Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@11:21:41 GMT

پیشگیری ازآلزایمرباکاهش فشارخون

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۶۳۲۰۰

کاهش فشار خون می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری آلزایمر را حدود یک پنجم کاهش دهد. ناطقان: متخصصان علوم پزشکی در آمریکا با مطالعه روی بیش از ۹۰۰۰ نفر دریافتند زمانی که میزان فشار خون از آنچه به طور طبیعی توصیه می‌شود پایین‌تر باشد احتمال ابتلاء به مشکلات حافظه به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

در این مطالعه مشخص شد شرکت‌کنندگانی که رقم بالاییِ فشار خون (سیستول) آنان به جای ۱۴ عدد ۱۲ باشد حدود ۱۹ درصد کمتر در معرض ابتلاء به اختلال شناختی خفیف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در اسکن‌های مغزی این افراد نشانه‌های کمتری از آسیب دیدگی مشاهده شد.

بر اساس مطالعات متخصصان آمریکایی، بیش از نیمی از افراد بالای ۵۰ سال و بیش از سه چهارم از افراد بالای ۶۵ سال دچار عارضه فشار خون بالا می‌شوند. در سن ۸۰ سالگی حدود یک ششم از افراد به بیماری زوال عقل دچار می‌شوند.

به گفته متخصصان بالا بودن فشار خون علاوه بر آنکه فاکتور خطرزایی برای زوال عقل به حساب می‌آید عامل ابتلاء به بیماری‌های جسمی دیگر نیز هست. همچنین کنترل فشار خون می‌تواند فواید متعددی برای سلامت داشته باشد.

به گزارش روزنامه تلگراف، متخصصان در این بررسی اظهار داشتند: درمان فشار خون بالا و کنترل آن به کاهش خطر مشکلات مرتبط با از دست دادن قدرت حافظه کمک می‌کند.


منبع: تابناک برچسب ها: فشارخون ، آلزایمر ، پیشگیری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فشارخون آلزایمر پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا پارسایی کیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرایم به‌خصوص سرقت مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه در مجموعه پلیس پیشگیری است.

وی افزود: در فروردین سال جاری با اجرای طرح‌های مختلف پیشگیرانه و پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز توسط مأمورین کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی این استان، یک هزار و ۸۵ فقره انواع سرقت کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا ۶۲۷ متهم که عمده آنها را سارقان تشکیل می‌دهند، دستگیر شده‌اند.

وی به کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت طی فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: تمامی متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده قضائی جهت تعیین تکلیف تحویل محاکم قضائی شدند.

کد خبر 6091051

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند