Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شرکت عمران شهرهای جدید قرار است در دهه فجر و همچنین تا پایان سال ۲۸ هزار واحد مسکونی را افتتاح کند. از این تعداد ۴۵۰۰ واحد مربوط به شهر جدید پردیس است که در صورت تحقق، تعداد واحدهای افتتاحی در پردیس به حدود ۳۵ هزار می‌رسد. با این حال کمبود خدمات در برخی سایت‌های مسکن مهر باعث شده تا بعضاً امکان سکونت در بلوک‌هایی که افتتاح می‌شود وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرده برای تمامی خانه‌هایی که به افتتاح می‌رسد مواردی همچون زیر ساخت‌ها، انشعابات، محوطه سازی محیط بیرونی و داخلی بلوک‌ها و نصبیات طبق تعهد لحاظ خواهد شد.

 

بازدید تیم فنی از بلوک‌های آماده افتتاح


مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه پروژه‌های مسکونی، زیر ساخت‌ها و روبناهای پردیس بی وقفه در حال اجرا است، گفت: در خصوص ۴۵۰۰ واحدی که قرار است در دهه فجر افتتاح شود تیم فنی و عملیاتی شرکت عمران شهرهای جدید، پروژه‌های آماده افتتاح را بلوک به بلوک بازدید خواهند کرد و ایرادات احتمالی برطرف می‌شود.

حبیب الله طاهرخانی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۴۱ هزار واحد مسکونی در پردیس به مرحله نازک کاری رسیده ولی آنچه که افتتاح خواهد شد ۴۵۰۰ واحد است. این بدان معناست که قصد نداریم صرفاً واحد مسکونی را تحویل دهیم و به خدمات داخلی و بیرونی خانه‌ها توجه داریم. جدا از بحث آب، برق، گاز و محوطه سازی اطراف بلوک‌ها مواردی همچون مدرسه، مسجد، فروشگاه، کلانتری و … نیز دیده شده است.

وی با بیان اینکه سال آینده شاهد تحول جدی در مسکن مهر پردیس خواهیم بود، تاکید کرد: برای سرعت بخشیدن به روند واگذاری واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس اعلام کردیم که روزانه از ۵۰ نفر برای انتخاب واحد دعوت شود.

طاهرخانی از ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده در ۴۵ روز اخیر در سایت مسکن مهر پردیس و همچنین واحدهای آماده به تحویل و کلنگ‌زنی پروژه‌های مشارکتی در افتتاح بهمن ماه جاری در این شهر جدید، در نشست روزهای اخیر که با حضور مدیران شرکت عمران شهر جدید پردیس برگزار شد خبر داد و گفت: در این جلسه مدیران این پروژه‌ها آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌ها در فازهای مختلف را اعلام و مشکلات موجود را مطرح کردند، خوشبختانه تمامی کارگاه‌ها با نیروی انسانی خوبی در حال فعالیت هستند که نشان‌دهنده تحرک جدی در مجموعه پروژه‌های این شهر جدید است.

 

خرید تجهیزات پایانی به تعداد کافی

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سابقا بعضی از واحدهای آماده، به دلیل نبود نصبیات به مردم تحویل نشده بود اما در بازدید اخیر که از انبار شرکت کوزو داشتیم پکیج، درب، لوازم برقی، سیم و اتصالات به تعداد کافی خریداری شده و تعداد زیادی هم سفارش داده‌اند. در حال حاضر نیز این تجهیزات در حال نصب هستند. با دو شرکت سازنده پکیج قرارداد بسته‌اند که پکیج وارد کارگاه می‌شود و می‌توان گفت مشکل پکیج به طور کامل رفع شده است.

 

امضای قرارداد با دو شرکت بزرگ برای آماده‌سازی

طاهرخانی با اشاره به امضای قرارداد بزرگ آماده‌سازی و محوطه‌سازی با دو پیمانکار بزرگ اظهار کرد: مهم‌ترین کاری که در روزهای آینده شروع خواهیم کرد انعقاد دو قرارداد بزرگ آماده‌سازی و محوطه‌سازی با دو پیمانکار بزرگ است تا کمبود زیرساخت‌ها و زیربناهای پردیس را جبران کنیم. بخشی از این قراردادها به نواقص آماده سازی موجود فازها و بخش دیگر به سایت‌هایی که برنامه‌ریزی داریم مربوط می‌شود. به طور مثال یک سایت تفریحی گردشگری ۳۵ هکتاری و یک پروژه ۹۷ هکتاری در بخش مسکونی را در فاز ۸ شروع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یک روددره را در فاز ۸ خواهیم داشت که به عنوان مرکز تفریحی در کیفیت زندگی شهروندان مؤثر خواهد بود. تمرکز ما این است که همزمان با تحویل مساکن، موضوع تحویل خدمات و محیط زندگی مناسب را هم فراهم کنیم. در فازهای دیگر نیز چنین اقداماتی را خواهیم داشت.

 

احداث جاده در شمال پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص فاز ۱۱ نیز تصریح کرد: یک شبدری در ورودی فاز ۱۱ شروع خواهد شد. هم‌چنین قصد داریم جاده‌ای در ورودی فاز ۱۱ از شمال پردیس احداث کنیم که به عنوان پدافند غیرعامل این فاز عمل می‌کند و بدین ترتیب دو خروجی و ورودی خواهیم داشت. هم‌اکنون ورودی فاز ۱۱ صرفاً از طریق تونل‌ها است که در نظر داریم از طرق دیگر هم برای آن دسترسی فراهم کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که عملیات احداث ۸ مرکز محله را در دهه مبارک فجر آغاز می‌کنیم گفت: سه مرکز محله نیز قبلاً داشتیم که تعداد این مراکز به ۱۱ می‌رسد و خدمات سایت‌ها را تأمین خواهد کرد.
به گفته طاهرخانی، زون ۴ و ۵ فاز ۱۱ پردیس تقریباً به پایان رسیده و در افتتاحات جدید وارد زون یک می‌شویم. درزون یک، دو مدرسه و یک درمانگاه در کنار هم آماده می‌شود تا همزمان با واحدهای مسکونی، بحث خدمات را هم تأمین کنیم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت:: این مسابقات در گرامیداشت هفته مقام معلم به صورت کشوری صبح جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۶ باحضور دانش آموزان پژوهشگر در رشته‌های کمیکار، رباتیک و گلایدر همراه با ارائه مقالات علمی با موضوعات فیزیک، شیمی، زیست معماری، نانو وبرق و الکترونیک در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهدشد.

مهدی فرهادیان افزود: باشگاه پژوهشی مفتاح، مرکزی تخصصی برای ارائه خدمات پژوهشی به دانش‌آموزان پیشگام شهر مشهد و اطراف می‌باشد که با محوریت پژوهش هدفمند، تلاش نموده تا امکانات لازم برای پروژه‌های دانش اموزی را فراهم کند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت: این مرکز از سه بخش آزمایشگاهی، کارگاهی و فناوری تشکیل گردیده است؛ که در بخش ازمایشگاهی، بستری برای انجام پروژه‌های شیمی و زیست، فراهم گردیده است و بروزترین امکانات ازمایشگاهی در کنار مواد شیمیایی و زیستی با کیفیت، مهم‌ترین وجه تمایز این مرکز است.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد