Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم معارفه غلامرضا ذکیانی به عنوان سرپرست جدید موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان: روز گذشته (دوشنبه، 8 بهمن ماه)، «غلامرضا ذکیانی» طی مراسمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اعضای هیات علمی و جمعی از استادان و پژوهشگران موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، به عنوان سرپرست جدید این موسسه معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مراسم از خدمات و فعالیت های هفت ساله حجت الاسلام «عبدالحسین خسروپناه» با حضور «منصور غلامی» قدردانی شد.

 

اما نکته قابل توجه در این مراسم آن بود که با وجود حضور شخصیت های برجسته و چهره های ماندگاری نظیر «غلامحسین ابراهیمی دینانی»، «غلامرضا اعوانی»، آیت الله «سید مصطفی محقق داماد» و جمعی از استادان و پژوهشگران فلسفه، به خبرنگاران اجازه ورود به این مراسم داده نشد.

 

تنها خبر منتشرشده از این مراسم که از طریق سایت رسمی موسسه حکمت و فلسفه انعکاس یافته است، به عذرخواهی «غلامرضا ذکیانی» به دلیل انتساب شعر سعدی به مولوی اختصاص دارد.

 

 

 

 

 

 

این گزارش می افزاید: دو هفته گذشته بود که منصور غلامی طی حکمی به شرح ذیل، ذکیانی را به عنوان سرپرست موسسه حکمت و فلسفه ایران منصوب کرد:

 

 

 «با توجه به توانایی‌های علمی و تجارب مدیریتی ارزنده جناب عالی در حوزه حکمت و فلسفه به موجب این حکم به سمت «سرپرست مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» منصوب می‌شوید.

 

مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه از مراکز شناخته شده و معتبر در حوزه فلسفه است که گستره عملکرد آن به داخل کشور محدود نیست و شعاع پرفروغ آن به حوزه‌های فلسفی خارج از کشور نیز گسترش یافته است. اکنون انتظار می‌رود آن مؤسسه با اتکا به گذشته پر افتخار خود پژوهش‌های فلسفی را از طریق جلب همکاری فیلسوفان تراز اول گسترش دهد و با استناد به نظریه‌ها و الگوهای ذهنی ایرانی - اسلامی به حل چالش‌های علمی و فلسفی همت گمارد، تا همچون گذشته کانونی برای تبادل نظر فیلسوفان و دوستداران فلسفه و تقویت کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی در حوزه حکمی و فلسفی باشد.

 

 

امید است با توکل به خداوند سبحان و پیروی از آموزه‌های اسلامی و مبانی علمی ماموریت‌ها و وظایف محوله را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب دولت تدبیر و امید و طرح‌های پیشنهادی به مجلس محترم شورای اسلامی اجرا و با جلب همکاری دانشگاهیان، اعضای هیئت علمی آن موسسه، پژوهشگران و صاحب‌نظران در مراکز دولتی و خصوصی حوزه پژوهشی نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا کنید».

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان بوشهر محمد جواد ظریف انقلاب اسلامی ظریف کتاب دهه فجر مجلس حجت الاسلام خسروپناه موسسه حکمت و فلسفه ایران معارفه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد

یعقوب نوروزی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم در حاشیه کنفرانس دو روزه فیزیک بنیادی ایران به میزبانی دانشگاه قم  گفت: این همایش در راستای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» است که سرلوحه اقدامات پژوهشی و فناوری دانشگاه قرار دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با اشاره به اینکه این همایش به صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود، ادامه داد: حوزه فیزیک بنیادی راجع به شالوده‌ها است و با متافیزیک و کوانتوم ارتباط پیدا می‌کند.

وی از ارسال ۲۰ مقاله به ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس هم اندیشی علاقه‌مندان به حوزه فیزیک بنیادی است، چرا که به بحث علم و دین بی ارتباط نیست و مراکز دینی و علمی در قم می‌توانند همکاری داشته باشند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با بیان اینکه مسئله محوری و ارتقا جایگاه دانشگاه را در برگزاری این همایش دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه قم از هر همایشی که بتواند به بهبود وضعیت علمی کشور کمک کند، حمایت خواهد کرد.

در ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۰ سخنرانی در حوزه‌های «تقلیل گرانشی تابع موج با استفاده از دینامیک کوانتومی ذره»، «افق کوشی و پیش‌بینی ناپذیری در نظریه انیشتین»، بررسی امکان لزوم تغییر پارادایم در قوانین فیزیک «و... انجام می‌پذیرد و همچنین مراسم تجلیل از دکتر مهدی گلشنی از جمله فیزیک‌دانان برجسته کشور از برنامه‌های ویژه در این کنفرانس است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۷۰ سال خدمت علمی آیت الله جوادی آملی
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • مجتهدی حال فلسفی‌اش از قال فلسفی‌اش بیشتر بود
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • بررسی اندیشه های فلسفی شهید مطهری در برنامه رادیویی سوفیا
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد