Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@23:21:16 GMT

٦ راه حل ساده برای تمیز کردن اتو

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۵۹۴۳۲

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مطمئنا شما هم به‌عنوان یک خانم خانه‌دار با کثیف‌شدن کف اتو، یا بسته‌شدن سوراخ‌های خروج بخار آن مواجه شده‌اید، برای این مشکلات راه‌حل‌های بسیار ساده‌ای وجود دارد که هر خانم خانه‌داری باید آنها را بداند تا بتواند از وسایل و لوازم خانه خود به بهترین شکل استفاده کند و عمر مفید استفاده از آنها را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با چیدانه همراه باشید تا به شما بگوید چگونه اتوی خود را تمیز کنید بدون این‌که به آن آسیب بزنید.

بیشتربخوانید: نکات کاربردی برای شستشوی پرده ها

تمیز کردن کف اتو با استفاده از نمک
بیشترین قسمتی که در اتو‌ها در معرض کثیف‌شدن است، کف آنهاست، با این روش ساده شما می‌توانید هر گونه دوده یا سیاه‌شدگی و کثیفی را از سطح آن پاک کنید. برای این کار احتیاج به مقداری نمک، یک حوله و دستمال کاغذی ضخیم خواهید داشت. دستمال کاغذی ضخیم را روی حوله قرار دهید و نمک را روی دستمال کاغذی بریزید، اتو را روی داغ‌ترین دمای ممکن تنظیم کنید و آن را به صورت دورانی روی نمک‌ها بکشید، خواهید دید که سیاه‌شدگی‌ها و دوده‌ها به سادگی از کف اتوی شما پاک خواهد شد.

تمیز کردن کف اتو با استفاده از نمک و سرکه
برای لکه‌های قدیمی‌تر و کهنه باید از ترکیب نمک و سرکه برای تمیز شدن کف اتو استفاده کنید. مقداری سرکه را درون یک ظرف ریخته و آن را روی شعله گاز قرار دهید، درحالی‌که سرکه درحال گرم شدن است، نمک را به آن اضافه کنید، وقتی محلول به دمای جوشش خود رسید، زیر آن را خاموش کنید و بگذارید کمی سرد شود، سپس با استفاده از یک پارچه نرم و لطیف محلول را به صورت دورانی به کف اتو بکشید تا دوده‌ها و آلودگی‌ها از کف آن پاک شوند.

تمیز کردن منافذ خروج بخار اتو
اگر از آب تصفیه‌نشده برای اتوی خود استفاده نکنید، بعد از مدتی رسوب‌های موجود در آب در این مجراها ته‌نشین می‌شود و سوراخ‌های خروج بخار اتوی شما را می‌بندد، این مشکل در طولانی‌‌مدت هم می‌تواند برای اتوی شما به وجود بیاید، برای این‌که بتوانید این مجرا‌ها را باز کنید، احتیاج به محلول گفته شده در مرحله قبل و تعدادی گوش‌پاکن خواهید داشت. گوش‌پاک‌کن‌ها را به محلول آغشته و مجرا‌ها را به وسیله آن پاک‌سازی کنید.

تمیز کردن کف اتو با جوش‌شیرین
اگر می‌خواهید کف اتوی خود را مثل روز نخست صاف و براق و صیقلی ببینید، می‌توانید از ترکیب جوش‌شیرین و آب استفاده کنید، به این ترتیب که به مقدار مساوی آب و جوش‌شیرین را با هم مخلوط می‌کنید تا به حالت خمیری دربیاید، سپس با استفاده از یک پارچه نرم خمیر به دست آمده را به کف اتو بمالید، چند دقیقه صبر کنید تا خمیر کمی خشک شود، سپس با یک تکه پارچه تمیز خمیر را از روی سطح بردارید تا سطح صاف و صیقلی مورد نظرتان به دست بیاید.

استفاده از محلول آب مقطر و سرکه در مخزن اتو

برای این‌که بتوانید سلامت فنی اتوی خود را تضمین کنید، می‌توانید هر چند وقت یک بار از محلول آب مقطر و سرکه در مخزن اتو استفاده کنید، البته باید دقت کنید وقتی این محلول درون مخزن اتو وجود دارد، نباید لباس‌های خود را اتو کنید، بلکه باید آنقدر اتو را روی یک دستمال به درد نخور کشید تا آب موجود در مخزن خالی و مجراهای داخلی اتوی شما پاک شود.

از بین بردن خط‌وخراش‌های کف اتو با خمیردندان

کف اتوی شما هم ممکن است دچار خط‌وخراش‌هایی شده باشد که امکان دارد به بافت پارچه و لباس‌های شما آسیب بزند، برای نرم‌کردن این خط‌وخراش‌ها می‌توانید از خمیردندان استفاده کنید.

منبع: چیدانه

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۹۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی

ایتنا - در حال حاضر تلفن‌های همراه نقش پررنگی در فعالیت‌های روزمره ما پیدا کرده‌اند و شاید بتوان گفت که به اصلی‌ترین ابزاری که روزانه از آن استفاده می‌کنیم، تبدیل شده‌اند؛ به همین دلیل این سوال همواره پیش می آید که چگونه گوشی را سریع شارژ کنیم ؟
در دنیای امروزی که استفاده از گوشی‌های موبایل بسیار رایج شده است، مشکل عدم دوام باتری و نیاز مکرر به شارژ گوشی موبایل برای کاربران اهمیت بسیاری دارد.

عادات شارژ گوشی یا تلفن همراه متفاوت است؛ برخی افراد، قبل از خواب گوشی را شارژ می‌کنند، برخی دیگر آن را در ماشین شارژ می‌کنند درحالی که بعضی‌ها تنها و در صورت لزوم آن را شارژ می‌کنند.

در این مطلب با استناد به گزارش «بتا نیوز»، به بررسی روش‌های شارژ سریع باتری گوشی موبایل پرداخته خواهد شد.

این روش‌‌ها به شما امکان می‌دهند در کمترین زمان ممکن و با کارایی بیشتر، باتری گوشی خود را شارژ کنید.

۱- بررسی دمای دستگاه؛ از شارژ کردن گوشی در دمای خیلی بالا یا خیلی پایین خودداری کنید

۲- استفاده از قابلیت Power Saving Mode (حالت صرفه‌ جویی در مصرف باتری) و عدم استفاده از گوشی موبایل در هنگام شارژ یا خاموش کردن گوشی در حین شارژ

۳- شارژر را به درستی در سوکت قرار دهید

۴- از شارژر دیواری استفاده کنید و از شارژ کردن باتری گوشی با استفاده از شارژرهای ماشینی یا به وسیله‌های دیگری مانند کامپیوتر خودداری کنید

۵- گوشی را در حالت پرواز قرار دهید

۶- از شارژر اصل و سالم استفاده کنید 

۷- از شارژرهای فست استفاده کنید؛ یک شارژر فست به شما کمک می‌کند تا باتری گوشی را در کمتر از دو ساعت به وضعیت شارژ کامل برسانید

۸- از پاوربانک اسفاده کنید؛ استفاده از پاوربانک می‌تواند به شما کمک کند تا گوشی خود را به صورت سریع شارژ کنید

دیگر خبرها

  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • عروس امام خمینی درگذشت | جزئیاتی از زندگی همسر سیدمصطفی خمینی؛ معصومه حائری که بود؟