Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: گردشگران خارجی وقتی وارد کشور می شوند، شاید به جاذبه های طبیعی، روستاهای سنتی و اقامتگاه ها نروند و بیشتر از هتل ها سرویس می گیرند، یکی از مشکلاتشان این است که تنوع منوهای غذایی محدود است و برای کسی که مدت طولانی در سفر است معمولا یکنواختی ایجاد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریدون الهیاری امروز در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با اشاره به پتانسیل خوب غذاها در بحث گردشگری در  استان اصفهان اظهار کرد: بحث غذاها یکی از وضعیت ها و جاذبیت های مهم گردشگری است و  از محورهای ویژه ای که در حال حاضر در خصوص آن اقداماتی انجام شده است بحث غذاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه، افزود: جشنواره های غذا دو بار در اصفهان برگزار شد ضمن این که در جشنواره های غذایی منطقه ای کشور شرکت فعالی داشته ایم؛ طرح تدوین غذایی استان از برنامه های جدی است که در حال پیگیری است و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی با اشاره به ظرفیت غذا در گردشگری افزود: در توسعه اقامتگاه های بوم گردی و گردشگری عشایری یکی از ظرفیت های ویژه در این بخش، بحث غذاست؛ در اقامتگاه های بوم گردی جزء جاذبه های آن ها غذاها و خوراکی های سنتی و محلی مناطق مختلف است این یکی از ظرفیت های ویژه ای است که در گردشگری مناطق در این زمینه حرکت خوبی در استان انجام گرفته است؛ در بحث غذا مهم ظرفیت آن است و بیشتر باید در این موضوع کار شود.

الهیاری اذعان کرد: تصور عمده از حوزه گردشگری سلامت بیشتر محدود به حوزه درمان است در صورتی که این گونه نیست در بحث گردشگری سلامت روی غذاهای سنتی، خوراکی های محلی، گیاهان دارویی باید اقدامات‌ بیشتری انجام شود؛ در قالب ظرفیت گردشگری عشایری و روستایی نیز فعالیت هایی صورت گرفته است‌.

وی با اشاره به تلاشبرای گسترش منوی غذایی رستوران های گردشگری، خاطر نشان کرد: تلاش بیشتر برای گسترش منوی غذایی رستوران های گردشگری به ویژه سفره خانه های سنتی، غذاهای محلی و ایرانی امری ضروری است تا تنوع آن ها به نمایش گذاشته شود در منوی هتل ها و رستوران های دیگر هم این تلاش در حال انجام است، چون گردشگران خارجی وقتی وارد کشور می شوند آن هایی که شاید به جاذبه های طبیعی، روستاهای سنتی و اقامتگاه ها نروند و بیشتر سرویس از هتل ها می گیرند یکی از مشکلات‌شان این است که تنوع منوهای غذایی محدود است و برای کسی که مدت طولانی در سفر است معمولا یکنواختی ایجاد می شود.

فریدون الهیاری در ادامه گفت: تلاش می شود که کم کم هتل ها و مراکز گردشگری در منوهای غذایی به سمتی بروند که در پیش غذاها و دسرهایشان به غذای سنتی نیز توجه کنند و خوشبختانه استقبال خوبی هم شده است.

وی با اشاره به اقدامات متعدد انجام شده میراث فرهنگی در این زمینه عنوان، کرد: میراث فرهنگی بخشی از غذاهای سنتی کشور و برندهای گردشگری شهرستان ها را معطوف به غذاها کرده است ثبت خوراکی ها و غذاهای محلی استان اصفهان در فهرست میراث ملی یکی از اقداماتی است که سال ها به آن توجه شده است و به سرعت در حال گسترش است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک

وحید امیری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه با اشاره به جایگاه کرمانشاه در حوزه گردشگری خوراک در کشور، گفت : باتوجه به اینکه کرمانشاه دومین جهانشهر خلاق خوراک ایران به شمار می‌رود، لذا باید به معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری خوراک بپرداریم. 

وی افزود: به این منظور امسال در تلاشیم تا با تدارک برنامه‌ها و رویداد‌های مختلفی روی گردشگری خوراک در استان تمرکز داشته باشیم. 

معاون گردشگری استان تصریح کرد: یکی از این برنامه ها، برگزاری اولین جشنواره خوراک در محور تاریخ و تمدن با همکاری سه استان غرب کشور یعنی کرمانشاه، همدان و کردستان است. 

وی از برگزاری اولین رالی خوراک در استان هم به عنوان یکی دیگر از این رویداد‌ها نام برد و گفت: مقرر شده این رویداد با همکاری کانون اتومبیلرانی و فدراسیون گردشگری خوراک ایران در کرمانشاه برگزار شود و در طی مسیر رالی، خوراک‌های بومی کرمانشاه که مناسب برای مسافرت‌ها است، پخت شود. 

امیری از راه اندازی آشپرخانه صنعتی آموزش آشپزی، آکادمی گردشگری خوراک و خانه خلاق گردشگری خوراک در کرمانشاه خبرداد و گفت: این سه مرکز قرار است با همکاری بخش خصوصی در کرمانشاه راه اندازی شوند تا گامی برای آموزش آشپز‌های ماهر در زمینه خوراک‌های بومی، تهیه و پخت غذا‌های محلی و نوآوری در این غذا‌ها باشد. 

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه از نیمه‌های تیرماه شروع ماه محرم را در پیش خواهیم داشت، بنابراین تلاش شده تا این رویداد‌ها را پیش از شروع این ماه برگزار کنیم. 

معاون گردشگری استان تاکید کرد: علیرغم اینکه کرمانشاه خوراک‌های بومی و اصیل بسیار خوشمزه‌ای دارد که قابلیت معرفی به تمام علاقمندان به گردشگری خوراک را در ایران دارند، اما متاسفانه در سال‌های گذشته تنها دو خوراک کرمانشاه یعنی دنده کباب و خورشت خلال معروف شده که باید با رویداد‌های مختلف زمینه‌ای برای معرفی سایر خوراک‌های بومی و اصیل استان داشته باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه