Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، عزیزاله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی در ابتدای این همایش گفت: امسال در جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم. خون های زیادی برای این پیروزی هدیه شده است؛ چه پیش از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن در عرصه های مختلف که یاد این شهیدان را گرامی می داریم. امیدواریم مشکلاتی که این روزها به خاطر زیاده خواهی استکبار جهانی برای کشور ما پیش آمده با سرافرازی و رقم خوردن پیروزی هایی دیگر همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دانشگاه خوارزمی افزود: این همایش به مناسبت صدمین سال تأسیس این دانشگاه برگزار شده است. در حال حاضر دانشگاه خوارزمی بیش از ۱۵ دانشکده و ۹ موسسه پژوهشی دارد. امید داریم بتوانیم به عنوان دانشگاهی که پیشینه قابل توجهی در نظام آموزش عالی داشته در عرصه رقابت و نوآوری و خدمت به جامعه پیروزی های بیشتری به ارمغان بیاوریم.

حمیدرضا آیت اللهی، رئیس انجمن علمی فلسفه دین ایران در ادامه همایش عنوان کرد: فلسفه دین در ایران با گرایش های بسیاری خوبی مواجه شده و مسیر خوبی را طی می کند. امیدواریم این مسیر بتواند به زایندگی بیشتر و ارائه دیدگاه های عمیق تر و پیشتازتر کمک کند. این کنفرانس هر سال به صورت بین المللی برگزار می شود و خوشحالیم که به برقراری نشاط علمی در جامعه ما در حوزه فلسفه دین کمک کرده است.

رئیس انجمن علمی فلسفه دین ایران افزود: امیدواریم این کنفرانس بتواند با سایر حوزه های فلسفه دین در جهان باب گفتگویی را بین ما و فیلسوفان و محققان دیگر کشورها باز کند و زمینه ای برای آشنایی با همدیگر و گفتگوهای بیشتر پیش آید. خوشحالم که سال به سال کیفیت مقالات بالاتر می رود و نسل جدیدی از اندیشمندان در کشور ما در حال تولد است.

رسول رسولی پور، دبیر علمی همایش و رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی در ادامه گفت: جا دارد تبریک عرض کنم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را و همچنین صدمین سالگرد تأسیس دانشگاه خوارزمی را به عنوان قدیمی ترین موسسه آموزش عالی کشور. آقای دکتر آیت اللهی به درستی به ارتقای سال به سال کیفیت مقالات اشاره کردند. در این کنفرانس در خدمت استیدی از کشورهای اسلونی، آلمان، ترکیه، روسیه، فرانسه و ایتالیا هستیم.

دبیر علمی همایش و رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی سپس گفت: بیش از ۱۰ جلسه در این کنفرانس داریم در ۳ سالن ابن سینا، فارابی و ملاصدرا. به ویژه به مهمانان اروپایی مان که از آکادمی علوم و هنر  به این کنفرانس تشریف آورده اند خوش آمد می گویم. امیدوارم برای تمامی اساتید و دانشجویان فرصت بحث و هم افزایی خوبی فراهم شود و با مشارکت تان امیدوارم ما را در بالا رفتن کیفیت همایش کمک نمایید.


انتهای پیام

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون سازمان انرژی اتمی ایران صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت) در آغاز به کار این رویداد گفت: شاهد برگزاری نخستین کنفرانس هسته‌ای در سطح بین‌المللی و به طور گسترده هستیم که این رویداد علمی با استقبال مطلوبی مواجه شده است.
جواد کریمی‌ثابت در خصوص تعداد آثار ارائه شده به این کنفرانس افزود: بیش از ۵۰۰ مقاله ارسال شد که از این میان ۴۲۰ مقاله با نظر داوران پذیرفته شده است.
وی افزود: در جریان این کنفرانس ۳ روزه، برنامه‌ریزی شده تا ۱۶ میزگرد و پنل تخصصی برگزار شود که در حوزه‌های گوناگون که تمام فعالیت‌های هسته‌ای را پوشش خواهند داد.
کریمی‌ثابت گفت: حدود ۱۰۰ سخنرانی علمی در قسمت‌های گوناگون ارائه می‌شود که در مجموع بیش از ۵۰ سخنران خارجی خواهیم داشت که به شکل مجازی و حضوری در کنفرانس سخنرانی حضور دارند و به ارائه آخرین دستاورد‌های علمی خود می‌پردازند.

رییس مرکز ملی نظام کیفیت و استاندارد‌های اتمی ایران افزود: نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در ۴ بخش سخنرانی‌های علمی، پوسترها، میزگرد‌ها و پنل‌های تخصصی و نمایشگاه جانبی برگزار می‌شود.
این کنفرانس تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه و با محوریت کاربرد پرتوها، راکتور‌های هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای در اصفهان ادامه دارد.
سی‌اُمین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ با حضور ۵۰ پژوهشگر بین‌المللی از کشور‌های مختلف بعد از ظهر امروز در اصفهان آغاز به کار می‌کند.
۱۰۰ سخنرانی علمی، ۱۶ میزگرد فنی و نشست‌های تخصصی و ارائه از دیگر برنامه‌های این رویداد بین المللی است.

دیگر خبرها

  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر آغاز شد
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»