اسراییل» در قلب اروپا بیانگر نابودی استکبار است
  • سواحل استان بوشهر متلاطم است/ افزایش پوشش ابر
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت