Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، یکی از خواست‌های اصلی اقتصاد مقاومتی، رشد تولید ملی در بستر افزایش مشارکت مردم است. به بیان دیگر اقتصاد مقاومتی به دنبال کاهش تصدی‌گری دولت در بخش‌های مختلف برای افزایش تولیدات داخلی است. موضوعی که در صنعت خودرو چندان به چشم نمی‌خورد.

حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون حمایت از تولید داخل مجلس در گفتگو با الف گفت: مدت‌هاست که در خصوص عوارض دولتی بودن صنعت خودرو و لزوم خروج دولت از صنعت بحث می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ریشه تمام مشکلاتی که در صنعت خودرو وجود دارد، ساختار آن است، گفت: ساختار صنعت خودرو، شبه دولتی است به طوری که این ساختار بیش از ده سال است که در حالت انتقال از دولت به بخش خصوصی واقعی متوقف شده است.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید داخل مجلس ضمن انتقاد از نحوه خصوصی سازی گفت: متاسفانه از یک طرف بخش قابل توجهی از سهام دو خودروساز به غلط به بخش شبه دولتی واگذار شده و از طرف دیگر همچنان تصمیم گیری‌ها در این دو شرکت توسط دولت صورت می گیرد.

به گفته او، درست است تصمیمات در خودروسازی با نظر هیئت مدیره صورت می‌گیرد ولی غالب اعضای هیئت مدیره به طور مستقیم و غیرمستقیم توسط دولت منصوب می‌شود؛ لذا مدیرعامل این دو خودروساز نیز با نظر وزیر صنعت انتخاب می شود. به دلیل انکه ساختار خودروسازی شبه دولتی است، لذا نه دولتی است که بتوان بر آن نظارت کرد و نه خصوصی است که رقابت پذیری بخش خصوصی را داشته باشد.

فولادگر با بیان اینکه در طرح ساماندهی صنعت خودرو تعیین شد که تا سه سال آینده دولت تصدی‌گری خود در صنعت خودرو را به طور کامل خاتمه یابد و نقش دولت تبدیل سیاست گذاری و تنظیم بازار شود، بیان کرد: مقصر مقصر اصلی نوسانات قیمتی و آشفتگی بازار خودرو در شرایط کنونی دولت و وزارت صنعت است. ما در اینجا با یک تعارض مواجهیم. دولت از یک طرف هیئت مدیره انتخاب می‌کند و از طرف دیگر قیمت گذاری.

وی با تاکید بر اینکه همیشه دولت ها علاقه دارند که خودروسازی را در اختیار خود قرار بگیرند، گفت: خودروسازی ها همواره حیات خلوت سیاسیون بوده و لذا شاهد انتصاباتی هستیم و تنها راه حل نجات از این دست اتفاقات در صنعت خودرو، خصوصی سازی واقعی است.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است

وزیر بهداشت گفت: رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا ۷ سال در مراکز پزشکی دولتی یک سرمایه گذاری برای سلامت کشور در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رایگان شدن خدمات درمان برای کودکان تا سن 7 سال در مراکز پزشکی دولتی گفت: در حوزه سلامت در سنین مختلف شرایط خاصی وجود دارد که ما باید به آن توجه کنیم. بسیاری از بیماری‌های انسان در 7 سال اول زندگی او ایجاد می‌‌شود که اگر این بیماری‌ها در همان سنین کودکی پیشگیری شود، فرد در سنین بزرگسالی دیگر درگیر درمان این بیماری‌ها نخواهد شد. 

وی افزود: رشد تکاملی بدن انسان در طول دهه اول عمر او ایجاد می‌شود. بنابراین هر حادثه‌ای به ویژه در 7 سال اول زندگی کودکان می‌تواند پایدار شود. برهمین اساس با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت در نهایت، رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا سن 7 سالگی در مراکز پزشکی دولتی در هیئت دولت به تصویب رسید.  این طرح مایه افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که علی رغم همه مشکلات و تحریم‌ها خدمات پزشکی به کودکان تا 7 سال را در مراکز دولتی رایگان اعلام کند. 

عین اللهی گفت: این مسئله در واقع یک سرمایه گذاری برای آینده کشور است و ممکن است نتایج آن در دولت فعلی دیده نشود ولی در 10 یا 20 سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد و کشور را از نظر سلامت بیمه می‌کند.

خبر در حال تکمیل است...

 

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • هوادار 2-1 نفت آبادان؛ لیگ برتر با مسعود شجاعی زیبا است!
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • بخش خصوصی؛ضدتحریم،ارزآور
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور