Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمود امین نژاد مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در نشست خبری با اعلام اینکه نیمه اول سال آینده این پروژه افتتاح و به بهره برداری می رسد، گفت: توسعه شرکت های زیرمجموعه به دلیل نبود نقدینگی کافی انجام نشده بود و به همین دلیل ۱۶ سال این توسعه زمان برد، این در حالی است که اکنون با جمع آوری گازهای فلر قصد داریم تا علاوه بر بهره برداری پروژه کنونی، به پروژه های ان جی ال ورود کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با استفاده از جمع آوری گازهای فلر می توانیم با ۶۳ تا ۶۵ درصد ظرفیت طرح فعالیت داشته باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه از مجموع ۳ میلیارد دلاری که در این پروژه سرمایه گذاری شده، ۲.۲ میلیارد دلار آن از طریق صندوق توسعه ملی با عاملیت پنج بانک تأمین شد، اظهارداشت: باقیمانده سرمایه مورد نیاز نیز از طریق سهامداران داخلی تأمین شد. تجهیزات مورد نیاز نیز تهیه شده بود اما به دلیل نبود پول نمی توانستیم آنها را مورد استفاده و بهره برداری قرار دهیم.

مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس گفت: اصلی ترین تجهیز این پالایشگاه، کمپرسورهاست و ۲۰ کمپرسور از شرکت زیمنس آلمان تهیه شد.

این مقام مسئول در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد مشکلات واردات این کمپرسورها در دوره تحریم ها تصریح کرد: از آنجا که سفارش آنها به بیش از دو سال گذشته بازمی گردد، عمده این تجهیزات وارد شده و مشکلی در دوره تحریم ها نداریم، البته باید گفت که ۶۵ درصد تجهیزات مورد استفاده در این پروژه از بخش داخلی تهیه شده است.

وی ادامه داد: طی ۲۲ روز کاری توانستیم ال سی به ارزش یک میلیارد دلار گشایش و ۱۵ روز بعد ۲۵ میلیون یورو از آن برداشت کنیم.

امین نژاد تمام پیمانکاران این پروژه را ایرانی اعلام کرد و افزود: برخی از تجهیزات مانند کُلدباکس از فرانسه تهیه شده اند اما در مقابل در حوزه لوله های مورد نیاز خط انتقال گاز با وجود آنکه نمونه خارجی آن ۳۰ درصد ارزان تر از نمونه داخلی بود، اما اولویت را به ساخت داخل داده و اوراق فولاد آن را از فولادسازی های داخلی تهیه کرده و ساخت آن نیز در لوله سازی های داخلی انجام شد.

به گفته وی، تاکنون ۲.۷ میلیارد دلار در این پروژه هزینه شده است و ۱۹۸ سازنده ایرانی در آن فعالیت دارند. جمع آوری گازهای فلر ضمن اینکه از آلودگی هوا جلوگیری می کند، حدود ۹ میلیون متر مکعب در روز گاز تصفیه شده در این پالایشگاه را به منظور تزریق به چاه ها در اختیار میدان آغاجاری قرار می دهیم.

وی درباره آب مصرفی این مجموعه نیز توضیح داد: آب مورد نیاز ما از طریق رودخانه مارون و تصفیه خانه بهبهان تأمین می شود که یک قطره آب نیز پساب از پالایشگاه ما بیرون نمی رود. گفتنی است که این پالایشگاه در شبانه روز ۱۰ هزار متر مکعب آب مصرف می کند.

کد خبر 4527609 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: پالایشگاه گاز تحریم اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۸۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین افتتاح می‌شود

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: قطعه سوم کمربندی نسیم شمال در محدوده چهارراه میرزا کوچک خان تا بلوار شهید باهنر فردا یکشنبه افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این پروژه پس از حدود ۴ ماه تلاش برای مرمت و زیرسازی و بهسازی با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال افتتاح و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

شهردار قزوین با بیان اینکه طول این محور ۲۴۰۰ متر است، بیان کرد: تعریض معبر، اصلاح شعاع قوس‌ها، بهسازی وضع موجود و اصلاح آبروهای معبر از جمله اقداماتی است که در این محور اجرا شده است.

وی تاکید کرد: این محور با شرایط متفاوتی بازسازی شده و ۳۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۸ هزار متر مکعب بیس تثبیتی و ۹ هزار تن آسفالت در آن استفاده شده است.

صباغی با اشاره به نقش این محور در کاهش ترافیک هسته اصلی شهر قزوین یادآور شد: از شهروندان برای سعه صدر در طول اجرای این پروژه تقدیر می‌کنیم.

کد خبر 6096671

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین افتتاح می‌شود
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن
  • افتتاح آسفالت جاده بین راهی مزارع از گلزار شهدای گمنام شهرآباد