Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،   رضا فلکی مقدم رﺋیس اداره شیلات شهرستان تنکابن و رامسر گفت: با توسعه و گسترش صنعت آبزی پروری درکشور، بیماری‌های جدید آبزیان نیزافزایش یافته است، به همین منظور استفاده از واکسیناسیون بعنوان استراتژیک‌ترین روش درکناررعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری و جلوگیری از بروز بیماری‌ها و تلفات آبزیان امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باتوجه به اهمیت واکسیناسیون آبزیان و افزایش قدرت ایمنی ماهیان دربرابر عوامل بیماری زا که می‌تواند نقش موثر و مهمی درپیشگیری ازبیماری‌ها ایفا کنند.

وی گفت: این دوره آموزشی با عنوان نقش واکسیناسیون و تاثیرآن بر امنیت زیستی آبزیان روزسه شنبه نهم بهمن ماه درشهرستان تنکابن برگزارشد.

فلکی مقدم افزود : دستیابی به دانش فنی تولید واکسن در ایران و مصرف واکسیناسیون آبزیان منجربه کاهش مصرف آنتی بیوتیک درمزارع پرورش ماهی و باعث ایمنی پایدار می‌شود.

وی گفت: این دوره آموزشی نیز با هدف شناخت انواع روش‌های واکسیناسیون در آبزیان، آشنایی فراگیران باسیستم ایمنی ماهی، نحوه اثربخشی واکسن برآن و اهمیت واکسیناسیون و استفاده ازضدعفونی کننده‌ها درجلوگیری ازبروز بیماری‌ها برای تعداد ۳۰ نفرازکارشناسان و آبزی پروران مناطق تنکابن و رامسر توسط دکترعرفان منش مدرس دوره برگزارشد.

تجلیل از عوامل حفاظت از تکثیر طبیعی ماهی در رودخانه خیرودکنار نوشهر

قاسم کریم زاده معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران گفت: از ۱۵ نفر از عوامل و دست اندرکاران کمیته مردم نهاد ساکنین رودخانه خیرود کنار شهرستان نوشهر که در طول فصل مهاجرت و تخم ریزی ماهیان سفید و مهاجرت ماهیان در حفاظت و امنیت رودخانه و فراهم کردن شرایط تکثیر طبیعی ماهیان نقش موثری داشتند قدردانی شد.

وی مشارکت ساکنین رودخانه خیرود کنار را در فراهم کردن شرایط مهاجرت ماهیان مولد به رودخانه‌ها را بسیار مطلوب و نشان از فرهنگ بالای مردم و حاشیه نشینان رودخانه‌ها دانست.

کریم زاده رودخانه‌ها را مامن و زیستگاه اصلی ماهیان مولد دریای خزر اعلام کرد و افزود: شیلات مازندران در نظر دارد تا با مشارکت مردمی برای رودخانه‌های بیشتری طرح تکثیر طبیعی را با هماهنگی سایر ادارات مرتبط اجرا کند.

انتهای پیام/آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار