Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@08:58:45 GMT

حدیث| تأثیر پذیرش ولایت حضرت زهرا(س) در پاکی روح

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۶۳۶۷۴

حدیث| تأثیر پذیرش ولایت حضرت زهرا(س) در پاکی روح

زیارتنامه حضرت زهرا(س) گویای آن است که مؤمنان حقیقی با ورود به ولایت ایشان نفس‌شان از آلودگی‌های قلبی و روحی پاک می‌شود. ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۸ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا زیارتنامه‌ها یکی از مهم‌ترین منابع برای دستیابی به فضایل اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) محسوب می‌شود که لازمه آن، اطمینان از صدور متن زیارت از ناحیه معصومین(ع) است که در اصطلاح به آن زیارتنامه مأثوره (اثر معصوم(ع)) گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 درباره زیارتنامه حضرت زهرا(س) متون مختلفی وجود دارد که در کتب ادعیه و روایی دیده می‌شود. از این جهت ضروری است از صحت انتساب آن به معصومان(ع) اطمینان حاصل کرد چرا که همان طور که عنوان شد، زیارتنامه‌های یکی از منابع معرفتی شیعیان و محبان اهل عترت(ع) شناخته می‌شوند. 

در یکی از این زیارتنامه‌ها به نقل از امام محمد باقر(ع) می‌خوانیم: «یا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَکِ اللهُ الَّذی خَلَقَکِ قَبْلَ اَنْ یَخْلُقَکِ، فَوَجَدَکِ لِمَا امْتَحَنَکِ صابِرَةً، وَ زَعَمْنا اَنّا لَکِ اَوْلِیاءُ وَمُصَدِّقُونَ وَصابِرُونَ لِکُلِّ ما اَتانا بِهِ اَبُوکِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَاَتى بِهِ وَصِیُّهُ، فَاِنّا نَسْأَلُکِ اِنْ کُنّا صَدَّقْناکِ إلاّ اَلْحَقْتِنا بِتَصْدیقِنا لَهُما لِنُبَشِّرَ اَنْفُسَنا بِاَنّا قَدْ طَهُرْنا بِوَلایَتِکِ. (التهذیب، ج6، ص10)

اى آن کسی که خدا تو را خلق کرد، تو را پیش از خلقت آزمود و در آن آزمایش بر هر گونه بلا و مصیبت تو را شکیبا و بردبار یافت و ما چنین پنداریم که دوستان شما هستیم و مقام والای شما را تصدیق مى‌‏کنیم و بر هر دستور و تعلیمات الهى که پدر شما و وصیّش که درود حق بر او و آلش باد براى ما آورد، صبور و مطیع خواهیم بود؛ از تو درخواست می‌‏کنیم که اگر ما واقعاً تو را تصدیق کرده‌ایم، ما را به خاطر این تصدیق به پدر بزرگوارت و جانشینش ملحق کنی تا ما به خود مژده دهیم که حقیقتاً به سبب ولایت تو پاکیزه شده‌ایم.

سوای از معارف و مضامین عالی که در ابتدای این زیارتنامه موجود است و باید به طور مجزا به هر فراز پرداخت، نکته‌ای وجود دارد که ارزش والای حضرت زهرا(س) نزد خداوند مشخص می‌کند. به این صورت که از این بانوی بزرگوار درخواست می‌کنیم به سبب تصدیق‌شان، ما را متصل به رسول‌الله(ص) به عنوان خاتم‌الانبیاء و امیرالمؤمنین(ع) به عنوان برترین اوصیاء کند تا از این طریق به نَفس‌مان بشارت دهیم به واسطه ولایت حضرت زهرا(س) تطهیر می‌شویم. از این جهت مؤمنان حقیقی با ورود به ولایت حضرت زهرا(س) نفس‌شان از آلودگی‌های قلبی و روحی پاک می‌شود.  

عاملی که آیه مباهله را در شأن حضرت فاطمه(س) قرار داد

انتهای‌پیام/ 

R1392/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط فاطمیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فاطمیه فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا

ایوب ملایی‌پور رئیس اداره گاز شهرستان بوئین‌زهرا گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری خط ۶۳ در سطح شهرستان انجام شده است.

ملایی‌پور افزود: همچنین ۲۰۹ متر شبکه ۹۰ انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۳۹۹ واحد مسکونی در شهرستان گازدار شده  است.

ملایی‌پور، تعداد واحد‌های صنعتی گازدار شده این شهرستان را ۴۰ مورد اعلام کرد و گفت: همچنین در سال گذشته ۱۷ ایستگاه صنعتی گاز راه‌اندازی شده که در نوع خود دستاورد بزرگی است.

وی افزود: سال قبل ۵۴۰ مورد انشعابات پلی‌اتیلن و ۵۴ مورد انشعابات فلزی در سطح شهرستان نصب شده است.

رئیس اداره گاز شهرستان بوئین‌زهرا تأکید کرد: بوئین‌زهرا با ۴ بخش مرکزی، دشتابی، رامند و شال و ۹ دهستان و۱۳۰ روستا یکی از بزرگترین شهرستان‌های استان قزوین است که جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده و هرگونه خدمت‌رسانی به این شهرستان مصادف با ارتقای رفاه جمعیت زیادی از استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • عکس/ حدیث نصب شده در دیدار امروز معلمان با رهبر انقلاب
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • حدیث روز | با معلم خود چگونه برخورد کنیم؟
  • «اسب قاتلین» ۲ اجرایی شد
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!
  • سالی خاص در تاریخ زمین؛ این کوه باعث شد تابستان از تقویم حذف شود +تصویر