Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-03@03:07:32 GMT

طرح “محله محبوب من” در منطقه ۸ کلید خورد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۶۳۱۵۱

طرح “محله محبوب من” در منطقه ۸ کلید خورد

امتداد :شهردار منطقه ۸ از آغاز طرحی با نام “محله محبوب من ” به منظور فوریت در رسیدگی به نواقص و کاستی های محلات و ارتقای کیفیت زندگی شهروندی در ماه های پایان سال در سطح محلات ۱۳ گانه منطقه خبر داد.

به گزارش امتداد ، بهمن نوری در این زمینه توضیح داد: در راستای تحقق شعار “تهران شهری برای همه” و همزمان با ایام الله دهه فجر در اقدامی هماهنگ، معاونت های خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، عمرانی و فرهنگی و اجتماعی موظف شدند پنج شنبه هر هفته با تمام قوا و عوامل اجرایی خود در یک محله از منطقه حضور یابند و بر اساس درخواست های مردمی و موارد احصا شده در بازدیدهای میدانی شان برای رفع نواقص موجود در حوزه هایشان اقدام عاجل به عمل بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این طرح تلاش می شود به مسائل مختلف هر محله از قبیل مشکلات شهروندان در تردد، نظافت معابر، استانداردسازی علایم ترافیکی، مبارزه با حیوانات موذی، رنگ آمیزی گذرگاه ها و بهداشت مخازن چنان رسیدگی شود که ساکنان هر محله احساس خوشایندتری به محل زندگی خود پیدا کنند و تعلق خاطرشان با محله تعمیق بخشیده شود که در این صورت آنان به راحتی می توانند از محله محبوب خود برای دیگر ساکنان پایتخت سخن بگویند.
این مدیر ارشد شهری تاکید کرد: نخستین محله ای که این طرح اجرا شد محله وحیدیه بود که در تاریخ چهارم بهمن با تلاش همکارانمان در معاونت ها و نواحی رنگ دیگری به خود گرفت و بار دیگر همدلی مسئولان شهری با شهروندان را رقم زد.
شهردار منطقه ۸ ادامه داد: این طرح تا سال ۹۸ ادامه می یابد و قرار است در روزهای آینده هم با میزبانی از اعضای شورای شهر در یکی دیگر از محلات منطقه خدمات رسانی داشته باشیم.
فعالیت های فرهنگی
بر اساس این گزارش علی نورپور معاون فرهنگی و اجتماعی نیز درباره طرح محله محبوب من در وحیدیه توضیح داد: حضور در محله وحیدیه با هدف نگهداشت محله ای و در راستای طرح جهادی انجام شد؛ براساس این طرح ناحیه سه محور قرار گرفت و همه نواحی موظف شدند با تمام امکانات در سطح محلات ناحیه سه حضور یابند تا به مشکلات و مسائل موجود در محله رسیدگی نمایند که آغاز این برنامه از محله وحیدیه بود.
وی افزود: به عنوان معاونت فرهنگی و اجتماعی در این برنامه از ساختمان سرای محلات، زمین بازی کودکان در بوستان نسترن، نقاط بی دفاع شهری و ایستگاه تندرستی بازدید میدانی کردم؛ بازدید از زمین بازی کودکان به منظور رسیدگی به وسایل بازی که دچار شکستگی بودند ازجهت اهمیت ایمنی مورد توجه قرار گرفت، رسیدگی به وضعیت کارتن خواب ها و بازدید مستمر رئیس اداره اجتماعی ناحیه در فرآیند گشت های دوره ای از نقاط بی دفاع شهری مطرح شد و پیگیری امور مربوط به ایستگاه های تندرستی به منظور جذب مخاطبان بیشتر مورد بررسی قرار گرفت.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی ادامه داد: بازدید از ساختمان سرای محله و مشاهده شرایط عمومی و بررسی فعالیت خانه های اموزش شهروندی به منظور تعامل بیشتر با شهروندان و ارتقای عملکردشان از دیگر مواردی بود که انجام شد.
حوزه خدمات شهری
از سوی دیگر ناصر رضاپور معاون خدمات شهری منطقه ۸ درباره اجرای طرح محله محبوب من در وحیدیه توضیح داد: شش اداره این معاونت به همراه ۱۵۰ نیروی انسانی از خدمات شهری و فضای سبز برای خدمات رسانی و نگهداشت ضربتی این محله از ناحیه ۳ همکاری کردند.
وی ادامه داد: در این اقدام هماهنگ با کمک اکیپ های ۱۳۷، معبربان، شهربان، رنگ آمیزی و با استفاده از تجهیزاتی همچون واترجت، تانکر، فان و خاور به فعالیت های مهم و اولویت دار در زمینه خدمات شهری و محیط زیست وحیدیه پرداخیتم.
این مدیر شهری افزود:از جمله خدمات مان می توان به توزیع ۲۰ کیلوگرم کیسه ویژه جمع آوری پسماند خشک، واکاری ۵۰ جعبه گل و گیاه در بوستان نسترنف طعمه گذاری به منظور دفع حیوانات موذی،آموزش شهروندی ۳۰ خانوار و ۳۰ صنف در راسته های تجاری و جمع اوری ۵ مترمکعب خاک و شن رها شده از سطح محله اشاره کرد.
رضاپور همچنین اظهار داشت: در این محله کارهای مهم دیگری همچون نظافت و رفت و روب معابر و پیاده روها و باغچه ها به مساحت ۵ کیلومتر، شست و شوی ۳۰۵ تابلو ترافیکی و ایمنی ، شست و شوی ۱۱۰ مخزن و زیرمخزنی، پاکسازی ۷۵۰ متر جداره شهری و لایروبی ۲۲۰۰ متر کانال در دستور کارمان بود که با انجام آنها گامی در جهت رضایتمندی ساکنان محله وحیدیه برداشتیم.
حوزه حمل و نقل و ترافیک
در همین زمینه، حامد میرزابیگی معاون حمل و نقل و ترافیک نیز اظهار داشت: در محله وحیدیه عمده فعالیت هایمان به نوسازی تجهیزات ترافیکی و نصب و ساماندهی علایم عمودی شامل تابلوهای انتظامی و راهنمای مسیر مربوط می شد.
وی افزود: اقدام های مناسبی که در این محله طی سال های اخیر داشتیم نتایج بسیار مهمی همچون سهولت دسترسی آتش نشانی به محله وحیدیه را در پی داشته است که امیدواریم با توجه به تاکید و حمایت های شهردار محترم منطقه در دیگر محلات نیز رضایت شهروندان را در بالاترین سطوح جلب کنیم.
حوزه عمران
همچنین احمدیانی معاون فنی و عمرانی منطقه درباره طرح محله محبوب من در وحیدیه اظهار داشت: در این روز عملیات جدول بندی را در نقاط مختلف محله اجرایی کردیم.
وی ادامه داد: همچنین لکه گیری آسفالت و همسطح سازی دریچه ها را در نقاطی همچون خیابان نبی ئیان، خیابان دماوند تقاطع وحیدیه و وحیدیه تقاطع جعفری با استاندارد مناسب عملیاتی کردیم.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین از آغاز اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین خبر داده و گفت: این طرح در ۸ نقطه دیگر از استان اجرا می‌شود.

سردار علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: برابر تدابیر و برنامه‌های ابلاغی، طرح همیاران آرامش اجتماعی در ۳۳۰ نقطه از کشور عزیزمان اجرایی خواهد شد که از این تعداد ۹ نقطه از استان قزوین به منظور اجرای طرح انتخاب شده است.

وی افزود: آغاز این طرح از صبح امروز در محله هادی آباد اجرایی شده و به یاری خداوند متعال در هفته‌های آتی نیز در استان ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه در این طرح خدمات درمانی، آموزشی، ورزشی، تحصیلی و حوزه‌های مختلف از خدمات انتظامی در اختیار شهروندان عزیز محله هادی‌آباد قرار خواهد داشت، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، علوم پزشکی، آموزش و پرورش، سازمان ورزش و جوانان، شهرداری، بسیج جامعه پزشکان، سپاه و دستگاه قضائی استان و معتمدین محل از ارائه دهندگان خدمات در این طرح هستند.

ابراهیمی ادامه داد: طرح به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نقاط کم برخوردار و محروم شهر تدوین شده و به همین منظور مسئولان ارشد هریک از دستگاه‌ها در این محلات حاضر بوده و به‌صورت حضور به گفت‌وگو و حل مشکلات شهروندان خواهند پرداخت.

وی در پایان با اشاره به ارائه خدمات ویژه درمانی که با حضور مجرب‌ترین پزشکان و دندان‌پزشکان در خدمت عموم مراجعان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال شهروندان بسیار مطلوب بوده و این این طرح تا ساعت ۱۹۰۰ در محله هادی‌آباد ادامه خواهد داشت.‌

کد خبر 749862

دیگر خبرها

  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین آغاز شد
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد