Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: مقامات تانزانیا از کشف اجساد مثله شده ۱۰ کودکی که پیش‌تر ربوده شده بودند، خبر دادند.

به گزارش رکنا، معاون وزیر بهداشت تانزانیا اعلام کرده که همه این کودکان از دسامبر در ناحیه‌ای واقع در جنوب غرب کشور مفقود شده بودند.

پلیس هفته پیش پس از راه‌اندازی یک عملیات جست‌وجو، اجساد این کودکان را یافت.

پلیس اعلام کرده اجساد ۱۰ کودکی که کشف شده‌اند دچار نقص عضو بوده و قسمت‌هایی از بدنشان از جمله دندان‌های آنها جدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام پلیس، این قتل‌ها بیشتر مربوط به رسوم خرافی و جادوگری است، چرا که در روند این جنایات از افراد خواسته می‌شود در صورتی که خواهان ثروتمند شدن هستند برای انجام آئین‌ها برخی از بخش‌های بدن انسان را برایشان ببرند.

این کودکان که حدود هفت سال سن داشته‌اند ماه گذشته از خانه‌هایشان ربوده شده بودند.

از ماه دسامبر بسیاری از خانواده‌های تانزانیایی از ربوده شدن فرزندان خود خبر داده‌اند و وزارت بهداشت این کشور نیز روند موج این قتل‌ها را بررسی می‌کند.

پلیس تانزانیا اعلام کرده که به دنبال عاملان این جنایت است اما تمرکز خود را بر آموزش هر چه سریع‌تر طبیبان سنتی و جوامع محلی اطراف که این آئین‌ها را برگزار می‌کنند، خواهد گذاشت تا انجام این اعمال خرافی و جنایی را متوقف سازند.

معاون وزیر بهداشت تانزانیا هم‌چنین با غیر مرتبط خواندن این قتل‌ها با کشتار آئینی افراد زال که در تانزانیا و دیگر نقاط شرق آسیا رایج است، کشتار کودکان را بسیار ناراحت‌کننده دانسته است.

بنا بر گزارش سی ان ان، تانزانیا یکی از بیشترین آمارهای زالی در جهان را با آمار یک نفر در هر ۱۵۰۰ نفر به خود اختصاص داده است. با وجود شیوع این بیماری ژنتیکی در تانزانیا هنوز آموزش و سعه‌صدر کافی در این زمینه وجود نداشته و این افراد اغلب برای استخوان‌ها و اعضای بدنشان کشته می‌شوند، چرا که گروهی از بومیان این کشور بر این باورند که می‌توان با آن‌ها معجونی جادویی و سحرآمیز ساخت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: جنایت جنایی اخبار حوادث اجساد مثله کشف کودکان قربانی تانزانیا عکس فیلم پدر پسر بیمارستان تهران خودکشی آشپز معروف ترکیه مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در این استان خبر داد. 

به گزارش ایرنا، سردار ناصر فرشید روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باند فرا استانی سارقان به عنف که در معابر شهری کرمان اقدام به سرقت از پیرزن‌ ها می‌ کردند با تلاش پلیس منهدم شد.

وی اظهار کرد: باند سرقت از پیرزن ها در کرمان بعد زیر نظر گرفتن بانوان مسن سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به سرقت از آنها می کردند.

وی تصریح کرد: سارقان با به کارگیری ترفندهایی چون سوال کردن آدرس مساجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد فرد مورد نظر را جلب می‌ کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: سارقان پس از جلب اعتماد پیر زن ها در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنها می‌ کردند.

وی ادامه داد: باند سرقت فرا استانی سرقت از پیرزن ها در کرمان تاکنون به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

سردار فرشید گفت: اعضای باند سرقت از پیرزن‌ها ها را ۲ مرد و یک زن تشکیل می داد که این افراد با خودرو اقدام به سوژه یابی می کردند.

وی افزود: پلیس پس از دریافت گزارش شاکیان اقدامات لازم برای دستگیری سارقان را انجام داد و بر این اساس گشت‌ های نامحسوس پلیس در حین گشت زنی و رصد در شهر به یک خودرو مشکوک می شوند و دستور ایست می‌ دهند.

وی افزود: سارقان به محض دریافت دستور ایست اقدام به فرار می‌ کنند.

فرمانده انتظامی کرمان با تاکید بر اینکه پلیس بعد از اقدام به فرار سارقان با تیراندازی خودروی آنها را متوقف و آنها را دستگیر می کند افزود: افراد نباید به سادگی به افراد غریبه اعتماد کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ذوب شدن اجساد شهدای غزه با سلاح‌های ممنوعه ارتش صهیونیستی
  • سیل در کنیا و تانزانیا؛ ۳۸۳ کشته
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • توقف تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت
  • چهره زن نئاندرتال ۷۵هزار ساله رونمایی شد (+عکس)