Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@12:45:12 GMT

ایران به پیمان راه آهن های آسیای میانه پیوست

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۵۸۸۸۲

ایران به پیمان راه آهن های آسیای میانه پیوست

رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان از پیوستن ایران به پیمان راه آهن های آسیای میانه خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین , محمد حسین روشنک روز سه شنبه طی نشست خبری در مشهد افزود: از ابتدای اتصال ایران به راه آهن آسیای میانه واگنهای ما اجازه حرکت و سیر در این کشورها را نداشتند که اخیرا وزارت راه و شهرسازی این موضوع را پیگیری نمود که منجر به امضای پیمان یاد شده گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکنون باید به دنبال واگنهای استاندارد و هماهنگ با خطوط ریلی آسیای میانه باشیم تا بتوانیم بر روی ریل این کشورها سیر نموده و کالای خود را صادر کنیم.
وی با بیان اینکه این اتاق چهار ماه است که تشکیل شده گفت: اتاقهای مشترک تشکیلاتی است که ارتباط اقتصادی بین 2 کشور را سازماندهی و پیگیری می کند تا زمینه های توسعه اقتصادی که اغلب در حوزه تجارت است بین دو کشور فراهم شود.
روشنک افزود: ایران در میان کشورهای آسیای میانه فقط در تاجیکستان و قزاقستان اتاق فعال دارد و اتاق مشترک افغانستان با ایران هم به مرکزیت تهران فعال است و در مشهد نمایندگی دارد.
وی ادامه داد: ویژگی اتاق مشترک ایران و تاجیکستان این است که به جز این اتاق هیچ اتاق مشترکی که دفترش در خراسان رضوی و مشهد و هیات مدیره آن از اهالی مشهد و خراسان رضوی باشند وجود ندارد.
رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان گفت: این اتاق در تهران دفتر مرکزی دارد اما دفتر اصلی و پایگاهش در مشهد است ضمن آنکه دفتر اتاق مشترک در دوشنبه پایتخت تاجیکستان هم فعال می باشد.
روشنک افزود: هم اکنون خراسان رضوی بیشترین صادرات را به کشور افغانستان دارد و این کشور مقام اول را در واردات کالا از خراسان رضوی به خود اختصاص داده است و پس از این کشور بیشترین صادرات خراسان رضوی به تاجیکستان صورت می گیرد.
وی ادامه داد: سومین کشور مقصد صادراتی خراسان رضوی در آسیای میانه نیز ازبکستان است که آمار دقیق در این زمینه وجود ندارد.

منبع : ایرنا

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: راه آهن راه اهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان به دعوت مردم متدین و انقلابی مشهد به استان خراسان رضوی می رود.

این سفر به درخواست مردم شریف انقلابی و متدین استان خراسان رضوی برای حمایت از طرح نور فراجا صورت گرفته و حامیان عفاف و حجاب میزبان فرمانده کل انتظامی خواهند بود. وعده گاه این اجتماع عظیم ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در عرصه میدان شهدای مشهد می باشد.

کد خبر 6093202

دیگر خبرها

  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • سرگذشت فارسی‌زبانان آسیای میانه /نگاهی به کتاب «تاریخ تاجیکان ورارود»
  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی