Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دادستان در جلسه چهارم محاکمه متهمان ردیف اول تا سوم فساد رخ داده در بانک سرمایه، تخلف قندالی رییس سابق هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان را محرز اعلام کرد و گفت که نامبرده تحت تأثیر امامی بوده است. ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان ردیف اول تا سوم پرونده مفاسد رخ داده بانک سرمایه امروز برگزار شد و در رسیدگی به اتهامات محمدرضا توسلی عضو سابق هیأت مدیره این بانک، هنگامی که متهم اشتباهات صورت گرفته را متوجه زیرمجموعه خود و بانک مرکزی کرد، نماینده دادستان خطاب به وی گفت: آقای توسلی کار شما مثل کار یک پزشک است که تحصیلات پزشکی ندارد؛ اما تیغ جراحی در دست می‌گیرد و با عمل جراحی کسی را قربانی می‌کند و بعد می‌گوید شما نباید تیغ جراحی به دست من می‌دادید و در اینجا نیز می‌گویید بانک مرکزی مسئول است؛ کار بانک مرکزی اشتباه بوده است؛ اما شما چرا پذیرفتید؛ شما می‌گویید ارکان زیرمجموعه تخلف می‌کردند؛ اما شمایی که عضو هیئت مدیره ده‌ها شرکت بودید، آیا گردش مالی و اعتبار شرکت‌ها را چک نمی‌کردید و در جلسات هیئت مدیره فقط امضا می‌زدید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکیل متهم هم با اشاره به اینکه بانک مرکزی غایب بزرگ این جلسه است، افزود: ناتوانی این بانک باعث بوجود آمدن این هزینه‌ها شده است. قانونگذار باید دراین باره بیشتر توجه داشته باشد و مسئولیت امضای مدیران را باید در قانون به صورت جدی مطرح کنیم که اگر امضا کردید، باید پاسخ بدهید.

توسلی، در بخش دیگری از جلسه محاکمه‌اش به نقش قندالی رییس سابق هیأت مدیره صندوق فرهنگیان پرداخت و گفت: بانک مرکزی در جلسه‌ای گفت که آقای قندالی نباید در جلسات هیئت مدیره بانک شرکت کند، بنده یک روز به بانک مراجعه کردم و وقتی ایشان را دیدم به وی گفتم که نباید در جلسه حاضر شود. اما قندالی به من گفت: (به تو ربطی ندارد من مالک بانک هستم و تو باید بروی نه من) و بنده تمام این مسائل را به مراجع ذی ربط گزارش دادم.

نماینده دادستان نیز در این خصوص با بیان اینکه قندالی به عنوان یک فرد زائد در جلسات هیئت مدیره شرکت می‌کرده، تخلفاتش محرز است و تحت تاثیر امامی قرار داشته است خطاب به توسلی گفت: شما ادعا می‌کنید که با بانک مرکزی نامه نگاری کرده‌اید که این فرد به جلسه نیاید. حرف شما قابل توجیه نیست. می‌توانستید اسناد را امضا نکنید، ما می‌دانیم که پول‌ها کجا رفته است؛ اما مسئله این است که چرا این مشکلات را ایجاد کردید، نهاد‌های نظارتی، سپاه، نیروی انتظامی، بخشی از وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی به خاطر اقدامات شما معطل شدند، آیا این کار‌ها خدمت به انقلاب است؟

قاضی مسعودی مقام هم خطاب به متهم گفت: شما که می‌گویید انسان انقلابی و متدینی هستید، چرا این اسناد را امضا کردید؟ چک‌های برگشتی، مالیات و معوقات و ... در پرونده‌های این شرکت‌ها موجود بود؛ چرا این موارد را بررسی نکردید؟ آیا گروه هدایتی و شاملویی را می‌شناسید؟

توسلی درباره آشنایی‌اش با هدایتی گفت: روزی که بازپرسی رفتم تازه متوجه شدم آقای هدایتی در بانک است در حالی که سال 90 او را ممنوع المعامله کرده بودیم. من الان هم او را نمی‌شناسم این اقا کلاهبردار است.

حضور متهم ردیف اول بانک سرمایه در "جشن تولد" همسر دوم قندالی!ویلای لوکسی در خارج از کشور محل جلسات مخفیانه متهمان بانک سرمایهدادگاه ویژه مفاسد اقتصادی| 94درصد تسهیلات بانک سرمایه مشکوک الوصول استنماینده دادستان: وام‌های بانک سرمایه صرف خرید املاک و شهرت ورزشی شده استدریافت‌کنندگان وام غیرقانونی از بانک سرمایه تحت تعقیب قرار گرفتند

انتهای پیام/

R1397/P/S2,20/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بانک سرمایه دادگاه مفاسد اقتصادی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانک سرمایه دادگاه مفاسد اقتصادی بانک سرمایه دادگاه مفاسد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان

ایسنا/گلستان دادستان مرکز استان گلستان  از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان  خبر داد.

محمود اسپانلو  طهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جلسه‌ای که با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد این خبر را اعلام و اظهار کرد: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می شود انسجام و تمرکز  بر مبارزه با بینان های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده های مربوط به پولشویی است .

وی بیان کرد: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد  ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق  و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد.

دادستان مرکز گلستان از اجرای طرح پایش پرونده‌های اجرای احکام نیز خبر داد و گفت: در این طرح همه پرونده های موجود در واحدهای اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز  که سالهای گذشته مختومه شده است، دوباره بررسی و نظارت می شود.

این مقام مسئول راه اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را دو اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان عنوان کرد.

وی ادامه داد:  سال گذشته با همت دادستان های سراسر استان ۴۲۹ بازدید میدانی از واحدهای تولیدی انجام شد که در نتیجه آن  مشکلات بخش تولید استان از دستگاه های اجرایی پیگیری و رفع شد.

گفتنی است، تعیین تکلیف حدود ۲۲ هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید ۸۰ هکتار جنگل و ۴۹۸ هکتار مرتع، مسدود کردن ۴۵۰ حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود که در این جلسه دادستان مرکز استان به آن اشاره کرد.

جلسه داستان‌های سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • رییس مجلس: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • رییس مجلس: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است + فیلم
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است