Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی پس از پودر شدن جسد رئیس جمهور بی‎عقل آمریکا هم باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «سید احمد خاتمی» در همایش بزرگ مبلغین سوگواره یاس نبوی که امروز (چهارشنبه 10 بهمن ماه) در سالن همایش مجتمع آموزشی فرهنگی امامزاده سید علی(س) برگزار شد، گفت: برای روحانیت روزی در تقویم ثبت نشده است اما مناسبت هایی وجود دارد که به نام سفیران نور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامبر اکرم(ص) تبلیغ دین الهی را افتخاری برای خود می داند.


عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: مبلغان راه پیامبر(ص) و انبیا و ائمه(ع) را دنبال می کنند و این یک سرمایه نفیسی به شمار می آید. برکات این خدمت با اخلاص افزوده خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه خطبه فدکیه دنیایی از معارف فاطمی است، تصریح کرد: درباره حضرت زهرا(س) موسوعه ای بیش از 30 جلد نوشته شده و این نشان دهنده عظمت این بانو است.


خاتمی اظهار داشت: همه شواهد و قرائن درباره سوره کوثر بر این مساله تأکید دارد که منظور حضرت زهرا(س) است اما متاسفانه برخی به عناوین مختلف درصدد انحراف این مساله هستند اما هیچگاه نمی توانند به هدف خود برسند و این سوره کاملا به حضرت فاطمه(س) تعلق دارد.


وی دوران زندگی حضرت زهرا(س) را به سه مرحله تقسیم کرد و ادامه داد: مرحله اول به طفولیت حضرت زهرا(س) اختصاص دارد که 9 سال بود. حرف های گفتنی این دوره فراوان است و نقطه شاخص آن محبوبه رسول الله(ص) بودن ایشان است. مرحله دوم، دوره زندگی خانوادگی است که در سن 9 سالگی با امام علی(ع) ازدواج کرده و این دوران نیز 9 سال به طول انجامید. دوره سوم نیز 75 یا 95 روز بود که یک دوره کلیدی برای شیعیان به شمار می آید.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از فاطمیه به عنوان شناسنامه شیعه یاد کرد و گفت: اگر بخواهیم 75 روز یا 95 روز را در یک جمله خلاصه کنیم این است که «فاطمه فدای ولایت شد». اگر حضرت زهرا(س) در خانه می نشست و وارد صحنه دفاع از امام علی(ع) نمی شد دین به شدت آسیب می دید و از آن زمان تاکنون می گفتند که حتی فاطمه(س) نیز با علی نبود.


وی این مساله را خطری بزرگ دانست که به گم شدن راه حق منجر می شد و خاطرنشان ساخت: حضرت زهرا(س) به همگان آموخت که از راه حق غافل نشوند حتی اگر یاران کمی داشته باشند.


خاتمی با تأکید بر اینکه بانوان نیز باید در عرصه دفاع از دین و ارزش ها به صورت فاطمی وارد شوند، افزود: فاطمی وار به معنای رعایت کامل عفاف و حجاب است. روایت ها ثابت می کند که حضرت فاطمه(س) چادر به سر می کرد اما برخی مدعی هستند که حجاب بعدا وارد اسلام شده است.


وی با اشاره به تقارن فاطمیه با دهه فجر گفت: انقلاب و نظام سبب زنده شدن اهل بیت(ع) شد و شکوهی که فاطمیه هم اکنون دارد هیچگاه قبل از انقلاب نداشت. این انقلاب یک انقلاب سیاسی نبود بلکه روح انقلاب کاملا دینی بود و دین و ارزش ها را زنده کرد.


عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری افزود: ملت در هر عرصه ای که لازم بود حاضر شده و در 22 بهمن هم حاضر خواهند شد. رئیس جمهور تازه به دوران رسیده و بی عقل آمریکا می خواست ظرف 3 ماه انقلاب اسلامی را سرنگون کند اما مطمئنا وی می می میرد و استخوان هایش پودر خواهد شد اما انقلاب باقی خواهد ماند.


وی گرانی های کنونی را افسارگریخته توصیف کرد و گفت: نعمت های کنونی موجود در ایران به هیچ وجه انکارپذیر نیستند که یکی از آنان دین است که در گذشته بر کشور حاکم نبود و تلاش ها در راستای ضربه زدن به دین بود. کشور ما پیش از انقلاب برده انگلیس و آمریکا بود اما امروز هیچ قدرتی حق ندارد به ما توهین کند.


خاتمی ادامه داد: هیچ خبری از خفقان حاکم بر جامعه در دوران شاه وجود ندارد و آزادی مطلقی بر کشور حاکم است و مردم هرچه دوست دارند می گویند. مردم هیچ نقشی در دوران طاغوت نداشتند اما هم اکنون نظام توسط آنان اداره می شود.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان دهه فجر استان بوشهر نشست خبری کانون های مساجد گروه سرود علی لاریجانی بحرین سوگواره یاس نبوی آیت الله خاتمی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری  علم و فناوری آنا، انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) با ۲۰۷ عنوان کتاب شامل ۴۰ عنوان کتاب جدید در سی‌و‌پنجمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت‌.

این ۴۰ عنوان کتاب جدید انتشارات انقلاب اسلامی شامل کتاب‌هایی است که از اردیبهشت ۱۴۰۲ به بعد چاپ شده‌اند و ۱۴ عنوان نیز برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

«حدیث زندگی» عنوان مجموعه‌ای ۶ جلدی از انتشارات انقلاب اسلامی است که ۳ جلد از آن در نمایشگاه کتاب امسال در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. این مجموعه شامل شرح احادیث حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است که در ابتدای جلسات درس خارج فقه از سال ۶۹ تا ۹۵ مطرح گردیده و برای نخستین بار مجموعه این احادیث منتشر می‌شود.گزیده‌ی احادیث «مکارم‌الاخلاق»، «النوادر» و «امالی الصدوق» به انتخاب و شرح حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) عناوین کتاب‌هایی هستند که در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

کتاب «گنجینه‌ی بی‌پایان» مجلّد جدید مجموعه‌ی ۴ جلدی «شرح نهج‌البلاغه» است که دربرگیرنده‌ی شش گفتار از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) می‌باشد که به مسئله‌ی شناخت و بررسی جایگاه، اهمّیّت و ویژگی‌های نهج‌البلاغه می‌پردازد. ۳ عنوان دیگر این مجموعه، «منشور حکومت علوی»، «راه روشن مدیران» و «نبوتها» را شامل می‌شود که پیش از این منتشر شده بودند و در حال حاضر، با ویرایش، صفحه‌آرایی و طرح‌ جلد جدید ارائه شده‌اند.

«مروری بر بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدّظلّه‌العالی درباره‌ی موسیقی» به قلم حجت‌الاسلام مهدی گرامی‌پور، «روایت تولید؛ سیره‌ی اقتصادی معصومین(ع) در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی حجت‌الاسلام حمید سبحانی‌صدر، «درآمدی بر نظریه‌ی تعلیم و تربیت در بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی دکتر حسن‌ ملکی، «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی حجت‌الاسلام سیّدمهدی موسوی و «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی مهدی جمشیدی، دیگر عناوین تازه‌ی انتشارات انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران هستند.

«روایت اوّل‌شخص از شخصِ اوّل» نوشته‌ی مهدی قزلی است که شامل حاشیه‌نگاری‌های این نویسنده از دیدارها و برنامه‌های رهبر معظّم انقلاب طی سال‌های ۸۸ تا ۹۸ است که برخی از آنها در پایگاه KHAMENEİ.IR منتشر شده بود و سیزده روایت نیز برای نخستین بار در این کتاب منتشر شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی امسال رمانی نیز برای گروه سنی نوجوان عرضه خواهد کرد. «خاکسپاری دوّم بانوی مرگ» عنوان رمانی است که به قلم نیما اکبرخانی در ۲۸۰ صفحه منتشر شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی طبق روال سال گذشته برنامه ویژه‌ای به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و روز دختر پیش‌بینی کرده است.

توزیع محصولات و نمایش آثار متنوع با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نیز از دیگر برنامه‌های انتشارات انقلاب اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبرانقلاب در راه نمایشگاه کتاب
  • انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظّم انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!