Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مرضيه هاشمي، مجري و خبرنگار شبکه پرس تي‌وي در تاريخ 23 دي ماه و در اقدامي غيرقانوني توسط پليس آمريکا در فرودگاه سنت لوئيس بازداشت و سپس بدون متهم بودن به هيچ گونه جرمي، به زندان مرکزي در واشينگتن منتقل شد.

به گزارش آريا، بازداشتي که 11 روز به طول انجاميد و علي‌رغم بي‌گناهي خانم هاشمي، با وي همانند يک مجرم در زندان رفتار شد به گونه‌اي که حتي از اولي‌ترين حقوق خود يعني حجاب و دسترسي به غذاي حلال محروم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين مساله واکنش‌هاي زيادي در سطح بين‌المللي به دنبال داشت به طوري که بسياري از رسانه‌هاي مطرح جهان، اين اقدام را محکوم و آن را ناشي از ضعف دولت آمريکا در برابر خبرنگار و مستندسازي مي دانند که تنها به اقتضاي حرفه خود، صدايي براي بي‌صدايان بوده و سعي کرده تا همواره از حقايق بگويد
در همين رابطه، جمعي از کاشناسان برنامه هاي سياسي و تحليلي راديوهاي معاونت برون مرزي با بيان ديدگاه هاي خود، ضمن محکوم کردن اين اقدام بي شرمانه آمريکا، آن را دليلي بر ترس و حقارت آمريکا در برابر پيشرفت هاي جمهوري اسلامي ايران دانستند که يک بار ديگر چهره ظالمانه و ضد حقوق بشري آمريکا را به جهانيان نشان داد. در ذيل به بخش هايي از اين نظرات مخاطبان اشاره مي شود.

بايد بدانيم که در غرب هيچ حقوق بشري در کار نيست
عباس جمعه ژورناليست و خبرنگار روزنامه «کامسامولسکايا گازتا» روسيه و مخاطب راديو روسي با اشاره به اينکه پليس آمريکا، خبرنگار و مجري شبکه پرس تي وي را ربوده است، گفت: بازداشت زماني است که فرد مرتکب جرم يا نقض قانون شده باشد، اما به اعتراف خود آمريکايي ها خانم هاشمي هيچ جرمي مرتکب نشده است. اما آنها  چندين روز ايشان را در زندان نگه داشتند، بدون اينکه عليه خانم هاشمي اعلام جرمي کنند.
«عباس جمعه» با اشاره به اينکه اين تنها بازداشت يک خبرنگار نبوده است، گفت: جرم تنها در رابطه با ايشان صورت نگرفته است. بلکه اين جنايت عليه جمهوري اسلامي ايران است. اين پيامي براي تهران است که «ما اينگونه با شما برخورد مي کنيم. از ديد ما شما تروريست هستيد، و فقط به اين جرم که ايراني هستيد مجرميد، به اين جرم که از ارزش هاي انقلاب اسلامي دست نمي کشيد، به جرم اينکه مستقل هستيد و نمي خواهيد در خدمت ايالات متحده امريکا باشيد». دليل اصلي اين اقدام همين است. در واقع اين مخالف اسلام است، مخالف ارزش هاي محافظه کارانه و نفي هژموني ايالات متحده در جهان است، اين يک نماد است، حال مي توانست خانم هاشمي باشد، مي توانست من باشم که به امريکا سفر کرده ام، چرا که من از ايران، آيت الله خميني(ره) ، ولايت فقيه، انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي ايران حمايت مي کنم. 
اين خبرنگار روسي ضمن بيان اينکه تا کنون واکنشي از سوي ارگان هاي دفاع از حقوق بشر، مقامات اروپايي و تمام افرادي که دم از آزادي و دموکراسي مي زنند، انجام نشده است، گفت: آنها مي ترسند. زيرا  فاقد قدرت و عزم جدي هستند. آنها تنها بايد حرفي بزنند که در راستاي منافع امريکا باشد. براي فهم آسانتر من يک مثال کوچک مي زنم: زماني که روسيه را به مسموم کردن اسکريپال( جاسوس سابق روسي) و دخترش متهم کردند، تمام اروپا همزمان روسيه را متهم کردند، ديپلمات هايشان را از مسکو فراخواندند و مسکو را گناهکار دانستند. اما زماني که در کنسولگري عربستان سعودي در استانبول جمال خاشقچي خبرنگار عرب را کشتند، همه سکوت کردند، گويي هيچ اتفاقي رخ نداده است. هيچ کشوري ديپلمات هايش را از عربستان سعودي فرا نخواند. چرا؟ زيرا بن سلمان وليعهد سعودي فردي مفيد براي ايالات متحده است. چون در اينجا پاي پول درميان است، پاي قدرت، و از همه مهم تر رابطه با واشنگتن. يعني همان خواهد شد که واشنگتن مي خواهد! پس ما بايد بدانيم که در غرب هيچ حقوق بشري در کار نيست، همچنين هيچ سند و مرکزي که بتواند بر ايالات متحده تاثيربگذارد. بلکه بالعکس، اين ايالات متحده امريکاست که بر همه چيز تاثيرگذار است. 
وي در پايان گفت: تنها کساني که باقي مي مانند و مي توانند از مرضيه هاشمي حمايت کنند بلاگرها، ژورناليست ها و فعالان اجتماعي و منابع مستقل هستند که بايد خواهان آزادي مرضيه هاشمي باشند و هستند. اين تنها قدرتي است که در شرايط کنوني مي تواند تاثيرگذار باشد. اما اينکه آيا اين اثرگذاري نتيجه بخش خواهد بود يا نه سوال ديگري است. اينکه ما بعنوان ژورناليست، و مخاطبان ما خواهان اجراي عدالت باشيم يک مسئله مهم است، ما به اين کار ادامه خواهيم داد. متاسفانه هيچ اميدي به مقامات، سازمان هاي حقوق بشري و حتي سازمان ملل وجود ندارد. تمام اين سازمان ها نوعي سيرک و نمايش است که هيچ قدرتي ندارند، بلکه قدرت اصلي، قدرت چهارم يعني خبرنگاران هستند و من اميدوارم که صداي خبرنگاران مستقل شنيده شود. 

بي تفاوتي رسانه هاي بين المل  نسبت به دستگيري مرضيه هاشمي
الکساندر ناگي کارشناس امور بين الملل اهل کلمبيا و مخاطب راديو اسپانيايي گفت: جريان بازداشت خانم هاشمي اگر در مورد خبرنگار ديگري رخ داده بود ، خبرنگاري که به دنبال توجيه جنگ يمن بود ، به دنبال توجيه جنگ افغانستان، سوريه و عراق بود، کسي بود که مانند خيلي ديگر از خبرنگاران و عمال امنيتي که سر سپرده قدرت هاي بزرگ هستند، آن وقت بازتاب موضوع در رسانه هاي بين الملل به شکل ديگري انجام مي شد. اگر خبرنگاري بود که موضوع وحشي گري هاي صهيونيستها را عليه مردم فلسطين يا لبنان پوشش نمي داد ، کسي بود که در پايان گزارش هاي خود  براي صهيونيست ها ابراز نگراني مي کرد و وانمود مي نمود که اين کودکان فلسطيني هستند که خود را به کشتن مي دهند و مادرانشان آنها را مي فرستند تا در برابر اسلحه و مسلسل هاي سربازان اسرائيلي ايستادگي کنند  و با حضور در صحنه هاي درگيري در برابر بمب هاي خوشه اي و فسفر سفيد اسرائيل درحقيقت خود را به کشتن داده و به نوعي خودکشي کنند ، در آن صورت يک شوي رسانه اي به راه مي افتاد . اين گونه خبرنگاران سعي مي کنند حتي نشان دهند سربازان اسرائيلي در صحنه هاي تيراندازي و درگيري کودکان ، زنان و سالخوردگان فلسطيني  را از معرکه دور مي کنند و جان آنها را نجات مي دهند . اگر به فرض خانم هاشمي يکي از همين خبرنگاران هيولا صفت بود، موضوع دستگيري اش تبديل به خبر دست اول رسانه هاي جهان شده بود ، اگر خبرنگاري از همين رسانه در کشوري غير از امريکا و اسرائيل دستگير شده بود، اکنون به قهرمان دموکراسي و آزادي بيان تبديل گرديده بود. و جالب اينکه در زماني که خانم هاشمي بازداشت بود، طوري رفتار کردند گويا هيچ اتفاقي نيفتاده است.

دستگيري مجري پرس تي وي در امريکا بخشي از رفتار تجاوزکارانه مقامات امريکايي عليه حقوق بشربود
 پابلو خفره لئال خبرنگار و کارشناس امور سياسي اهل شيلي و مخاطب راديو اسپانيايي گفت: آمريکايي ها از آزادي دم مي زنند که خود بدان احترامي نمي گذارند و آن حقوق ارزشمند يک انسان است با تمامي ويژگي هايي که خانم هاشمي داراست. دستگيري مجري تلويزيون پرس تي وي درامريکا بخشي از رفتار تجاوز کارانه هميشگي مقامات امريکايي عليه حقوق بشر شهروندان اين کشور بود، عليه هر فرد ، هر سازمان و هر دولتي که به خواسته هاي امريکا سر تعظيم فرود نمي آورد. در اينجا يک ديدگاه امپرياليستي وجود دارد ، بدين معني که جهان بايد همان مسيري را طي کند که امريکا تعيين کرده است. 
«لئال» با اشاره به اينکه امريکا يک دشمني و دعواي آشکار با جمهوري اسلامي ايران دارد، افزود:  اين دعوا و دشمني در تمامي زمينه ها از جمله سياسي، ديپلماتيک، نظامي و حتي اطلاعاتي مشهود است. در اين اوضاع يک وظيفه بسيار مهم بر عهده پرس تي وي و هيسپان تي وي است که به مخاطبان، کاربران و بينندگان خود اين مسئله را اطلاع دهند که دستگيري خانم هاشمي به معني حمله به يک مجري و خبرنگار يک شبکه تلويزيوني بود که با سلطه اطلاعاتي مقابله مي کند. بي شک اين به معني حمله به آزادي بيان و حمله به حقوق بشر است ، و در واقع همان چيزهايي که امريکا ادعا دارد سردمدار حفظ آنهاست و چون آمريکا ربطي به اين مفاهيم ندارد، به آنها حمله ور مي شود. شبکه پرس تي وي يک شبکه خبري به زبان انگليسي است که مقر آن در ايران است. اين شبکه مي تواند يک گزينه در مقابل تمامي شبکه هايي باشد که در اين عرصه فعاليت دارند .  
 اين کارشناس سياسي شيليايي در پايان گفت : حقيقت اين است که امريکا با ديدگاه و رفتار امپرياليستي اش، صداهاي مخالف خود را که برنامه ها و نقشه هايش را بر ملا مي کنند، بر نمي تابد . در اينجا دستگيري خانم هاشمي نشانه ترس امريکا بود ، ترس از اين که صداهاي ديگري وجود داشته باشند ، اين که بر عليه آنها اعتراضي بلند شود ، و توطئه هايشان بر ملا گردد، آنها مي خواهند صداهاي سلطه گر و ديدگاهي واحد و هژمونيک که از آن خودشان است در جهان منعکس شود ، اين هدف امريکايي هاست.
 
با دستگيري اين خبرنگار آزادي بيان آمريکا زير سوال رفت
سراج السلام خبرنگار سرشناس بنگلادشي و مخاطب راديو بنگلا با محکوم کردن دستگيري مرضيه هاشمي گفت: از ابتدا ما خواستار آزادي سريعتر اين خبرنگار بوديم. مرضيه هاشمي بعنوان يک فرد مسلمان حق داشت غذاي حلال بخورد و حجاب داشته باشد. ولي اين حق با زور از ايشان گرفته‌ ش و اينهمه اذيت در حق او روا داشته شد. به راستي حقوق بشر کجا بود؟ وقت آن بود که همه خبرنگاران جهان اين اقدام کثيف آمريکا را محکوم نموده و براي آزادي اين خبرنگار اقدام کنند. 
اين خبرنگار بنگلادشي در ادامه افزود: با دستگيري اين خبرنگار، آزادي بيان آمريکا زير سوال رفته است. آمريکا فقط ادعاي برقراري دموکراسي مي‌کند ولي اينک حقيقت و سياست آمريکا براي مردم عادي هم روشن‌تر شده است.
وي در پايان با يادآوري اينکه مرضيه هاشمي يک خبرنگار و مستند ساز شبکه پرس ‌تي‌وي است، گفت:  او 40 سال پيش در ابتداي انقلاب اسلامي ايران مسلمان و شيعه شد و به ايران آمده و با يکي از شيعيان ايراني ازدواج کرد و ساليان سال است که در زمينه انقلاب اسلامي فعاليت رسانه‌اي دارد و در مجامع مختلف دانشجويي و ... به تبليغ انقلاب اسلامي ايران مي‌پردازد و هميشه درگفتارهايش از آرمان‌هاي امام خميني(ره) دفاع مي‌ نمايد.

 اقدام دولت آمريکا در چارچوب قوانين حقوق بشر و حتي قوانين روزنامه نگاران بدون مرز نمي گنجد
جعفر رضي خان تحليلگر مسايل سياسي آسيا و مخاطب راديوهندي ضمن ابراز تاسف بابت برخورد غيرانساني پليس آمريکا با يک خانم خبرنگار که در راستاي آزادي بيان فعاليت مي کند، گفت : خانم هاشمي با  مليت آفريقايي، آمريکايي بعنوان مجري و مستند ساز که پيرامون برخورد نامناسب دولت آمريکا با سياه پوستان اين کشور مستندي نيز ساخته بود و ممکن است اين هم دليلي براي دستگيري اين خانم خبرنگار باشد. البته وي  يک خبرنگار آزاد است و براي ديدار با خانواده اش به آمريکا رفته بود که به محض ورود به فرودگاه از سوي پليس اف بي آي دستگير شد.

اين تحليلگر مسائل سياسي آسيا در ادامه افزود:  : مرضيه هاشمي يک بانوي مسلمان با  اعتقادات ديني است که متاسفانه مقامات آمريکايي بدون توجه به اين مساله و حق قانوني ايشان، با وي رفتار بسيار نامناسبي داشتند و حتي اجازه داشتن پوشش اسلامي و خوردن غذاي حلال را در زندان به وي ندادند. بي تفاوتي رسانه هاي آمريکايي و همسو با سياست هاي کاخ سفيد، باعث تأسف است و نشان مي دهد برخلاف ادعاهاي مبني بر  قوانين حقوق بشري، تا چه ميزان از قدرت رسانه هاي مخالف خود و خبرنگاران مستقل هراس دارند.
جعفر رضي خان با اشاره به اينکه اقدام دولت آمريکا در چارچوب قوانين حقوق بشر و حتي قوانين روزنامه نگاران بدون مرز نمي گنجد ، گفت :  دستگيري اين ژورناليست شناخته شده محبوب که به منظور ديدار با خانواده اش به  آمريکا رفته بود براي آمريکا  عواقب خوبي نداشت و اين اقدام آمريکا از لحاظ ژورناليستي ، حقوق بشري و انساني قابل توجيه نيست .                                                                                 
وي در پايان با تاکيد براينکه موضع خانم هاشمي  کاملا" آزاد بود، گفت: ممکن است که رسانه هاي غربي از کار ايشان انتقاد کرده باشند که مطابق سياست آنها نبوده اما علت اصلي که دولت ترامپ خيلي از اين موضوع ناراحت شد، درواقع نژاد آمريکايي- آفريقايي و به دين اسلام گرويدن ايشان است. و بدين خاطر ايشان را دستگير و نسبت به اين موضوع سکوت اختيار کردند که اين بسيار شرم آور است. زيرا رسانه هاي غربي مسئله جمال خاشقچي را هنوز منعکس مي کنند ولي در مورد دستگيري مرضيه هاشمي بعد از چندين روز هيچ  واکنش شديدي درمورد اين مسئله ديده نمي شود. همانطور که رسانه هاي غربي و جامعه جهاني نسبت به مسئله قتل خاشقچي واکنش نشان دادند و انتقاد کردند. اميدوار بوديم که نسبت به دستگيري مرضيه هاشمي نيز واکنش شديد نشان دهند. 
 
  دستگيري مرضيه هاشمي يکبار ديگر چهره ظالمانه آمريکا را به جهانيان نشان داد 
شکيل شمسي روزنامه نگار و تحليلگر ارشد هند و مخاطب راديو هندي ضمن انتقاد از اقدام غير انساني آمريکا در دستگيري مرضيه هاشمي مجري پرس تي وي گفت: دستگيري مرضيه هاشمي يکبار ديگر چهره ظالمانه امريکا را به جهانيان نشان داد.
شکيل شمسي با بيان اينکه آمريکا در زمينه خبرنگاري بدترين برهه زماني را پشت سر مي گذارد، افزود: از زماني که دونالد ترامپ رياست جمهوري آمريکا را بدست گرفته، خبرنگاران و حرفه خبرنگاري در امريکا مورد هدف واقع شده است. ترامپ مرتبا" با خبرنگاران آمريکا  بد رفتاري مي کند و خبرنگاران آمريکايي را دروغگو و دزد خوانده و آنها را متهم به ارائه خبرهاي جعلي مي کند. پس در کشوري که رئيس جمهور آن براي سر پوش گذاشتن بر اشتباهات خود، خبرنگاران آن کشور را نادرست و دروغگو مي خواند، در آنجا چطور مي توان انتظار داشت که يک خبرنگار ايراني و آن هم کسي که سياست هاي نادرست آمريکا را به جهانيان نشان داده است، رها شده و با عدل و انصاف با او برخورد شود.
اين روزنامه نگار ارشد هندي خاطر نشان کرد: امريکا براي خبرنگاري و خبرنگاران مکان نا امني شده است و نه فقط خبرنگاران امريکا هر روز طعمه خشم ترامپ مي شوند، بلکه در اين کشور با خبرنگاران تمام دنيا برخورد نا مناسب مي شود. اخيرا" با يک خبرنگار ژاپني بر خورد نامناسب شد که تمام دنيا از طريق برنامه زنده مشاهده کردند. لذا وقتي ما اين خبر را شنيديم که يک زن خبرنگار ايراني در آمريکا دستگير شده است، اصلا" تعجب نکرديم . زيرا به نظر آمريکا، ايران بزرگترين دشمن اوست. آمريکا که خود را بزرگترين قدرت دنيا مي داند، از اين رفتارش مي توان فهميد که شجاعت او چه اندازه است که از يک زن محجبه خبرنگار اينقدر مي ترسد که او را دستگير نموده و به او ظلم مي کند.
وي درپايان گفت: آمريکا با دستگيري مرضيه هاشمي هيچ چيزي بدست  نياورد زيرا او خبرنگار کشوري است که سال ها در مقابل آمريکا ايستاده و با سياست درست خود مرتبا" آمريکا را شکست مي دهد. کشوري که از زبان و قلم مرضيه هاشمي بيم و هراس دارد ديگر نبايد خود را بزرگ ترين قدرت دنيا بداند.

 اين اتفاق در اصل چهره ضد بشري آمريکا و تو خالي بودن شعارهاي بشر دوستانه آن را به نمايش گذاشته است
عباس کارا آغاچلي کارشناس روابط بين الملل، عضو هيئت علمي دانشگاه گيرسون ترکيه و مخاطب راديو ترکي استانبولي با اشاره به اينکه مرضيه هاشمي به بدترين شکل ممکن مورد مواخذه و بازجويي قرار گرفته است، گفت: خبرهاي منابع بين المللي حاکي از آن است که برخورد ضد انساني ماموران امنيتي آمريکا به حدي رسيده است که ديگر به ارزش هاي انساني نيز توجه نشده و حتي غذاي خانم هاشمي به عنوان يک مسلمان از اين بي احترامي در امان نماند.
کارا آغاچلي در ادامه افزود: اين اتفاق در اصل چهره ضد بشري واقعي آمريکا و تو خالي بودن شعارهاي بشر دوستانه آن را به نمايش گذاشت. به اين مسئله هم بايد از نظر حقوق بشري و هم از نظر آزادي رسانه اي بنگريم. اين اقدام در حقيقت ناقض قوانين بين المللي در زمينه حقوق افراد است. اما با توجه به اينکه آمريکا ديگر در اين زمينه بي قانوني را پيشه خود ساخته است، اين واقعه نيز غير قابل اجتناب به نظر مي رسد.
اين کارشناس روابط بين الملل ترک با اشاره به اينکه در آمريکا همه روزه حقوق سياه پوستان به صورت آشکار مورد تعرض قرار مي گيرد، گفت: در کوچکترين اتفاقات نيز ماموران پليس آمريکايي اين اقليت را به سخت ترين صورت مورد برخورد قرار مي دهند. همچنين به اسلام گرويدن و مسلمان بودن يک فرد در آمريکا به خودي خود مشکل ساز است. زيرا بر خلاف ادعاهايشان در آمريکا آزادي مذهبي در کار نيست. از طرفي خانم مرضيه هاشمي با سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران همکاري داشت. همه اينها روي هم رفته شرايط سختي را براي خانم هاشمي موجب شده بود. در چنين شرايطي لازم است تا بيشتر روي موضوع آزادي مطبوعاتي مورد ادعاي خود آمريکايي ها مانور داد. چرا که بيش از همه موضوع دستگيري خانم مرضيه هاشمي به عنوان مجري و فعال مطبوعاتي داراي اهميتي است که در چارچوب آزادي مطبوعاتي بايد مطرح شود. 
وي در پايان گفت : آمريکا با اين اقدام خود بار ديگر دشمني آشکار خود با آزادي مطبوعاتي و انتقاد ناپذيري آمريکا را به نمايش گذاشت. در آينده نزديک اين اتفاق، نتايج ناخوشايندي براي آمريکايي ها در پي خواهد داشت.

موضوع آزادي و دموکراسي در آمريکا،  فقط در حرف است
زابيل مدوژ مدير تلويزيون اينترنتي OTV تالشان و مخاطب راديو تالشي گفت: من به عنوان يک خبرنگار  نگراني خود را از دستگيري خانم مرضيه هاشمي اعلام کردم وخواستار آزادي سريع اين خبرنگار شد زيرا. اين حادثه نشان مي دهد که موضوع آزادي و دموکراسي در آمريکا فقط در حرف است و دموکراسي واقعي فقط در اسلام و ايران است.
دکتر اسماعيل شعبان اف رئيس جمعيت تالشان مسکو و مخاطب راديو تالشي گفت: از موضوع دستگيري مرضيه هاشمي خبرنگار شبکه پرس تي وي بسيار ناراحت شديم. آمريکا ادعا مي کند که خبرنگاران داراي مصونيت هستند و بايد آزادي عمل داشته باشند، اما درعمل مي بينيم که آمريکا سياست دوگانه اي را درپيش گرفته است. 


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرضيه هاشمي آمريکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شرور تیرانداز محله بی‌سیم تهران 

سرهنگ سعید راستی اظهار کرد: چند روز گذشته ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران خبری را در خصوص تیراندازی راکب موتورسیکلتی که به دیوار یک مرکز تجاری تیر اندازی کرده بود دریافت کردند و شناسایی هویت متهم و دستگیری آن را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات میدانی چهره متهم شناسایی شد ادامه داد: با تطبیق چهره متهم با متهمان سابقه دار هویت متهم که یکی از افراد اراذل و اوباش سابقه دار بود، شناسایی شد.

این مقام انتظامی افزود: طی اقدامات انجام شده مخفیگاه متهم در محدوده محله بی سیم شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش در یک عملیات پلیسی مشترک با همکاری نیرو یگان ویژه نوپو دستگیر شد و متهم به مقر پلیس انتقال یافت.

سرهنگ راستی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • دانشمندان چهره یک نئاندرتال ۷۵ هزار ساله را بازسازی کردند + عکس
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • دانشمندان چهره یک نئاندرتال ۷۵ هزار ساله را بازسازی کردند
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: سند تحول را چندسال در کشو گذاشتند و درش را بستند/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید؛ نشان می‌دهد ملت‌ها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • رهبر انقلاب: امروز مسئله غزه، مسئله اول دنیاست/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! نشان می‌دهد ملتها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • دستگیری شرور تیرانداز محله بی‌سیم تهران 
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم