Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@11:13:32 GMT

مهار استرس با یک جرعه از این چای گیاهی

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۶۵۴۸۶

مهار استرس با یک جرعه از این چای گیاهی

رکنا: مهار استرس با چای گیاهی بهترین پیشنهاد است.

مصرف گیاه بابونه استرس و ناراحتی را از انسان دور می‌کند و متخصصان طب سنتی نیز مصرف این ماده را برای درمان سرماخوردگی توصیه می‌کنند.

 انسان‌ها ممکن است گاهی اوقات دچار اضطراب و یا استرس شوند و این احساس اضطراب و ناراحتی برای هیچ فردی بیگانه نیست؛ اما در زمان استرس، خوردن برخی از گیاهان می‌تواند به کاهش اثر این استرس و عوارضی که می‌تواند بر بدن داشته باشد، کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابونه یکی از همین گیاهان دارویی است که می‌تواند برای درمان مشکلات عصبی و استرس مفید باشد؛ وجود بابونه در دنیا به دو هزار سال پیش برمی‌گردد و در کشورهای مختلف مانند مصر از آن استفاده‌های بسیاری صورت می‌گرفت؛ به‌طوری که شاهزاده‌های مصری گل‌های بابونه را به پوست خود می‌مالیدند تا پوست خود را جوان نگه دارند.

متخصصان طب سنتی بر این باورند که بابونه می‌تواند علاوه بر کاهش اضطراب و افسردگی به تسکین درد معده نیز کمک کند. این گروه از پزشکان معتقدند بابونه دارویی آرام‌بخش است که بخار آن مستقیم به بخش بویایی مغز می‌رود و همین موضوع موجب کاهش استرس خواهد شد.

از طرفی مصرف گیاه بابونه موجب کاهش درد دندان و کمر نیز خواهد شد و ماده‌ای مفید در خصوص درمان سرماخوردگی است؛ درمان تهوع، استفراغ و برطرف کردن سوختگی پوست از دیگر فواید مصرف گیاه بابونه است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: طب سنتی سرماخوردگی طب دندان استرس چای طب سنتی گل مصری عکس فیلم پدر پسر بیمارستان زن تهران مادر دستگیری مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران گفت:هزار و ۱۶۷ کیلوگرم موادغذایی غیر قابل مصرف و غیربهداشتی در این شهرستان کشف، جمع‌آوری و نابود شد. یعقوب مظفری گلوگاهی گفت: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.   وی افزود: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.   مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • شاه کلید مهار تورم
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند