Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور موریتانی از یکی از نامزدهای ریاست جمهوری آینده این کشور حمایت کرد. ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد ولد عبدالعزیز رئیس جمهور کنونی موریتانی در پانزدهم ژانویه جاری اعلام کرده است که نمی خواهد برای سومین بار نامزد تصدی پست ریاست جمهوری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار پایان دادن به همه طرح ها برای درخواست تعدیل قانون اساسی با هدف تمدید دوره ریاست جمهوری خود شد.

دومین دوره ریاست جمهوری ولد عبدالعزیز در نیمه سال 2019 میلادی به پایان می رسد و قانون اساسی تاکید می کند که یک فرد تنها دو دوره می تواند رئیس جمهور شود.

به گفته یک منبع در دفتر ریاست جمهوری موریتانی، رئیس جمهور کنونی در عین حال حمایت خود از نامزدی محمد ولد الغزوانی وزیر دفاع دولت کنونی در انتخابات آتی ریاست جمهوری را اعلام کرده است.

این منبع در حزب حاکم که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری آناتولی گفت: ولد عبدالعزیز رئیس جمهور تعدادی از سیاستمداران موریتانی را در کاخ ریاست جمهوری به حضور پذیرفت و حمایت خود از نامزدی ولد الغزوانی وزیر دفاع را به اطلاع آنها رساند.

در صورت تایید حمایت ولد عبدالعزیز از نامزدی وزیر دفاع، به احتمال زیاد وزیر دفاع نامزد حزب حاکم "اتحاد برای جمهوری" در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

هنوز موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام نشده است، اما انتظار می رود که پیش از پایان دوره ریاست جمهوری رئیس جمهور کنونی در ماه مه آینده برگزار شود.

سیدی محمد ولد محک سخنگوی دولت موریتانی پیشتر تاکید کرد که انتخابات در موعد قانونی خود برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدهای مورد حمایت شریان در خوزستان معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی به نام «شریان» نامزدهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه آبادان و رامهرمز را معرفی کرد.

بر این اساس، محمد جواد سعدون زاده و صادق کمایی از حوزه انتخابیه آبادان و امیرحسین نظری از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به عنوان نامزدهای مورد حمایت جریان شریان در خوزستان معرفی شدند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفند با مشارکت ۲۵ میلیون نفر از مردم کشورمان برگزار شد؛ البته این انتخابات در برخی حوزه‌ها به مرحله دوم کشیده شد.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

کد خبر 6084419

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • سردار رادان در باره گشت حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ، رئیس دستگاه قضا و وزیر کشور وارد شدیم
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • نامزدهای مورد حمایت شریان در خوزستان معرفی شدند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • سردار رادان در باره طرح حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ،رئیس دستگاه قضا،وزیر کشور وارد این صحنه شدیم
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات