Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارخانجات چای شمال کشور در حوزه تولید چای کیسه‌ای ایرانی‌ و ایجاد شرایط تأمین پایدار محصول در سطح کشوز از توانمندی لازم برخوردارند. ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ‌لاهیجان، با توجه به اقلیم مناسب در استان‌های شمالی و ظرفیت و توانمندی که در کارخانجات فرآوری چای خشک این خطه وجود دارد می‌توان نتیجه گرفت که با اندکی حمایت از سوی مسئولان، این واحدها‌ بتوانند در حوزه تولید چای کیسه‌ای ایرانی فعالیت خود را توسعه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا و در حاشیه بازدید امروز مدیران ارشد آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان چای کشور از کارخانجات چای در لاهیجان، رئیس سازمان چای در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ‌این بازدیدها با هدف آشنایی هر چه بیشتر با واحدهای تولیدی و چگونگی فرآوری محصول چای انجام می‌شود.

حبیب جهانساز‌ به فرمایشات مقام معظم رهبری و لزوم حمایت از محصولات داخلی اشاره کرد و افزود: بخشنامه‌های صادر شده دولت برای ممنوعیت خرید و مصرف کالاهایی نظیر چای که مشابه آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود اقدام بسیار مثبتی از سوی مسئولان در راستای حمایت عملی از کالای داخلی است.

وی برنامه‌ریزی ستاد نیروهای مسلح برای استفاده از چای داخلی را مورد تأکید قرار داد افزود: استفاده و خرید چای ایرانی برای عرضه در سطح فروشگاه‌های نیروهای مسلح و ممنوعیت خرید چای خارجی از جمله اقداماتی بود که ستاد کل نیروهای مسلح در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به آن اقدام کرد.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه چای کیسه‌ای مصرف بسیار بالایی در نیروهای مسلح دارد اظهار داشت: با توجه به توانمندی‌های بالای کارخانجات چایسازی سازمان چای کشور با اتخاذ یک برنامه‌ریزی دقیق قصد دارد کارخانجات و واحدهای فرآوری چای خشک را به تولید چای کیسه‌ای سوق دهد.

روایتی تلخ ‌در برخی دستگاه‌ها‌ی ‌اجرایی ایران؛ تبلیغ چای خارجی در ‌سامانه الکترونیک ‌دولتیگیلان|‌ 107 میلیارد ریال تسهیلات بهزراعی به چایکاران شمالی پرداخت شدصادرات چای هند به ایران از سر گرفته می‌شود

جهانساز تولید چای کیسه‌ای با استفاده از چای تولیدی داخلی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: واحدها و کارخانجات چایسازی بسیار توانمندی در گیلان و مازندران مشغول فعالیتند که می‌توانیم با حمایت و تشویق آنان علاوه بر تولید چای کیسه‌ای صد در صد ایرانی نیاز نیروهای مسلح را هم فراهم کنیم.

مسئول کارگروه تغذیه همگانی ستاد کل نیروهای مسلح نیز در حاشیه این بازدیدها در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ابراز داشت:‌ ستاد کل نیروهای مسلح امسال با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از کالای ایرانی مصرف کالاهای اساسی و پرمصرف خود را به برندهای داخلی اختصاص داد.

علی قربان‌پور یکی از مهم‌ترین اقلامی را که مصرف بسیار بالایی در ستاد نیروهای مسلح دارد را چای کیسه‌ای اعلام کرد و بیان داشت: چای ایرانی به دلیل سالم بودن و ارگانیک بودن جزء اهداف مصرف نیروهای مسلح قرار گرفته است به طوری‌که این ستاد تمام نیاز خود را از محصول تولید داخل تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه ستادکل نیروهای مسلح از دو سال گذشته وارد بحث ممنوعیت مصرف چای خارجی شده است گفت: در میان انواع بسته‌بندی‌ها، چای کیسه‌ای مصرف بالایی در سطح نیروهای مسلح دارد و انتظار داریم سازمان چای کشور با توجه به ظرفیت‌های موجود، زمینه تولید بیشتر این محصول را فراهم کند.

مسئول کارگروه تغذیه همگانی ستاد کل نیروهای مسلح تولید چای باکیفیت در داخل کشور که قابل رقابت با چای خارجی است را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: تغییر در رویکردهای تولید و فرآوری چای در کنار استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته باعث شده اخیراً چای داخلی با کیفیت بسیار بهتری وارد بازار شود.

به گزارش تسنیم،‌ در این بازدیدها از دو کارخانه فرآوری چای خشک که صاحب برندهای معروفی نیز در سطح استان گیلان و کشور هستند بازدید به‌عمل آمد.

در این بازدیدها نحوه فرآوری چای خشک و توانمندی کارخانجات چایسازی استان گیلان به‌ویژه در زمینه تولید چای کیسه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس گفته مسئولان واحد کنترل کیفیت یکی از این واحدهای چایسازی، با تغییر‌ یکسری از رویکردها امکان تولید چای کیسه‌ای با استفاده از چای ایرانی وجود دارد.

انتهای پیام/‌

R7877/P1494/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای از عملیات این کشور در منطقه خاکورک در شمال عراق خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در عملیاتی که هفته گذشته در منطقه خاکورک در شمال عراق انجام داد، ۱۵ تروریست را که برای اقدامات خرابکارانه آماده می‌ شدند، از پای درآورد.

بر اساس اعلام منابع امنیتی ترکیه، میت یک گروه تروریستی را که برای اقدام علیه یگان های نیروهای مسلح ترکیه و پاسگاه های مرزی در حال آمادگی بودند را هم شناسایی کرده است.

در این عملیات ۱۵ تروریست از جمله شماری از سرکردگان آنها از پای درآمدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه موثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6092365

دیگر خبرها

  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی