Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-01@22:32:45 GMT

رکود بر بازار گل حاکم است

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۶۵۸۴۴

رئیس اتحادیه گل و گیاه تهران گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید و نوسان قیمت گل، رکود سنگینی بر این بازار حاکم است. اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه گل و گیاه استان تهران، از رکود حاکم بر بازار گل خبر داد و گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید و نوسان قیمت گل در پی افزایش هزینه‌های تولید، رکود سنگینی بر بازار حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر رکود بر بازار گل و گیاه حاکم نبود، بی شک قیمت گل بالاتر از نرخ‌های کنونی در بازار بود.

شاهرخی با اشاره به اینکه هیچ رقم گل شاخه‌ای به بازار‌های هدف صادر نمی‌شود، بیان کرد: با توجه به آنکه تجاربازار‌های هدف، خواهان کیفیت گل یکنواخت با شاخه گل ۷۰ سانتی متر و غنچه ۷۰ تا ۱۰۰ سانتی متر هستند، از این رو امکان صادرات وجود ندارد.

رئیس اتحادیه گل و گیاه استان تهران ادامه داد: هم اکنون بسیاری از تجار عراقی به گلخانه‌های شمال و محلات می‌روند و کامیون کامیون گلدان‌های ریشه‌ای و بیرونی از کشور بیرون می‌برند.

به گفته وی، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید اعم از لوله‌های گلخانه، کاغذ، ربان، سبد و سایر ملزومات و واردات پیاز و نشا گل با ارز آزاد نمی‌توان پیش بینی خاصی را راجع به بازار گل در ایام پایانی سال داشت.

شاهرخی نرخ هر شاخه گل رز را از ۸ تا ۱۲ هزار، آنتوریوم ۳ تا ۵ هزار، لیلیوم ۳۰ تا ۳۵ هزار، مریم ۴ تا ۸ هزار، میخک دسته‌ای ۱۲ هزار و نرگس ۶ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در گل فروشی‌های لوکس در مناطق بالای شهر ممکن است که با نرخ‌های بالاتری به فروش رسد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا در ایام پایانی سال برای خرید گل انتظار می‌رود که بازار از حالت رکود خارج شود. باشگاه خبرنگاران/ لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000C67 برچسب ها: رکود ، گل ، بازار گل

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رکود گل بازار گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مردم تونس ساعتی قبل یک راهپیمایی گسترده در پایتخت این کشور به مناسبت روز جهانی کارگر و همچنین اعلام حمایت خود از ساکنان مظلوم نوار غزه برگزار کردند.

این راهپیمایی در میدان النضال واقع در پایتخت تونس برگزار شد.

شهروندان لبنانی نیز با حضور در خیابان‌های بیروت پایتخت این کشور و برگزاری یک راهپیمایی گسترده حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

این راهپیمایی بنا به دعوت اتحادیه کارگران لبنان و به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد.

روز گذشته نیز دانشگاه‌های لبنان در حمایت از ساکنان نوار غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شاهد برگزاری تحصن‌های دانشجویی بود.

این تحصن‌ها بنا به دعوت نهادهای دانشجویی در دانشگاه آمریکایی بیروت، دانشگاه لبنانی آمریکایی شاخه بیروت، تمام شاخه‌های دانشگاه بیروت العربیه، دانشگاه بین المللی لبنان شاخه‌های بیروت و البقاع، دانشگاه الحدت، دانشگاه القدیس یوسف در بیروت، دانشگاه هایکازیان و دانشگاه روح قدیس برگزار شد.

جمعی از دانشجویان دانشگاه آمریکایی لبنان روز گذشته در اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

کد خبر 6094117

دیگر خبرها

  • برنامه آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • پیام مهم و معنادار شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای اسرائیلی + عکس
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟