Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن باباصفری، دروازه‌بان تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با تسنیم درخصوص آخرین وضعیت این رشته توپی مطالبی را بیان کرد. ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ ورزشی والیبال|بسکتبال|هندبال نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هندبال ایران روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و تعطیلی تیم ملی بعد از بازی‌های آسیایی نشان از حال ناخوش این رشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلسله ناکامی‌های هندبال در آسیا و کسب سهمیه مسابقات جهانی در کنار عدم کسب مدال در بازی‌های آسیایی، هندبال ایران را بیش از گذشته با چالش رو به رو کرد. در کنار آن، موضوع بازنشستگی علیرضا رحیمی و استعفای وی نیز باعث شد تا باز هم این فدراسیون دستخوش انتخاباتی دیگر شود. این شرایط هندبال باعث شد در روزهایی که ایران، تیم ملی هندبالی ندارد، به سراغ بازیکنان ملی‌پوش برویم و ببینیم در این روزها چه می‌کنند.

گفت‌وگوی محسن باباصفری یکی از بازیکنان تیم ملی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم را در زیر می‌خوانید:

تسنیم: در این روزها تیم ملی هندبال تعطیل است و هیچ خبری از ملی‌پوشان و لژیونرها نیست، شما در چه حالی هستید؟

فعلا که هیچ خبر خاصی نیست و همه چیز آرام است. رشته مظلومی که می‌گویند همین هندبال است. ما بازیکنان نیز فعلا بی‌خیال شده‌ایم و حتی گله هم نمی‌کنیم. وقتی رئیس نداریم و حتی روابط عمومی وجود ندارد که پیگیر خبرهای ما باشد، دیگر چه صحبتی می‌توان کرد. فقط چند کانال تلگرامی هندبال هستند که سراغی از ملی‌پوشان می‌گیرند و  آنها در مورد ما تا حدودی صحبت می‌کنند.

تسنیم: چه اتفاقی افتاد که هندبال ما در چنین شرایطی قرار گرفت؟

متاسفانه سیاست‌گذاری‌های اشتباه به هندبال ضربه زد. اینکه فکر می‌کنند همین لژیونرها دور هم جمع شوند و یک تیم را بسازند کافی است و قهرمان می‌شویم، اما دو دوره در آسیا چوب همین تفکر را خوردیم. فکر می‌کردند اگر لژیونرهایی که در اروپا می‌درخشند را در قالب یک تیم ملی کنار هم قرار دهند نتیجه لازم را می‌گیرند. اما این اتفاق نیفتاد و همه اتفاقات را هم سر بازیکنان و لژیونرها خراب کردند. مردم فکر می‌کنند لژیونرها باید آپولو هوا کنند. آیا اینکه دو دوره اردوی 10 تا 12 روزه تشکیل شود نتیجه می‌دهد، حتی تیم‌های بزرگ دنیا هم اگر برنامه و اردو نداشته باشند نتیجه خوبی نمی‌گیرند. شما فکر می‌کنید چرا تیم‌هایی مانند آلمان و دانمارک همیشه در سطح بالا قرار دارند، دلیل آن این است که لیگ پویایی دارند و با برنامه عمل می‌کنند.

تسنیم: یعنی شما فکر می‌کنید علاوه بر عدم برنامه ریزی، لیگ پویایی هم نداریم که شرایط هندبال اینگونه است؟

دقیقا همین طور است. ما لیگ پویایی نداریم. شما نگاه کنید و ببینید در این چند سال کدام بازیکن جدید و یا پدیده‌ای از دل لیگ شناخته شده، مدام می‌گویند این نسل طلایی هندبال است ولی خودشان این نسل را جزغاله کردند.مطمئن باشید، هندبال دیگر مثل این نسل را نخواهد داشت. نمی‌دانم مقصر این اتفاقات کیست ولی فکر می‌کنم ما هم می‌توانستیم، مثل فوتبال و والیبال و یا حتی فراتر از آنها در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.حتی در جهان هم می‌توانستیم جایگاه بهتری داشته باشیم. متاسفانه با برنامه‌های غلط و اتفاقات ناخوشایند مدیریتی هندبال به جایی رسیده که هیچ کسی سراغی از این رشته و بازیکنان آن نمی‌گیرد.

تسنیم: ما الان لژیونرهای موفقی در اروپا داریم اما هیچ خبری از آنها وجود ندارد، دلیل آن چیست؟

هندبال بیشترین تعداد لژیونر را در بین سایر رشته‌ها دارد ولی شما می‌بینید که هیچ اخباری از این موضوع در داخل ایران نیست و این رشته نادیده گرفته می‌شود. فقط چند کانال هندبالی هستند که نتایج ما را منعکس می‌کنند و من همین جا از آنها تشکر می‌کنم. حتی رسانه‌ها و روابط عمومی خود فدراسیون هم توجهی به عملکرد ما در اروپا ندارد و این یک مشکل بزرگ است. وقتی یک رشته می‌خواهد به خوبی در جامعه معرفی شود باید یک روابط عمومی قوی داشته باشد.

تسنیم: در یک مقطعی هندبال در شرایط خوبی قرار داشت چه اتفاقی افتاد که از آن روزها فاصله گرفت؟

هندبال در چند دوره یک سری نتایج مقطعی گرفت. چون یک باشگاه در این رشته سرمایه‌گذاری کرد و شاکله تیم ملی را تشکیل داد. در واقع بازیکنان تیم ملی در قالب یک باشگاه کنار هم جمع شدند و همین حضور مداوم کنار یکدیگر باعث شد که تیم ملی نتیجه بگیرد اما بعد از آن هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاد.

تسنیم: آیا شما به عنوان یک بازیکن ملی‌پوش در جریان وضعیت تیم ملی و اردوهای این تیم قرار دارید؟

ما اصلا از برنامه تیم ملی در سال آینده خبر نداریم . فقط می‌دانیم که انتخابی المپیک و مسابقات جهانی را در پیش داریم ولی حتی تاریخ آن را هم نمی‌دانیم. تیم ملی نه اردو دارد و نه مربی. ما هیچ چیزی از برنامه‌ها و سیاست‌های فدراسیون نمی‌دانیم. ملی‌پوشان در رنج سنی قرار دارند که در اوج هستند. در هندبال بازیکنان در سن 28 تا 29 سال در شرایط ایده‌آل هستند اما با همه این شرایط فقط کنار هم قرار دادن این بازیکنان بدون برگزاری اردوهای بلند مدت نتیجه‌ای نخواهد داشت.

تسنیم: شما فکر می‌کنید در این شرایط چه کاری می‌توان انجام داد؟

من فکر می‌کنم در ابتدا فدراسیون باید تکلیف سرمربی را مشخص کند. اگر مربی خارجی می‌خواهند که باید زمانی آن را انتخاب کنند که او بتواند لیگ را رصد کند و عملکرد بازیکنان را بررسی کند. دو روز دیگر مربی را می‌آورند و یا مجبور هستند 40 تا 50 بازیکن را به اردو دعوت کنند تا مربی آنها را آنالیز کند یا اینکه مجبورند 20 نفر را به اردو ببرند که این موضوع هم باعث اعتراض سایر بازیکنان می‌شود. اگر مربی زودتر مشخص شده بود لیگ را رصد می‌کرد و کار راحت‌تر بود.

تسنیم: آیا بازیکنان از همدیگر خبر دارند؟ یا اینکه ملی‌پوشان هم پراکنده شدند؟

متاسفانه بچه‌ها از هم خبر ندارند، گاهی تلفنی باهم صحبت می‌کنیم اما این تماس‌ها زیاد نیست. ما بازیکنانی که در رومانی هستیم، زیاد یکدیگر را نمی‌بینیم. اگر مسابقه یا تمرینی نباشد می‌توانیم آخر هفته‌ها در کنار هم باشیم.

تسنیم: کمی از شرایط خودتان در تیم استوا بخارست رومانی صحبت کنید؟

بعد از تعطیلات کریسمس اردوهای ما در یک منطقه کوهستانی در رومانی برگزار شد. چند روز بعد هم بازی‌های ما در سها لیگ اروپا شروع شد و سه بازی دیگر در این لیگ داریم. هفته دوم از دور برگشت لیگ رومانی هم از امروز آغاز می‌شودو این لیگ تا اواسط خردادماه ادامه دارد. در حال حاضر در جایگاه سوم لیگ رومانی قرار داریم. از سال گذشته که وارد لیگ رومانی شده‌ام، عملکرد خوبی داشته‌ام. عملکرد من و سعید حیدری‌راد در رومانی باعث شده که دید دیگری به هندبال ایران وجود داشته باشد. من در حال حاضر دروازه‌بان اول تیم هستم و هر هفته 50 تا 60 دقیقه بازی دارم.

تسنیم: برای فصل آینده چه برنامه‌ای دارید؟

ماه آینده صحبت‌های پایانی را برای فصل آینده با مسئولان باشگاه انجام خواهم داد. تمایل من و باشگاه بر ادامه همکاری است. این تیم شرایط خوبی دارد و از تیم‌های ریشه‌دار محسوب می‌شود. باید صحبت کنیم و تصمیم نهایی را بگیریم.

تسنیم: انتخابات فدراسیون هندبال در پیش است، نظرتان در مورد این انتخابات چیست؟

ما در این سال‌ها عادت کرده‌ایم که هر سال هندبال یک انتخابات داشته باشد. یا رئیس استعفا می‌دهد یا بازنشسته است یا سرپرست در فدراسیون حضور دارد. امیدوارم کسی انتخاب شود که لیاقت خانواده هندبال را داشته باشد. همه در این خانواده زحمت‌کش هستند و این بسیار ناخوشایند هست که هر سال مدیر فدراسیون عوض شود. هندبال نیاز به مدیری دارد که به این رشته کمک کند و مدام نگوید که پول و دلار و ارز و بودجه نداریم. از الان کسی که می‌خواهد وارد گود شود باید به همه جوانب کار فکر کند. هندبال نیاز به اسپانسر و پول دارد و فقط اینکه یک نفر رئیس شود کافی نیست. هندبال به مدیر قوی مانند رحیمی نیاز دارد.گذشته‌ها تمام شده است و هندبال باید رو به جلو حرکت کند. جامعه هندبال هم باید در کنار مدیر جدید باشند و از او حمایت کنند. همچنین لازم است تا مدیر جدید برای پویا کردن لیگ تلاش کند و حداقل 12 تیم قدرتمند و درجه یک را وارد لیگ کند تا حداقل دو تیم آن از تهران باشند. این که پایتخت در لیگ تیم داشته باشد اهمیت زیادی دارد.

مسائلی: فعلا نه من کاری با هندبال دارم و نه هندبال با من/ شرایط گل و بلبل است!

 

گفت‌وگو از محیا شهسواری

انتهای پیام/

R7890/P/S3,31/CT2 واژه های کاربردی مرتبط هندبال

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هندبال هندبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۴۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس کرمان یک گام تا قهرمانی درلیگ برتر هندبال

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان ، تیم‌های صنعت مس کرمان و پیکان در دیدار معوقه هفته دوازدهم لیگ برتر هندبال مردان به مصاف هم رفتند.

در این مسابقه که در ورزشگاه شهید تجلی کرمان برگزار شد، صنعت مس کرمان به برتری ۳۰ بر ۲۶ دست یافت تا جایگاهش را در صدر جدول رده‌بندی تثبیت کرده و یک گام دیگر به قهرمانی در این رقابت‌ها نزدیک شود.

با این پیروزی تعداد امتیازات صنعت مس کرمان به  ۳۸ رسید تا اختلافش را با تیم دوم جدول به هفت امتیاز برسد.

پیکان نیز با این شکست با ۱۴ امتیاز همچنان در رتبه هشتم قرار دارد.

هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان ۱۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است
  • «فتح قم» از راهیابی به لیگ دسته اول هندبال کشور باز ماند
  • هفته‌ جذاب در انتظار لژیونرها؛ ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز طارمی و آزمون
  • محسن محمدسیفی طلایی شد
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی اردوی ترکیه
  • مس کرمان یک گام تا قهرمانی درلیگ برتر هندبال