Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: امام بزرگترین احیاگر دین در زمان ما و معمار انقلابی بود که صرفا با ایستادگی مردم در برابر قدرت‌های داخلی و خارجی پیروز شد.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و اعضای هیات دولت صبح چهارشنبه در آستانه چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) و گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان تجدید میثاق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با تبریک عید بزرگ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به روح بلند امام، شهدا و ملت بزرگ ایران، بزرگترین هنر امام خمینی (ره) را اعتماد به مردم دانست و تاکید کرد: امام بزرگترین احیاگر دین در زمان ما و معمار انقلابی بود که صرفا با ایستادگی مردم در برابر قدرتهای داخلی و خارجی پیروز شد.

وی تصریح کرد: عید بزرگ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به روح بلند امام، شهدا و ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم.

روحانی گفت: انقلاب اسلامی، حادثه استثنایی تاریخ بود؛ فقیه مجاهدی از حوزه علمیه و با مرجعیت مردم، اسلام و هویت ملی را در خطر دید. 

وی اظهار داشت: اجتهاد امام (ره) و جهاد مردم، حجت را برای نجات اسلام و ایران بر همه تمام کرد. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مردم این سرزمین همواره عاشق دین و اهل بیت(ع) بوده اند. 

وی افزود: امام بخشهایی از دین را که کمتر سخن از آن گفته می شد، برای مردم تفسیر کرد. 

روحانی گفت: امام مردم را به آینده بهتر، سرزمین مستقل، حاکمیت مردم و موازین اسلامی امیدوار کرد. 

وی اظهار داشت: امیدی که امام در مردم آفرید، جامعه میلیونی ایران را بسیج کرد؛ امری بی‌نظیر در تاریخ؛ ضمن اینکه امام ثابت کرد که مخاطب امر به معروف و نهی از منکر، می تواند استبداد داخلی و استعمار خارجی باشد. 

روحانی گفت: امام بزرگترین احیاگر دین در زمان ما و معمار انقلابی بود که صرفا با ایستادگی مردم در برابر قدرتهای داخلی و خارجی پیروز شد.

وی تصریح کرد: امام به جای حکومت اسلامی، جمهوری اسلامی اعلام کرد. ضمن اینکه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برآمده از نظر امام بود و با رای اکثریت مردم تثبیت شد. 

رئیس جمهور گفت: روزی که مردم به یکی از دو اصل اسلامیت و جمهوریت تردید کنند؛ نظام در خطر خواهد بود. 

وی اظهار داشت: با شعار جمهوری اسلامی بود که امام در مدت کوتاهی قانون اساسی را طی دو مرحله به تایید مردم رساند. 

روحانی خاطرنشان کرد: آمریکا فقط نسبت به ایران بد عهد نیست، با اروپا و چین و قوانین جهانی هم عهد شکنی کرد. همچنین مشکلات ما عمدتا به فشار آمریکا و اذنابش بر می گردد؛ ظلم است کسی نظام و دولت را سرزنش کند

وی افزود: مبنای عهد و پیمان صرفا این نیست که طرف مقابل تا کی متعهد می ماند؛ پایبندی به عهد افتخار و جزو اعتقادات ماست. 

رئیس جمهور گفت: بالاترین افتخارات سالهای اخیر، مذاکرات قدرتمند با قدرتها و پیروزی اخلاقی، حقوقی و سیاسی بر آنها بود. 

وی تصریح کرد: بزرگترین فشار اقتصادی طی 40 سال گذشته را علیه ملت ایران طراحی کرده اند؛ اگر همه در کنار هم باشیم، در این مرحله هم سربلند می شویم

در حال بروزرسانی ... 

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا انقلاب اسلامی دهه فجر روحانی قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۵۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ۳۰ سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ دست خطی را در این دفتر مرقوم می‌کنند که برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می‌شود.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: در این مکتوبه که پس از تبعید رضا خان و در ابتدای سلطنت محمدرضا پهلوی نگارش شده است امام با مهیا دانستن شرایط برای قیام اسلامی از حق طلبان درخواست می کند که منافع شخصی را رها کنند و به فکر حرکت اصلاحی به منظور اعاده اسلام باشند.

یکی از نکات بسیار مهم این نامه امتزاج دقایق عارفانه و آیات قرآنی به منظور انعکاس وظیفه کنشگری عموم و خواص است. از آغاز که با استناد به آیه "قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی" کلام پی گرفته می‌شود و با حکایت مبارزات پیامبران ادامه پیدا می کند و درنهایت با استناد به آیه " وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله ِ وَ‏‎ ‎‏رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله" سخن پایان می پذیرد.

۳۰ سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز دست خطی را در این دفتر مرقوم می کنند که امروز برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می شود.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در یادداشت خود با استناد به آیه " وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا" از عدم کنشگری متولیان امور دینی و عموم امت اسلامی در قیام برای تحقق اسلام گله کرده و آمدن روزی را آرزو دارد که با کنار رفتن مکاتب مادی و سست پایه، اسلام به عنوان برنامه زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گرفته شود.

متن کامل این نامه بدین شرح است:
«زیارت گنجینه گرانبهائی از کتاب و نوشته ی اسلامی که محصول کوششی ارجمند است بیننده را به یاد اقیانوس بیکران فرهنگ عمیق و غنی و عریق اسلام عزیز می افکند که در روزگار ترکتازی افکار و مکاتب و فرهنگهای سست و بی پایه ی بشری و در عهدی که پوشالی ترین بنیانهای فکری را در فکر و دل جهانیان مرتبت‌ها و پایگاه‌هاست همچنان و همچنان در عزلتخانه ی کتابها و کتابخانه ها زندانی است و در محوطه ئی بسی دور از زندگی و عمل پیروان اسلامی، تبعیدی. و متولیان و منادیان و مدعیانش را چیزی که کمتر به خاطر است و بیشتر در نسیان، رسالت و مسئولیت و تعهد خطیری است که قرآن و اسلام بدوش آنان نهاده که: و اذ اخذ الذین اوتو الکتاب لتبیننه للناس و لا تکتمونه .... به امید آن روز که امت عظیم اسلام، قرآن و اسلام را همچون برنامه ی زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گیرند... به امید بیداری ها و درس گیری ها... به امید تجلی حماسه ی اسلام و تشیع در زادگاه و پرورشگاه اسلام و تشیع
در روز دوشنبه ۱۲ ربیع الاول هزار سیصد و نود و چهار هجری قمری
در حضرت مؤسس عالیقدر کتابخانه ادوم الله برکات وجوده الشریف نگاشته آمد
۵۳/۱/۱۷
سید علی خامنه‌ای »

کد خبر 849523 منبع: فارس برچسب‌ها امام خمینی خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی بودجه تصویب نکرد
  • قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها توسط رئیس جمهور ابلاغ شد
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر