Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در پست جدید اینستاگرام خود نوشت: این روز‌ها متاسفانه برخی افراد و صاحب منصبان و بعضا ذینفعان به تریبونی که دسترسی پیدا می‌کنند، با بی توجهی به جنگ تبلیغاتی و روانی دشمنان علیه کشورمان و در حد خود، آینده منفی را به غلط برای اقتصاد کشورمان به تصویر می‌کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلالان و نوسان گیران هم سوار بر این گونه القائات و بزرگ نمایی ها، بحث‌هایی مانند تاثیر رد یا قبول پالرمو و SPV و سایر بهانه ها، کسب وکار خود را، با فروش ارز‌های بالا خریده خود، رونق می‌دهند.

همتی تصریح کرد: عوامل اقتصادی و توانایی مداخله بانک مرکزی، نرخ‌هایی که امروز توسط فرصت جویان و در فضا‌های مجازی مطرح می‌شود را ماندگار نمی‌داند. به مردم عزیز توصیه می‌کنم دارایی خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی همچنان که تا به حال نیز نشان داده است در موقع مقتضی تدابیر پیش بینی شده را عملیاتی خواهد کرد. زمان و نوع مداخله را بانک مرکزی تعیین می‌کند، نه فضا سازی دلالان و فرصت جویان.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی بازار ارز ارز دلالان اقتصاد بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بسیاری از افراد که قصد دارند مدیریت سرمایه خود را در اختیار مدیران حرفه‌ای و متخصص بازار سرمایه بسپارند، تصور می‌کنند که برای سبدگردانی اختصاصی باید سرمایه بالا و چندین میلیاردی داشته باشند. اما شما می‌توانید حتی با چند صد میلیون تومان هم مطابق با سلیقه سرمایه‌گذاری و میزان ریسک‌پذیری خود، از خدمات سبدگردانی اختصاصی بهره‌مند شوید.

آیا با سرمایه کم هم سبدگردانی ممکن است؟

مدیریت سرمایه در بازارهای مالی یک امر تخصصی محسوب شده و سبدگردانی اختصاصی در بورس نیازمند سرمایه‌های چند میلیاردی است. اما با حداقل سرمایه ۵۰۰ میلیون تومان هم می‌توانند سبدگردانی در بورس را با مدیریت حرفه‌ای و کسب سودی بالاتر از تمامی بازارها تجربه کرد.

در حقیقت، سبدگردانی توسط شرکت‌های سبدگردان که دارای مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار هستند انجام شده و این شرکت‌ها تحت نظارت مستقیم سازمان بورس فعالیت می‌کنند. طی فرایند سبدگردانی، مدیر سبد بر اساس میزان ریسک‌پذیری و اهداف مالی سرمایه‌گذار، پرتفویی متنوع از انواع دارایی‌ها را تشکیل داده و با تحلیل شرایط اقتصاد کلان تلاش می‌کند که بازدهی بالاتر از میانگین سایر بازارها مانند بورس، طلا، بانک و … برای سرمایه‌گذار محقق کند.

حداقل سرمایه برای سبدگردانی چقدر است؟

با توجه به اینکه سبدگردانی اختصاصی جز خدمات ویژه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، بنابراین معمولاً حداقل سرمایه برای سبدگردانی اختصاصی از مبالغ بالا شروع می‌شود. شرکت‌های سبدگردان می‌توانند حداقل میزان سرمایه جهت سبدگردانی را از مبالغ مختلفی شروع کنند. معمولاً خدمات سبدگردانی اختصاصی از سرمایه یک میلیارد تومان به بالا انجام می‌شود، اما برخی از شرکت‌های سبدگردان طرح‌های متنوع سبدگردانی را با حداقل سرمایه ۵۰۰ میلیون تومان ارائه می‌دهند. نکته حائز اهمیت در سبدگردانی اختصاصی بازدهی سبدهای تحت مدیریت شرکت‌های سبدگردان است. شاید به نظر برسد که شرکت‌هایی حداقل مبلغ سبد گردانی را از مبالغ بالا، به طور مثال پنج میلیارد تومان آغاز می‌کنند بازدهی بالاتری را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان می‌آورند. اما مدیریت دارایی یک امر تخصصی بوده و بهتر است برای انتخاب شرکت سبدگردان جهت انعقاد قرارداد سبدگردانی، آماری از بازدهی سبدهای اختصاصی تحت مدیریت شرکت را مشاهده کنید. همچنین، انعطاف‌پذیری در قوانین برداشت و اضافه کردن سرمایه در قرارداد سبدگردانی دیگر امر مهم در انتخاب یک شرکت سبدگردان است.

مزایای سبدگردانی با سرمایه کم

با وجود اینکه می‌توان سرمایه گذاری با سرمایه کم را از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام داد، اما سرمایه‌گذاری به روش سبدگردانی اختصاصی دارای مزیت‌های بیشتری است. از جمله مزایای سبدگردانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انعطاف‌پذیری بالا در شرایط مختلف بازار

مدیریت اختصاصی و حرفه‌ای دارایی

ریسک پایین‌تر نسبت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری

تنوع بالا در سبد دارایی

مدیریت ریسک قدرتمند

مهم‌ترین ویژگی سبدگردانی انعطاف‌پذیری بالای ترکیب دارایی سبد سرمایه‌گذاری است. در حقیقت، مدیر سبد تحت شرایط مختلفی می‌تواند ترکیب دارایی‌ها در راستای منافع سرمایه‌گذار تغییر دهد.

بررسی انواع سبدگردانی با سرمایه کم

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد طرح‌های متنوع سبدگردانی با سرمایه کم وجود دارد. این طرح‌ها از نظر ترکیب دارایی و میزان ریسک متمایز هستند:

سبدگردانی با سرمایه کم و ریسک پایین

این نوع از سبدگردانی مناسب سرمایه‌گذارانی است که تحمل ریسک پایینی دارند، اما قصد دارند بازدهی بالاتر از نرخ بهره بانکی داشته باشند. معمولاً بخش قابل توجهی از دارایی‌های این نوع از سبدها به اوراق بهادار کم ریسک مانند اوراق اخزا، مرابحه، اجاره، صندوق‌های درآمد ثابت و…. اختصاص پیدا می‌کند. همچنین، مدیر سبد با توجه به ظرفیت‌های بازار مشتقه می‌تواند از استراتژی‌های کم ریسک این بازار مانند آربیتراژ و کاورد کال جهت کسب بازدهی بالاتر از نرخ بهره و بازدهی صندوق‌های با درآمد ثابت استفاده کند.

سبدگردانی با سرمایه کم و ریسک متوسط

طرح سبدگردانی با سرمایه کم و ریسک متوسط مناسب سرمایه‌گذارانی است با افق زمانی میان‌مدت و بلندمدت که قصد دارند بازدهی به اندازه تورم یا کمی بالاتر از تورم داشته باشند و از سوی دیگر، ریسک بالایی را در قبال بازدهی بالاتر تقبل نکنند. ترکیب دارایی این نوع از سبدها بسیار متنوع بوده و معمولاً دارایی‌هایی مانند اوراق اخزا، صندوق‌های کالایی طلا و زعفران، سهام ارزشی و میانه به صورت متوازن در آن‌ها وجود دارد.

سبدگردانی با سرمایه کم و ریسک بالا

سرمایه‌گذارانی که نسبت به دارایی‌های پرریسک مانند سهام، طلا و اوراق مشتقه چشم‌انداز مثبتی دارند و تمایل دارند تحت هر شرایطی ریسک کرده و بازدهی بالایی کسب کنند بهتر است طرح سبدگردانی با ریسک بالا را انتخاب کنند. معمولاً سبد دارایی این طرح را دارایی‌هایی مانند سهام میانه و رشدی، صندوق طلا، صندوق چند کالایی، اوراق مشتقه مانند قراردادهای آتی و اختیار معامله تشکیل می‌دهند. در حقیقت، ممکن است نوسانات این سبد تحت شرایط مختلف اقتصادی زیاد باشد، اما با توجه مدیریت حرفه‌ای پرتفوی توسط افراد متخصص در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری، نوسانات می‌تواند به شکل مناسبی کنترل شود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6093130

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟