Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیکی گفت: در حال حاضر ۲۵ درصد کلاس های درس سطح خراسان جنوبی مجهز به بخاری نفتی کاربراتوری است و متاسفانه بیشتر مدارس غیر انتفاعی بخاری گازی دارند اما استفاده از این بخارها در داخل فضاهای آموزشی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی بیگی» امروز (10 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال 58 تعداد 787 کلاس درس در جنوب خراسان وجود داشته اما اکنون 9 هزار کلاس درس در سطح استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی از 1.1 متر مربع اکنون به 6.7 متر مربع افزایش یافته است، گفت: در ابتدای انقلاب 75 درصد مدارس جنوب خراسان تخریبی بوده اما امروز به 13.1 درصد کاهش یافته است.

 

بیگی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب پنج درصد کلاس ها از سیستم گرمایش مرکزی برخوردار بودند، عنوان کرد: در حال حاضر 75 درصد مدارس خراسان جنوبی مجهز به سیستم گرمایش مرکزی هستند.

 

وی بیان کرد: از سال 92 تا بهمن امسال 173 مدرسه با اعتبار 62 میلیارد تومان احداث و یا توسعه یافته است و 25 مدرسه تخریبی با 147 کلاس درس تخریب و بازسازی شده است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده 558 مدرسه با سه هزار و 809 کلاس درس با اعتبار ملی 21 میلیارد تومان مجهز به سیستم گرمایش مرکزی شدند، افزود: در جشنواره های خیران مدرسه ساز خراسان جنوبی از سال 84 تا سال گذشته 119 میلیارد و 609 میلیون تومان تعهد خیرین بوده که 70 درصد تعهدها در این حوزه محقق شده است و یک هزار و 574 کلاس درس احداث و تکمیل شده است.

 

بیگی با اشاره به اینکه در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز امسال 21 میلیارد و 149 میلیون تومان تعهد از خیران اخذ شده است، گفت: تاکنون 60 درصد تعهدات محقق شده و با این اعتبارات 224 کلاس درس و 13 سالن و سلف ساخته خواهد شد.

 

وی از برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی در ابتدای اردیبهشت 98 در مشهد خبر داد و عنوان کرد: جذب خیران جدید و تکریم خیران مدرسه سازی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه از سال 98 ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی فاقد استحکام بنا و سیستم گرمایشی استاندارد انجام نمی شود، افزود: در حال حاضر 25 درصد کلاس های درس سطح خراسان جنوبی مجهز به بخاری نفتی کاربراتوری است و متاسفانه بیشتر مدارس غیر انتفاعی بخاری گازی دارند اما استفاده از این بخارها در داخل فضاهای آموزشی ممنوع است.

 

بیگی با تاکید بر اینکه برای تجهیز تمام کلاس های درس استان خراسان جنوبی به وسایل گرمایشی مرکزی و استاندارد اعتباری بالغ بر 62 میلیارد تومانی نیاز است، گفت: هم اکنون 116 پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه پروژه مجتمع آموزشی 50 کلاسه حیات طیبه دارای پیشرفت فیزیکی 45 درصد است، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از پایان سال 90 در استان آغاز شد و تاکنون حدود چهار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان داشت: تکمیل این پروژه نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار است و امیدواریم در سال 99 به بهره برداری برسد.

 

بیگی با اشاره به اینکه چهار پروژه به مناسبت دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد، ادامه داد: دبیرستان 12 کلاسه مهرشهر بیرجند با پیش بینی اعتبار سه میلیارد تومان در دهه فجر کلنگ زنی می شود.

 

وی تاکید کرد: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی 55 پروژه با اعتبار 9 میلیارد و 198 میلیون تومان در سطح خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 30 مدرسه دو نوبته در بیرجند وجود دارد، عنوان کرد: هم اکنون حدود 350 کلاس درس در بیرجند کمبود است.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی استان بوشهر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نشست خبری ایام دهه فجر کتاب هلال احمر خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حسن مدرس زاده» در نشست خبری که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم (12 لغایت 18 اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: به لحاظ تعداد مدارس مشکلی در شهرستان به ویژه خود شهر گرگان وجود ندارد؛ ولی به علت جانمایی نه چندان مناسب، مناطق جنوبی شهر فاقد فضای آموزشی شده به طوری که دانش آموزان این مناطق مجبور هستند برای تحصیل به مناطق داخلی شهر رفت و آمد کنند.
 
به گفته وی؛ تأمین زمین جزو ضروریات فضای آموزشی در شهر گرگان است به همین خاطر 42 میلیارد تومان با دستور استاندار برای ساخت 4 مدرسه 12 کلاسه در جنوب شهر گرگان اختصاص یافته؛ ولی با گذشت بیش از یک سال از این مصوبه تاکنون زمینی برای احداث این مدارس تأمین نشده است.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان بعد از 10 سال انجام شد، تصریح کرد: بعد از اجرای این طرح همه معلمان استان حائز رتبه 1 لغایت 5 شدند که در این بین 134 نفر از استان رتبه استاد معلمی را کسب کردند.
 
وی افزود: از یک میلیون معلم در سطح کشور 300 هزار نفر به رتبه بندی خودشان اعتراض داشتند؛ ولی این اعتراض ها در شهرستان گرگان بسیار اندک بود.
 
مدرس زاده با اعلام اینکه 90 هزار دانش آموز در سطح شهرستان گرگان تحصیل می کنند، تصریح کرد: از این تعداد 78 هزار نفر در شهر گرگان تحصیل کرده که این امر باعث تراکم بالای کلاس های درسی دانش آموزان شده و تعداد دانش آموران کلاس ها را به 40 نفر رسانده است.
 
وی ادامه داد: تعداد بالای دانش آموزان در کلاس های درس فرصت را از معلمان گرفته و بر روند آموزش دانش آموزان تأثیر منفی دارد.
 
به گفته وی؛ استاندارد سرانه فضای آموزشی در کشور 5/2 درصد، در استان 4/6 درصد و در شهرستان گرگان 4/2 درصد است.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها