Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این بهره برداری و آغاز ساخت ۳۰ طرح کشاورزی دردهه فجرتعداد ۲۳ طرح به بهره برداری می‌رسد و ساخت ۷ طرح نیز آغاز می‌شود.

الیاس تاج الدینی با اشاره به اینکه اشتغالزایی این طرح‌ها حدود ۶۰۰ نفر است، افزود:اعتبار این طرح‌ها نیز ۴۴۰ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طرح آبیاری نوین در ۳۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان اجرا شده است.

تاج الدینی با اشاره به وجود ۴۴ هکتار گلخانه در استان، اضافه کرد: برنامه ریزی برای ارتقاء این ظرفیت انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه پیش از انقلاب تنها ۲ هزار و ۶۳۰ هکتار باغ در استان وجود داشت، گفت: در حال حاضر ۳۸ هزارو ۳۳۱ هکتار باغ وجود دارد که از این باغات ۲۶۰ هزار تن محصولات باغی تولید می‌شود..

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب تولیدات کشاورزی استان بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تن متغیر بوده است، افزود: هم اکنون با وجود همه مشکلات و خشکسالی ها، تولید محصولات کشاورزی استان به ۷۵۰ تا ۹۵۰ هزار تن رسیده است.

تاج الدینی به حوزه شیلات هم اشاره کرد و ادامه داد: پیش از انقلاب تولید صنعتی در حوزه شیلات نداشتیم، اما در حال حاضر تولیدات این بخش به ۱۷ هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، افزود: تولید گوشت مرغ به روش صنعتی از ۱۹۰ تن پیش از انقلاب به ۱۲ هزار تن رسیده است.

تاج الدینی گفت: تولید تخم مرغ صنعتی استان پیش از انقلاب صفر بوده و هم اکنون حدود ۴ هزار تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود.

وی افزود: در زمینه تولید گوشت قرمز به روش صنعتی، پیش از انقلاب تولید ۲۳ تنی داشتیم که این میزان به ۱۴ هزارو ۸۰۰ تن رسیده است.

انتهای پیام/غ

 تولید ۱۷ هزار تن ماهی در استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی دهه فجر97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج

۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی تحویل بهره برداران شهرستان آوج تحویل داده شد.

ادوات تحویلی شامل دستگاه‌های کشت مستقیم، سمپاش، کیزل پکل است که حدود ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای خرید این ادوات پرداخت شده است.

طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان قزوین در ۱۰ محصول زراعی شامل گندم، جو، نخود، عدس، گیاهان علوفه ای، گیاهان روغنی و گیاهان دارویی به زیرکشت رفته و در۶ شهرستان و ۴۲۰ روستای استان در حال اجراست که سه هزارو ۷۵۰ نفر از کشاورزان طرف قرارداد تولید در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین